Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
23 Mei 2012, 01:50

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Overige onderwerpen  |  Topic: Een speciale plek in Schotland, geillustreerd met foto!
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6   Omlaag
Print
Auteur Topic: Een speciale plek in Schotland, geillustreerd met foto!  (gelezen 12635 keer)
Mull
Schotland fan

« Antwoord #75 Gepost op: 31 Jan 2010, 20:30 »

Citaat
foto's? Hoeveel willen jullie hebben?

skye

we wachten........en wachten........ dontknow dontknow

Citaat
ik zie nu dat ik nog steeds geen foto van Skye geplaatst heb. toch eens doen.

laughing7 laughing7   eentje zou leuk zijn minimaal....we wachten nu al tweeeneenhalf jaar op je icon_scratch icon_scratch toothy2 Lachen

skye
Schotland fan

« Antwoord #76 Gepost op: 31 Jan 2010, 20:51 »

zo lang al, wat zijn jullie geduldig dan laughing7 laughing7

lastige is dat alles op CD roms staat, moet je elke keer eerst weer zo'n schijfje in dat laatje doen, wachten tot de hele zooi erop staat, dan uitzoeken, op laden......

Maar goed, vanavond wordt 't 'm niet meer, maar ik beloof dat ik deze week wat ga plaatsen.

ben net een lang weekend naar Zeeland geweest, ook erg leuk,heel veel vogels, heel veel foto's

Mull
Schotland fan

« Antwoord #77 Gepost op: 31 Jan 2010, 20:57 »

Citaat
ben net een lang weekend naar Zeeland geweest, ook erg leuk,heel veel vogels, heel veel foto's

Aha!!!! vandaar dat het zo stil was op het forum nono nono wel leuk he? Nederland is ook mooi vind ik altijd icon_thumleft

Mull
Schotland fan

« Antwoord #78 Gepost op: 31 Jan 2010, 20:58 »

Citaat
lastige is dat alles op CD roms staat, moet je elke keer eerst weer zo'n schijfje in dat laatje doen, wachten tot de hele zooi erop staat, dan uitzoeken, op laden......

Toch maar eens een fotoprogramma aanschaffen, Picasa is ook handig en voor niets icon_thumleft

Sonnie
Schotland fan

« Antwoord #79 Gepost op: 31 Jan 2010, 21:28 »

Ik gebruik ook elements maar ik kreeg bij sommige erg grote kleurverschillen helaas, toen heb ik PTGui maar aangeschaft, die doet het wel goed,
Hoe bedoel je dat je kleurverschillen kreeg?? Alleen bij het maken van een panorama?
En PTGui ken ik niet, is dat een algemeen bewerkingsprogramma?

onze foto's en vakanties: www.sonnie-tieske.nl
Mull
Schotland fan

« Antwoord #80 Gepost op: 31 Jan 2010, 21:37 »

zoals bij deze foto, ik heb er verder geen verstand van, maar met PTGui had ik daar geen last meer van.....

ff verdere toelichting, dit zijn dus drie foto's aan elkaar  dontknow maar ik kreeg door de lichtinval verschillende kleuren dus....we gaan wel een beetje offtopic, maar ach  icon_scratch

Sonnie
Schotland fan

« Antwoord #81 Gepost op: 31 Jan 2010, 21:40 »

Ah ja ik zie het. Dat is te verhelpen hoor.. maar dat doet photoshop niet zelf voor je nee  Wink

Mooie foto verder  Aye

onze foto's en vakanties: www.sonnie-tieske.nl
Mull
Schotland fan

« Antwoord #82 Gepost op: 31 Jan 2010, 21:48 »

Met PTGui gaat het gelukkig wel goed, [kostte alleen een paar centen, maar ach, ik heb het nu toch al ervoor uitgegeven] werkt wel makkelijk ook trouwens! Ik heb ze alleen hier nooit aangepast icon_scratch icon_scratch kan ik ook wel eens doen laughing7

kvdb
Schotland fan

« Antwoord #83 Gepost op: 31 Jan 2010, 23:30 »

zoals bij deze foto, ik heb er verder geen verstand van, maar met PTGui had ik daar geen last meer van.....

ff verdere toelichting, dit zijn dus drie foto's aan elkaar  dontknow maar ik kreeg door de lichtinval verschillende kleuren dus....we gaan wel een beetje offtopic, maar ach  icon_scratch

Waarom gebruik je geen autostich? Echt een supertool.

Kijk hier eens naar, 12 foto's (bijna 180 graden) zonder een kik:
http://klaasenjeanet.nl/images/stories/fotos/1pano2.jpg

De waarheid ligt besloten tussen de interpretaties waaruit zij is opgebouwd.
Mull
Schotland fan

« Antwoord #84 Gepost op: 01 Feb 2010, 07:20 »

Waarom gebruik je geen autostich? Echt een supertool.

Kijk hier eens naar, 12 foto's (bijna 180 graden) zonder een kik:
http://klaasenjeanet.nl/images/stories/fotos/1pano2.jpg
Ik heb inmiddels al een goed programma, [PTGui] de foto hierboven was alleen om aan te tonen hoe het eerst ging

Mooie foto trouwens icon_thumleft icon_thumleft 13 foto's? confused2 confused2 12 dus...las het ff verkeerd laughing7

http://www.schotlandforum.nl/index.php/topic,1321.0.html ......dit wil ik zo graag, snap er alleen geen hout van hoe ik dat moet doen laughing7 laughing7 ik ben niet zo'n digibeet icon_scratch

Ingrid
Administrator
*

« Antwoord #85 Gepost op: 01 Feb 2010, 22:50 »

Wat een leuk onderwerp dit, prachtige foto's zeg, er valt voor mij veel te zien, zie ik al heerlijk, ik hebe r zin in.
Ik zal eens tussen mijn foto;s kijken voor mooie plekjes. Wink

Groetjes Ingrid
Ingrid
Administrator
*

« Antwoord #86 Gepost op: 01 Feb 2010, 23:26 »

Misschien is dit wel de plek om mijn eerste geweldige ontmoeting in Schotland te vermelden.
Ik was in 2004 op vakantie met mijn twee Border Collies. Ik reed op een weg waar wat schapen los liepen, iets verderop was er ineens geen schaap meer te bekennen, nou ik ben gewoon door gereden, want ik vond het er zo heerlijk rustig en het was er ook prachtig in die bergen. Toen ineens zag ik een vrouw op de weg lopen, ze was met nog twee mannen bezig de schapen te verzamelen.

Toen zag ze een van mijn honden die uit het raam naar de schapen keek en raakte wij aan de praat.

Bleek dat ze Hollandse ouders had, die jaren geleden ooit waren geemigreerd naar Schotland.
Ze waren de schapen aan het verzamelen, want er was dat weekend een wedstrijd schapen drijven in de bergen daar, of ik ook wilde komen mee doen. hello2

Nou zo gezegd zo gedaan, geweldig toch om met je getrainde hond echt in de bergen van Schotland een wedstrijd mee te doen?
Dus die enorme gast vrijheid en de aardige mensen, huh you're from Holland coming here to do this trail??? icon_scratch
Ik had er een topdag.
En was meteen verliefd op het land.

De toeschouwers

Groetjes Ingrid
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #87 Gepost op: 02 Feb 2010, 13:02 »

Leuke ervaring! en mooie foto's

Ingrid
Administrator
*

« Antwoord #88 Gepost op: 02 Feb 2010, 23:03 »

Dank je wel Wink Het was er ook prachtig, voor de raders onder ons, het was bij Killin aan de bovenkant van dat meer, de eerste weg de bergen in richting het noorden. tongue3

Groetjes Ingrid
Ingrid
Administrator
*

« Antwoord #89 Gepost op: 03 Feb 2010, 01:42 »

&searchp=ids.srf&mapp=map.srf]http://www.streetmap.co.uk/map.srf?x=257500&y=746500&z=120&sv=bridge+of+balgie&st=3&tl=Map+of+Bridge+of+Balgie,+Perth+and+Kinross+[City/Town/Village]&searchp=ids.srf&mapp=map.srf

Groetjes Ingrid
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #90 Gepost op: 03 Feb 2010, 07:53 »

Aan die weg hebben we in 2006 ook staan kijken hoe boeren hun schapen aan het drijven waren.
Als je vanaf de A827 naar Bridge of Balgie toe rijdt, kom je door een klein stukje bos en na een paar scherpe bochten over een wildrooster. Daar hebben we toen staan kijken. We waren toen op weg naar het Visitor center om de Beinn Ghlass en Ben Lawers te beklimmen.

Niet dat we dat drijven zo bijzonder vonden, we verbleven toen op een schapenboerderij waar ze toen druk bezig waren met scheren. 's Morgens om 6 uur gewekt worden door tientallen blatende schapen onder je raam.   protest  Maar gelukkig was het mooi weer, dus was het niet erg. En je boekt niet voor niets een verblijf op een "working farm".

En dat het toen een warme zomer was in Schotland, weten de Border collies nog al te goed, erg warm kregen ze het van het werken. Zodra ze konden, zochten ze verkoeling.

En de boer was lekker aan het verkleuren:

En deze mannen scheerden zo'n 600 schapen in 1 dag.

Overigens is onze hond ook een prima toeschouwer  Cheesy

Ingrid
Administrator
*

« Antwoord #91 Gepost op: 03 Feb 2010, 09:30 »

Hey wat leuk dat jullie daar ook zijn geweest en zo te zien bij dezelfde schapen,groep want ik herken op jou foto's die vrouw achterin en ook die man voorin was op die wedstrijd waaraan ik heb deel genomen toen. icon_thumleft icon_sunny
Ja schapen kunnen idd flink herrie maken ja en met scheren zijn ze niet op hun best nee.
Maar leuk ...

Groetjes Ingrid
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #92 Gepost op: 03 Feb 2010, 11:25 »

Lijkt me sterk, want de schapenboerderij ligt in de Pentland Hills.

Ingrid
Administrator
*

« Antwoord #93 Gepost op: 03 Feb 2010, 20:41 »

Geen idee waar dat ligt tongue3 Maar ik weet wel dat mensen uit heel Schotland naar die wedstrijden komen Wink

Groetjes Ingrid
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #94 Gepost op: 03 Feb 2010, 23:15 »

De pentland hills liggen net ten zuiden van Edinburgh. En het zou wel heel toevalling zijn dat het die mensen zijn geweest.

Ingrid
Administrator
*

« Antwoord #95 Gepost op: 04 Feb 2010, 21:36 »

Nee dan zijndie het niet, want die vrouw woonde vlakbij het wedstrijd terrein en zij beheerde die schapen en die man was de eigenaar. Ze leken er toevallig erg op dan. Cheesy

Groetjes Ingrid
MacJos
Cryptorator

« Antwoord #96 Gepost op: 17 Feb 2010, 12:41 »

Zal ik Skye eens een handje helpen dan? De Cuillins vanaf het weggetje naar Elgol:

SnEm
Schotland fan

« Antwoord #97 Gepost op: 17 Feb 2010, 18:00 »

Prachtig! ! ! !
MacJos
Cryptorator

« Antwoord #98 Gepost op: 17 Feb 2010, 18:12 »

Dank!  bagpiper

Mijn eigen favoriete stek mag uiteraard niet ontbreken. In 1983 kwamen we hier de eerste keer en zijn altijd terug blijven komen Faichemard farm net buiten Invergarry. Centraal gelegen als uitvalsbasis, een fijne sfeer en bovenal het uitzicht op Ben Tee dat ons bijzonder dierbaar is geworden. Eind vorig jaar is het beheer van de camping in andere handen over gegaan (was altijd in beheer/eigendom van de familie Grant (eerst Allistair en later zijn zoon Duncan) waar we altijd een erg leuk contact mee hebben gehad (gelukkig wonen ze nog wel op dit landgoed). De foto toont het uitzicht vanaf onze vaste stek op dez camping:

Mull
Schotland fan

« Antwoord #99 Gepost op: 17 Feb 2010, 18:18 »

prachtige foto's hoor, jeetje....wat een uitzicht drunken_smilie drunken_smilie

Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Overige onderwerpen  |  Topic: Een speciale plek in Schotland, geillustreerd met foto!
Ga naar: