Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
23 Mei 2012, 02:18

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Wandelen en fietsen in Schotland  |  Topic: wandel oproep
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: wandel oproep  (gelezen 1844 keer)
gerdamartijn
Gast
« Gepost op: 04 Jan 2006, 21:33 »

Goed, de kogel is door de kerk en ik heb vanmiddag alles gestroomlijnd en we gaan!!!!Een hotel/inn in Callander voor eind mei en van daaruit lekker 10 dgn. wandelen en fietsen.Nou heb ik alle topics afgegraasd,maar ik heb geen expliciete wandelervaringen gelezen.Vandaar deze kreet,voor kaarten, boekjes etc.van de streek Pertshire.We hebben geen auto,dus het moet te belopen zijn.
Misschien is het een idee om een categorie OPROEP te maken. Alvast bedankt
gr.gerda.
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 04 Jan 2006, 22:07 »

Ik heb zelf geen kaarten van die omgeving om te wandelen, maar via de marktplaats kan je misschien wat vinden? door zelf een oproep te zetten, heb ik veel van de omgeving van Fort William gekregen.
Maar Callander is best wel leuk hoor, ondanks dat het toeristisch is.
Veel plezier, wilde zo wel met je meewandelen Smiley

gerdamartijn
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 05 Jan 2006, 15:54 »

Citaat
Ik heb zelf geen kaarten van die omgeving om te wandelen, maar via de marktplaats kan je misschien wat vinden? door zelf een oproep te zetten, heb ik veel van de omgeving van Fort William gekregen.
Maar Callander is best wel leuk hoor, ondanks dat het toeristisch is.
Veel plezier, wilde zo wel met je meewandelen Smiley

Quote: wilma64
Nou het gaat niet eens zozeer om kaarten,meer om leuke tips zoals lekkere eettentjes,dingen die je moet gaan zien etc.Dus niet de dingen die je in een gids vind Maar toch bedankt voor de tip.
gr gerda
Ina
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 05 Jan 2006, 16:00 »

Je kunt ter plekke allerlei kaarten krijgen en kopen, de toeristen info die in bijna ieder dorp aanwezig is heeft alles op dat gebied.

Je praat over wandelen en fietsen, het 1e jaar hebben wij ook fietsen meegenomen maar practisch niet gebruikt. Je moet toch wel een beetje getraind zijn om de heuvels op te kunnen en de wegen zijn een ramp om te fietsen af en toe echt levensgevaarlijk.
Ideaal zijn mountain bikes, hebben ze hele circuits voor uitgezet.

Yours Aye for Scotland
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #4 Gepost op: 05 Jan 2006, 18:40 »

Voor leuke fietsroutes kun je kijken op www.sustrans.co.uk, die routes zijn meestal autovrij of erg rustig qua gemotoriseerd verkeer, en goed
aangegeven.

Als je op Google zoekt op Walking in Perthshire (of iets vergelijkbaars), kun je heel veel wandelroutes vinden, vaak met kaartjes en dingen om te zien en te doen wat je onderweg tegen komt.
Meestal neem ik naast de Lonely Planet ook een klein boekwerkje mee aan printjes van internet, en zoals hierboven al vermeld: de TIC's hebben meestal wel goede kaarten en informatie over lokale wandelingen, eetgelegenheden en dat soort dingen.
gerdamartijn
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 05 Jan 2006, 19:35 »

Knipoog
Citaat
Voor leuke fietsroutes kun je kijken op www.sustrans.co.uk, die routes zijn meestal autovrij of erg rustig qua gemotoriseerd verkeer, en goed aangegeven.

Als je op Google zoekt op Walking in Perthshire (of iets vergelijkbaars), kun je heel veel wandelroutes vinden, vaak met kaartjes en dingen om te zien en te doen wat je onderweg tegen komt.
Meestal neem ik naast de Lonely Planet ook een klein boekwerkje mee aan printjes van internet, en zoals hierboven al vermeld: de TIC's hebben meestal wel goede kaarten en informatie over lokale wandelingen, eetgelegenheden en dat soort dingen.

Quote:
Sas.

ojee sorry sas,ik ben een beginner hoor,wat is een TIC?
Iedereen alvast bedankt de Favorieten lijst barst al uit de voegen!!!!
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #6 Gepost op: 05 Jan 2006, 19:44 »

Hihi, geeft niet hoor Smiley
TIC = Tourist Information Centre (zeg maar wat de VVV in Nederland is).
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #7 Gepost op: 06 Jan 2006, 12:46 »

Neem eens een kijkje op http://www.buitensport-schotland.nl/ .
Hier is veel info te vinden over oa wandelen in Schotland. Ze hebben toevallig net een item over Loch Lomond en de Trossachs, in de buurt van Callander.

En nog een link naar "Walks near Callander": http://www.lenymede.demon.co.uk/activity/walkscal.html

gerdamartijn
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 06 Jan 2006, 15:55 »

Citaat
Neem eens een kijkje op http://www.buitensport-schotland.nl/ .
Hier is veel info te vinden over oa wandelen in Schotland. Ze hebben toevallig net een item over Loch Lomond en de Trossachs, in de buurt van Callander.

En nog een link naar "Walks near Callander": http://www.lenymede.demon.co.uk/activity/walkscal.html

Quote:
Hans

oh die lenymedesite is om te watertanden.Wat duurt het nog lang tot 30 mei.Hans bedankt ,daar gaat mijn vrijdavond :)gr
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Wandelen en fietsen in Schotland  |  Topic: wandel oproep
Ga naar: