Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
23 Mei 2012, 02:34

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Reiservaringen in Schotland  |  Topic: Mull quest
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Mull quest  (gelezen 1091 keer)
It Swarte Skiep
Schotland fan

Born to be sheep

« Gepost op: 22 Okt 2007, 23:30 »

Onze 2008 vakantie staat alweer in de steigers.

De ruwe versie zijn we het al over eens, nu nog de invulling.

We gaan eerst weer naar Skye om een aantal 'raad-foto's' te controleren. Plekjes die we blijkbaar gemist hebben en waar andere mensen enthousiast over zijn. Ook willen we een staartje "Feis an Eilein" meepikken. Hebben we erg leuke ervaringen mee.

Daarna overwegen we een weekje Mull.
(Gek, hier op het forum klinkt het bijna afgezaagd, misschien omdat er zelfs verslaafden tussen zitten, terwijl toen ik mijn collega's dit plan schetste, men niet verder kwam dan: "Oh, Mull of Kintyre,  dontknow" )

Mull zijn we al een keer 1 dag geweest met de Lochaline-ferry. Dat was trouwens nog wat, die rit naar Lochaline.
's Morgensvroeg uit Onich vertrokken - Corran-ferry - Glen Tarbert  - afslag  A884 en toen zei ik al tegen Dineke: "de 09:30 ferry kunnen we wel vergeten ...".  Soms zijn single tracks best geschikt om snel te rijden, maar je durft het niet ivm bochten en blind summits,  tenzij er een kamikaze voor je rijdt. Zo een troffen we ook nu. Eerst zat 'ie in no-time op m'n achterbumper, dus volgens goed gebruik bij de eerste de beste passing place voor laten gaan en toen proberen te volgen. "Volgens mij een local, die de ferry nog moet halen", zei Dineke terwijl we nog net achter onze kamikaze op een passing place konden stoppen voor een tegenligger.  We hebben weinig van het landschap gezien, maar toen we in Lochaline aankwamen, konden we achter onze gangmaker zo de ferry op rijden en deze vertrok daarna ook meteen. Met het zweet nog in mijn handen, wilde ik de lokale held mijn dank betuigen ... bleek het een Deen te zijn in een huurauto, nou moe. 

Ons dagje Mull was geweldig en Tobermory en Calgary-beach willen graag nog een keer beleven. Dat zou ook nu wel weer kunnen door een huisje te zoeken in de buurt van Strontian, zodat we ook Ardnamurchan weer kunnen 'doen', maar eigenlijk willen we wel een hele week op Mull.

Wie van jullie kan ons iets melden over de Mull Quest.

http://www.tobermory.co.uk/quest/index2.htm

Het fenomeen, dat alle eilanders hier aan mee werken, spreekt ons erg aan.
Als we dit met de kids (8,13,15)  gaan doen, zijn we wel een week 'onder de pannen' terwijl we ondertussen alle toeristische attracties afwerken. We verwachtten wel van jullie te horen welke plekjes we verder vooral niet over moeten slaan.

Pieter & Dineke   

Mull
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 23 Okt 2007, 08:00 »

evil5 Ik "lift" wel mee op de informatie die jij gaat krijgen  laughing7 In welke tijd zitten jullie op Mull? Wij gaan er ook een week naar toe...
De week van 12 tot 19 juli 2008

kc
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 23 Okt 2007, 08:07 »

Citaat
... bleek het een Deen te zijn in een huurauto, nou moe.

laughing8
Mull
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 23 Okt 2007, 10:52 »

Daarna overwegen we een weekje Mull.
(Gek, hier op het forum klinkt het bijna afgezaagd, misschien omdat er zelfs verslaafden tussen zitten, terwijl toen ik mijn collega's dit plan schetste, men niet verder kwam dan: "Oh, Mull of Kintyre,

laughing7 En dan gaan ze ook gelijk het liedje voor je zingen, zeker? Doen ze bij mij ook altijd! Word je ook niet altijd blij van  sad4

Wilma
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 23 Okt 2007, 12:08 »

klinkt wel leuk zo de vakantie.
Ik moet wel eerlijk zeggen, dat wij ook naar Kintyre gaan nav het liedje hoor.
Ben toch wel benieuwd hoe het eruit ziet.
Hou inderdaad rekening ermee, dat we vast niet verder komen dan Tarbert, willen we nog op tijd terug zijn.
wij hebben het ook eens meegemaakt dat we achter een zeer snelle local aanreden. Pfff, krijg nog hartkloppingen als ik eraan denk, maar op dat moment kwam het wel even goed uit, en waren we mooi op tijd. Dit was een echte schot hoor.
Ik hoorde trouwens van iemand die wij in Inverness ontmoet hebben, dat hij binnen anderhalf uur op Skye zit.
Nou dat vind ik ook wel een prestatie, wij zijn al blij als we het binnen 4 uur rijden. Die zal wel niet veel van de omgeving opmerken.

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Reiservaringen in Schotland  |  Topic: Mull quest
Ga naar: