Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
23 Mei 2012, 01:55

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Leven in Schotland  |  Emigreren naar Schotland  |  Topic: auto met NL kenteken omzetten naar Scots kenteken ?
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: auto met NL kenteken omzetten naar Scots kenteken ?  (gelezen 995 keer)
struukje
Gast
« Gepost op: 11 Sep 2007, 21:23 »

hallo beste mensen

zoals het er nu naar lijkt ga ik eind januari naar schotland,
maar wat ik me nou afvroeg :
ik wil graag mn eigen auto meenemen naar schotland,
maar dan zal die naar verloop van tijd wel op een ander kenteken moeten
De auto is in Nederland wegenbelastingvrij
kweet niet of dat in Schotland ook telt ?
de auto heeft wel het stuur aan de linker kant
Maar heb al gekeken op een ander  forum ,
het is zo om te bouwen naar rechts sturend

groetjes Marco
Grasshopster
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 12 Sep 2007, 17:44 »

Hoi Marco

Over auto importeren is al eens geschreven. Zie: http://www.schotlandforum.nl/index.php/topic,1118.0.html

Als je zeker weet dat je je auto mee neemt, dan kan je nu alvast voorbereidingen treffen.

Je kan alvast de formulieren aanvragen bij de DVLA. http://www.direct.gov.uk/en/Motoring/BuyingAndSellingAVehicle/ImportingAndExportingAVehicle/index.htm

Ik begrijp dat je nu niet met je auto rijdt? Dan kan je alvast je koplampen laten omzetten of vervangen. Je kan alvast een mijlen-teller laten plaatsen en je mistachterlampen aanpassen als je alleen een mistlamp links hebt. Bewaar de bonnen van de garage!

Vraag je verzekering of je auto voor een paar maanden verzekerd kan blijven ook als je niet meer officieel inwoner van Nederland bent, zodat je niet onverzekerd rond rijdt tijdens het import proces.

Je Nederlandse verzekering kan je pas opzeggen wanneer je auto officieel geregistreerd is in de UK en uit de RWD database is gehaald.

Ik rij met het stuur links en heb daar niet echt last van.

Success.

Ellen
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Leven in Schotland  |  Emigreren naar Schotland  |  Topic: auto met NL kenteken omzetten naar Scots kenteken ?
Ga naar: