Auteur Topic: Ranch Chalet Park Delny: aanrader!  (gelezen 22035 keer)

FJR Freak

• Gast
Ranch Chalet Park Delny: aanrader!
« Gepost op: 12 jan 2006, 11:26 »
Een tip voor degene die in het noorden van Schotland een mooi chalet  in een rustige omgeving zoeken. Het vakantiepark The Ranch Chalet Park ligt veertig kilometer ten noorden van Inverness, de hoofdstad van de Schotse Hooglanden en ook vlakbij de zeearm Cromaty Firth. Het centraal in de Hooglanden gelegen park omvat twintig lodges, die te midden van een bebost gebied zijn
gesitueerd. Het park wordt gerund door Eddy, Corrie en Ernst Robberts. Nederlanders, die meer dan twintig jaar terug zich in Delny vestigden. Dit betekent dat binnen het management Nederlands wordt gesproken.

Op dit park zijn wij vorig jaar geweest en ook dit jaar hebben wij hier weer een chalet gehuurd. Het park ligt aan het eigen priv Loch Katrina waar gasten gratis gebruik kunnen maken van twee roeibootjes om o.a. te gaan vissen. Op dit park vind je geen groots entertainment gebeuren, speelautomatenhal of een zwembad, wel is er een restaurant-bar: The Old Dutch Barn geheten waar
je s'avonds gezellig een drankje en e.v.t. een eenvoudige maaltijd kan nuttigen of meenemen. Ook is er een klein winkeltje waar men alleen de hoogst nodige boodschappen kan doen, het assortiment is vrij klein maar in de buurt is o.a. ook een Lidl. Wat wij heel leuk vonden is dat de eigenaar samen met een lokale schotse vriend regelmatig een accordion optreden in The Old Duch Barn geven, de muziek is een mengeling van oud hollandse en schotse liedjes, dus veel meezing gehalte. De in Scandinavische stijl gebouwde chalets zijn geheel gestoffeerd en gemeubileerd, schoon, netjes en zijn de huurprijs meer dan waard, ook het parkeren is op het park goed geregeld, meestal voor het huisje. Er is een speelplaats voor kinderen, dagelijks e.v.t. ponytrekking, ook is er een hertenkamp, verder is er voor grotere kinderen op het park niet veel te doen. Wat ons zeer aansprak is de kleinschaligheid, het rustig park en de zeer vriendelijke eigenaar en personeel, ook betreffende de ligging van het park wat een ideale basis is om de Schotse Hooglanden te verkennen.

GPS positie The Ranch Chalet Park
N57 44.440 W4 09.242

Internet site
http://www.ranchchalet.com/nl/

Merenwen

• Gast
Re: Ranch Chalet Park Delny: aanrader!
« Reactie #1 Gepost op: 15 jan 2006, 12:56 »
Leuke tip! Ik zal het zeker in gedachten houden, misschien wel voor volgend jaar ?
:)

michel

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 28 jan 2007, 18:32 »
Bedankt voor de tip. In mei gaan we er heen. Ik kijk er (al jaren) naar uit :hello2:

€nette

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 13 mrt 2007, 12:10 »
Hey wat leuk ! Wij zijn hier in mei 2002 geweest ! Het beviel ons allemaal zo goed, dat we in juli van dit jaar weer gaan. Ik heb bij Eddy dezelfde lodge gevraagd als die we in 2002 hadden. De kinderen waren toen 8 en 9 jaar oud en hebben zich toen prima vermaakt in de speeltuin ; met die fantastische kabelbaan. Ook hebben ze toen voor het eerst geroeid  :) Inmiddels zijn diezelfde twee 12 en bijna 14 ( en 1.90 meter lang ! ), dus die speeltuin is toch wel verleden tijd. Onze dochter is een ponygek ( zo'n typje dat meer in de maneges zit dan thuis ) en is dus helemaal op haar plaats in het park. Onze zoon is het type dat graag dammen bouwt en roeien wel lollig vindt, dus ook hij vermaakt zich prima. Heel de sfeer op het park sprak hun erg aan, vandaar onze *makkelijke* keus. Eind april gaan we een week naar Seton Sands bij Edinburgh ; dit soort parken hebben we al 3 maal gedaan, omdat we toen dachten dat het voor de kinderen leuker zou zijn, dus niet : onze kinderen hebben helemaal niets met die grote caravan parken ; maar tegen een extra vakantie dit jaar op zo'n park zeggen ze geen nee  :tongue3: zo zijn ze dan ook wel weer ;-)

leonenpauline

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 12 jul 2007, 09:29 »
Omdat we de Ranch Chalet Park niet direct zagen staan in de onderwerpenlijst, nog even een tip van onze kant.
[note van de administrator: dit bericht is samengevoegd met een topic over hetzelfde park]

Inmiddels zijn we 6 keer te gast geweest op dit no-nonsense park en naar volle tevredenheid. Wij denken dat het vakantiepark met haar betaalbare 20 lodges en 1 grote lodge voor 10-12 personen zeer geschikt is voor een geslaagde vakantie in het Hoge Noorden van Schotland. Een prima uitvalbasis om de Noordelijke Highlands en de west-noord- en oostkust eens goed te bekijken. Dit gaat niet in 1 vakantie, dus vandaar dat wij nog steeds terugkeren naar Delny. En oké we zullen niet ontkennen dat het ook wel prettig is dat de eigenaar een Nederlander is die zich ruim 25 jaar geleden in Schotland vestigde.

www.ranchchalet.com

Offline Giel

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 15 sep 2008, 11:21 »
Ik kan me helemaal vinden in het bericht van leonenpauline, wij komen ook al een paar jaar op The Ranch Chalet Park en dit tot volle tevredenheid. Nog een paar pluspunten van dit park, ruime parkeer gelegenheid bij de huisjes, het is een rustig park, veel dieren aanwezig o.a.herten, hooglanders en paarden en er is een pub/restaurant (The Old Duch Barn) op het park waar men diverse goede eenvoudige maaltijden kan nuttigen (heeft ook take away snacks). Voor visliefhebbers bestaat er de mogelijkheid om te gaan vissen in het eigen Loch Katarina waar ook twee roeiboten aanwezig zijn, men kan e.v.t. hengels huren, gebruik van de roeiboten is gratis.

Er is een klein winkeltje waar de eigenaar (Eddy Robberts) de meest urgente levensmiddelen verkoopt, maar zoals ik het nu gehoord heb is dat voor 2009 niet meer open mede doordat er in Alness (5 menuutjes met de auto) een Lidl,Morrisons en een Somerfield winkel zijn waar men alles kan inkopen, deze winkels zijn dagelijks geopend tot tenminste 21:00 uur en zijn zelfs zondags geopend. Voor nog meer shoppen kan men in Inverness terecht wat maar op 45km afstand van het park ligt en via de A9 met een half uurtje eenvoudig te bereiken is.

Ook leuk is dat de eigenaar (speelt accordeon) samen met enige schotse muzikanten (o.a. een bagpiper) 1x per week (niet altijd) 's avonds optreed. Heeft hij goede zin dan komt het ook voor dat de eigenaar vrijdagavonds alleen optreed in The Old Duch Barn met een repertoire van Hollandse en Schotse volksliedjes.

Al met al een prima vakantiepark met betaalbare vakantiewoningen en uitermate geschikt voor mensen die een rustig park zoeken en de Noordelijke Highlands willen gaan verkennen.
HouDou
Giel

Offline Giel

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 23 sep 2008, 07:20 »
Ik zie nu dat de website van The Ranch Chalet Park is vernieuwd, men kan nu o.a. eenvoudig vanaf de homepage een flyer in pdf format downloaden met daarin veel info over het park, accommodaties inclusief de prijslijst voor 2009. Men kan zich nu ook vrijblijvend abonneren op hun nieuwsbrief.
HouDou
Giel

flofo

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 29 okt 2008, 21:29 »
Wat leuk om dit te lezen. Wij zijn dit jaar voor het eerst naar Schotland geweest en we hebben hier ook een weekje gelogeerd. Hele aardige mensen en altijd bereid om tips te geven voor de mooiste tochten. We hebben bijna dagelijks in het restaurantje gegeten; eenvoudige maaltijden maar lekker en niet duur. In het huisje lag een boekje met een beschrijving van diverse autotochten. Ook een aanrader. Doordat we een van deze autotochten gemaakt hebben, hebben we dolfijnen gezien. Zooooo mooi.

Groetjes

haggisonline

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 10 nov 2008, 21:33 »
Klinkt goed allemaal!.  :icon_sunny:We (gezin met 2 kinderen van 7 en 10) hebben er erg veel zin in. Wel bijzonder is dat wij met kerst gaan. Ben wel benieuwd hoe het weer gaat worden. Dat mag de pret niet drukken, hoop ik... Heeft iemand ervaring met vakantie in de kerstperiode in de Highlands?

Offline T4

• Schotland fan
  • The power of the Kilt
« Reactie #9 Gepost op: 11 nov 2008, 17:03 »
Jullie zijn de eersten in die periode en wij zijn allemaal jaloers dat we er niet bij zijn  :sad2:

Offline Pixie

• Schotland fan
« Reactie #10 Gepost op: 23 dec 2008, 23:00 »
Ziet er super uit!  Heb ik al gelijk bij m'n favorieten gezet!

Offline Astor

• Schotland fan
« Reactie #11 Gepost op: 19 jun 2009, 15:38 »
Dat zijn nogal veel positieve reacties! Helaas is het ons niet zo goed bevallen maar dan heb ik het wel alleen over het vakantiehuis. Het park is prachtig en de mensen zelf zijn vriendelijk.
Wij vonden het huis nogal oudbollig en in de keuken waren de pannen waarschijnlijk veel gebruikt waardoor de bodem v/d pannen er "uitgeschrapt" zagen". De koekenpan had een houten handvat met het bekende ringetje en ook hier kregen wij de bodem niet goed sxhoon. Het bankstel hebben wij niet gebruikt want ook hier had men in het verleden veel gebruik van gemaakt, waardoor het er smerig en vuil uitzag. (Dat is ook het nadeel van een stoffen bekleding.)
Nogmaals, de ligging was en is prachtig met vriendelijke eigenaren, maar wij hebben ons er niet thuis gevoeld.

Offline Giel

• Schotland fan
« Reactie #12 Gepost op: 17 jul 2009, 08:09 »
Wij zijn dit jaar ook weer eens op The Ranch Chalet Park geweest en ik moet eerlijkheidshalve toegeven dat het door ons gehuurde huisje nu ook duidelijk te lijden heeft van enig achterstallig onderhoud, ook het bankstelletje, eethoek en het keukengerei is inderdaad dringend aan vervanging toe, ik krijg een beetje de indruk dat ze de laatste jaren meer privé geïnvesteerd hebben dan in de chalets, jammer want het park op zich is best mooi en de eigenaar(en) is zeer vriendelijk, in ieder geval is dit (voorlopig) wel de laatste keer dat we daar geweest zijn.
HouDou
Giel

Offline McLeo

• Schotland Moderader
  • visiting Scotland since 1978, FOL 93701
« Reactie #13 Gepost op: 20 jul 2009, 19:19 »
Ik hoop dat de eigenaren meelezen, of beter nog hebben jullie dat ook tegen ze gezegd??

Leo
Wij reden rond in 4 VW campers nu een mooie dubbelcabine met soms een caravan erachter.

Offline Giel

• Schotland fan
« Reactie #14 Gepost op: 21 jul 2009, 05:29 »
Ik heb hierover wel een gesprekje gevoerd, ze weten wel, denk ik, dat er aan diverse chalets het één ander schort, zo heeft men nu in sommige chalets het oude badkamer sanitair vervangen voor nieuwe douches, maar ja er moet echter nog zo veel gedaan worden zeker m.b.t. het meubilair en inrichting van de chalets.  Het onderhoud doen ze hoofdzakelijk allemaal zelf en altijd in de wintermaanden wanneer het weer en de bezetting het toelaat dus zal dat er daarom wel regelmatig bij inschieten. Niettemin met de huidige huur prijzen, welke niet (veel) onder doen voor andere bungalow parken, mag je mijn inziens wel wat meer comfort en kwaliteit verlangen. Ik hoop dat ze met de kritiek iets doen, voor de mensen die geen al te hoge eisen stellen aan comfort is het toch nog goed vertoeven op dit park.
HouDou
Giel

leonenpauline

• Gast
Re:Ranch Chalet Park Delny: aanrader!
« Reactie #15 Gepost op: 07 jan 2010, 12:42 »
 :thumbsup: Afgelopen jaar (2009) hebben wij voor de negende maal naar volle tevredenheid op Ranch Chalet Park onze vakantie gevierd.

Volgens Giel zouden er te weinig geïnvesteerd worden in het onderhoud van de diverse huisjes. Wij delen die mening niet! Door de jaren heen hebben wij gezien hoe de huisjes (wij verbleven in diverse huisjes) vakkundig werden opgeknapt en onderhouden: Zo werden keukens en badkamers vernieuwd, vloerbedekking en behang vervangen, nieuwe bedden en meubels aangeschaft en als er iets mis is (op welk gebied dan ook) kan er altijd worden aangeklopt bij de eigenaars. Al is het midden in de nacht!

In 2002 verbleven wij voor de eerste maal in een koude decembermaand op de Ranch. Maar binnen was het behagelijk warm en gezellig! Niet heel veel parken zullen bij aankomst een bosje bloemen en een flesje wijn klaar hebben staan! De eigenaars doen er naar onze mening alles aan om het de klanten zo aangenaam mogelijk te maken; wat ons betreft is de prijs/kwaliteitsverhouding prima! Wij bevelen dit park dan ook van harte aan bij iedereen die van een betaalbare, huiselijke en verzorgde vakantie in Schotland wil genieten. Wij voelen ons er al jaren 'thuis'!

Van onze kant 'chapeau' voor de eigenaars van de Ranch!  :hello2:

Offline Giel

• Schotland fan
« Reactie #16 Gepost op: 07 jan 2010, 13:25 »
Ik heb ook geen kritiek op het personeel en eigenaars/beheerders, dat is dik in orde, zijn beleeft, vriendelijk en behulpzaam, en inderdaad er staat als je meer dan 1x ben geweest een flesje Zuid Afrikaanse witte wijn klaar, bloemetje heb ik trouwens nog niet gehad, maar goed dit is ook geen punt. Mijn kritiek is gebaseerd op de Burnside Lodges waar wij drie maal in verschillende lodges verbleven en daar schort het één en ander aan en toch zeker voor de huidige huurprijs, maar ik schreef in deze discussie ook dat in sommige chalets het oude badkamer sanitair vervangen is voor nieuwe douches en dat er wel degelijk onderhoud wordt gepleegd alleen mijn inziens te weinig toch zeker m.b.t. Burnside Lodges. Voor de rest is het een prima park voor degene die ook een beetje rust zoeken en het noorden of b.v. Inverness willen bezoeken, het is niet zo dat dat men dit park zou moeten mijden omdat er het een bende zou zijn, dit zeker niet, het is maar net hoe hoog leg je de lat met het accepteren van een accommodatie in verhouding met de huurprijs.
HouDou
Giel

Niels

• Gast
Ranch Chalet Park Delny wij hebben genoten!!
« Reactie #17 Gepost op: 01 nov 2010, 21:10 »
Zijn verleden week teruggekeerd van een fantastisch verblijf op Ranch Chalet Park. Wij raadpleegden voordat wij boekten o.a. ook het Schotlandforum en na kennis genomen te hebben van hetgeen Giel over dat park schreef, vroegen wij onszelf af of wij wel een goede keuze hadden gemaakt. De kreet "Aanrader" gaf echter de doorslag en wij zijn dolblij daar onze vakantie te hebben doorgebracht, het is ons buitengewoon bevallen.
Een prachtig park, gastvrije ontvangst,niets was de staf teveel en er heerst een goede sfeer. Heerlijk (en niet duur!) gegeten in het restaurantje en de accommodatie (wij hadden een Burnside Lodge)was  keurig, huiselijk,zeer schoon, van alle gemakken voorzien en meer dan waar voor ons geld!
Op het park kun je heerlijk wandelen,we hebben geroeid en gevist op het meer en hebben daar onze eerste forel gevangen.
De ligging van het park is werkelijk ideaal om die onvoorstelbaar mooie hooglanden te verkennen.
Het boekwerkje dat in het huisje op ons lag te wachten, in het Nederlands!,was vol met informatie. De prachtige tochten die in dit boekje worden beschreven waren absoluut een "schot in de roos"!
Wij spraken verschillende gasten die daar al meerdere keren waren geweest, één echtpaar was daar al voor de twee en twintigste keer.
Wij kunnen ons dat zeker voorstellen en wij hebben dan ook besloten om volgend jaar daar onze zomervakantie door te brengen en wij kijken daar nu al naar uit.Wat ons betreft: inderdaad een aanrader!!
www.ranchchalet.com

angus

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 28 aug 2011, 13:20 »
Wij zijn er in het voorjaar van 2008 geweest als gezin ( vader, moeder en 4 kinderen) en hebben het er erg naar onze zin gehad.
Ja, het meubilair is wat gedateerd, maar is dat erg als je op vakantie bent? Volgens ons dus niet.
Verder hebben wij het als een heel erg prettig park ervaren en ook het paardrijden door de omgeving was erg leuk.
We zijn ons een aantal keer tijdens het verblijf gevraagd of alles naar wens was en of we nog iets nodig hadden voor ons dochtertje (liep toen met een drinksonde).

Van ons alleen maar  :icon_thumleft: :icon_thumleft: :icon_thumleft: :icon_thumleft: :icon_thumleft: :icon_thumleft: