Vanaf December ben ik klaar met studeren en ben ik de trotse bezitter van een MSc titel in Software Engineering

De wereld ligt aan m'n voeten en.... ik heb besloten om in m'n eentje naar Schotland te gaan voor onbepaalde tijd!

Mijn belangrijkste reden is het avontuur en ik heb nog geen vastigheid zoals een vriendin of een huis, dit is het moment! Bovendien is Nederland goed bereikbaar, want ik heb hier natuurlijk wel mijn familie en vrienden zitten.
Ben van plan om in Edinburgh te gaan wonen, want dit is echt een schitterende stad... ben er 1 keer eerder geweest.
Ik moet nog alles regelen, maar heb al wel veel informatie ingewonnen, waaronder in dit forum (mijn dank hiervoor aan de forumleden!) en het boek "Live and work in Scotland".
Zoals voor alle complexe dingen pak ik het stapje voor stapje aan.
- een mooie baan. Een bedrijf waar ik heb stage gelopen is internationaal met o.a. een vestiging in Edinburgh

Dit loopt nu nog, via Nederland is mijn CV daar naartoe gestuurd en ik wacht nog op reactie.. dat is dus nog spannend.
- woonruimte. Ik zit sterk te denken aan een gedeeld huis. Zie uk.easyroommate.com . Dit is lekker goedkoop wonen en... je hebt huisgenoten waarmee je gezellig kunt praten. Ik ken daar verder niemand en dit lijkt me een goede manier om vrienden te maken.
-verenigingen. Lijkt me belangrijk om ook aan te sluiten bij verenigingen.
Zo lijkt me Toastmasters leuk en goed om mijn Engels te verbeteren:
http://www.capitalcommunicators.org/ "Whether you're a professional, student, stay-at-home parent, or retiree Toastmasters is the best way to improve your communication skills. Toastmasters can help you lose the fear of public speaking and learn skills that will help you be more successful in whatever path you've chosen. You'll be a better listener. You'll easily lead teams and conduct meetings. You'll comfortably give and receive constructive evaluation. You already have some or all of these skills. In Toastmasters, you will enhance them."
Ook zag ik dat in Edinburgh de op-1-na oudste schaakclub van de wereld zit! Dat lijkt me ook wel gezellig om dat weer op te pakken, heb het al een tijdje niet gedaan en schaken is natuurlijk geweldig tegen die Schotten

Op 16 oktober vlieg ik alleen naar Edinburgh en hoop dan o.a. gesprekken te hebben met bedrijven. En ik ga dan een concert bezoeken van KT Tunstall in Edinburgh Corn Exchange. Bovendien is het eerste keer dat ik daar alleen naartoe gaan, dus dan kan ik alvast beetje wennen.
Welke mensen op dit forum hebben ook sindskort besloten om te gaan? Of blijft het nog voorlopig bij dromen? Ben benieuwd!