Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
23 Mei 2012, 02:07

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Reiservaringen in Schotland  |  Topic: Een minder prettige ervaring
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Een minder prettige ervaring  (gelezen 1453 keer)
Ina
Schotland fan

« Gepost op: 24 Sep 2007, 20:10 »

Naast alle geweldige ervaringen die we opgedaan hebben in Schotland toch ook een minder prettige.
We zaten op een feestavond in Stonehaven aan een tafel met een aantal Schotten en een engels/schots echtpaar, de man had een Schotse moeder die hem in de oorlog naar z'n grootmoeder in Aberdeen had gebracht en daar heeft hij z'n verdere jeugd doorgebracht en is toen piloot geworden bij de RAF. Dus je kunt wel zeggen een halve Schot. Zij was een echte engelse. Ze wonen 'szomers in Stonehaven en 's winters in Australia. (perfecte combinatie lijkt me trouwens tongue3 )

Maar na de nodige drankjes en de bekende schotse strijdliederen kwam er een groepje naar onze tafel en begon tegen het stel uit varen..........gruwelijk, wat zij als engelsen wel in Schotland te zoeken had enz.

Goed het was maar een klein groepje maar de hele zaal keek mee en niemand deed er iets aan, alleen een geweldige schot aan onze tafel bood er later zijn excuses voor aan, maar het was een nare ervaring om een stel van die jonge dronken schotse pummels tegen die mensen te horen schelden.
Doorgaans lijkt de antipathie tegen de Engelsen wel binnen de perken te blijven en gaan ze er ook wel humoristisch mee om en hopelijk was dit maar een incident wat niet al te veel engelsen overkomt.

Yours Aye for Scotland
frama
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 24 Sep 2007, 22:05 »

Bah, dat kan ik echt niet waarderen  Nee!!!. Dat er moeilijke verhoudingen zijn tussen Schotland en Engeland, okay is zo gegroeid. Ik zou het echter meer waarderen als dat tot uiting komt in allerlei flauwe grappen i.o.d. Ik geloof dat de Nederlandse jeugd ook nog steeds tegen de duitsers zeggen dat ze onze fietsen moeten terug geven terwijl ze bij wijze van spreke van de naam: Adolf Hitler, nog nooit gehoord hebben. Als het daarbij blijft, ach heb ik niet zo'n probleem mee. Levert toch altijd wat extra spanning en sensatie op bij de voetbalwedstrijd nederland-duitsland. Maar als de Engelsen en Schotten dit zo openbaar naar elkaar in deze vorm uiten dan heb ik daar wel degelijk een probleem mee. Hoewel ik Schotland een fijn en prachtig land vind, houd ik toch zeker zoveel van Engeland.
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Reiservaringen in Schotland  |  Topic: Een minder prettige ervaring
Ga naar: