Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
23 Mei 2012, 01:48

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Overige onderwerpen  |  Topic: Schots Festival
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Schots Festival  (gelezen 4203 keer)
Marien
Schotland fan

« Antwoord #25 Gepost op: 27 Mei 2006, 21:11 »

We zullen rekening houden met dat natte gras. Maar ach, een beetje Schotland liefhebber is wat nattigheid wel gewend. H? Wilma?  Knipoog

DE FOTO'S EN HET VERSLAG VAN ONZE VAKANTIE VAN 2008 STAAN ONLINE!!!
http://W
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #26 Gepost op: 28 Mei 2006, 06:20 »

zo, ik heb mijn kleertjes al aan Smiley
Zwart rokje met wit kant, truitje van Rockers Glasgow, kniehoge zwarte gympen en een tas van The Real McKenzies.

en dan stap ik zo op de trein.. Zondagochtend om half 7 eruit, je moet er wat voor over hebben? tongue3
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #27 Gepost op: 28 Mei 2006, 08:40 »

haha, echt wel, en dat na dat ander festival toch?
Veel plezier  hoor, je bent al onderweg denk ik.
Hier schijnt het zonnetje.
En ja hoor, Marien, wij draaien ons hand niet om, voor een beetje regen, al moet ik wel zeggen dat ik het hier veel erger vind dan in Schotland hoor. Vlag

Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #28 Gepost op: 28 Mei 2006, 09:29 »

Nou wij gaan nu ook zo weg, maar met de auto is het een stuk eenvoudiger als met de trein. Voor ons slechts een uurtje rijden. Tot vanavond dan maar.

Marien
Schotland fan

« Antwoord #29 Gepost op: 28 Mei 2006, 18:07 »

Zo, we zijn er weer! Hebben het naar ons zin gehad. Het was vreselijk drassig op de loopstukken. We hadden er wel op gerekend, maar toch kwamen we met blubberige schoenen terug. Ook de broeken waren meteen rijp voor de wasmachine. Gelukkig is het de hele dag droog gebleven en de zon liet zich ook nog zien. Wij op zoek naar Sas, maar het duurde even voordat ik haar in de gaten kreeg en sprong haar letterlijk in haar nek.  laughing7 Die zal wel gedacht hebben.  icon_scratch Even gebabbeld en natuurlijk even op de kiek, daarna ieder weer zijn eigen weg gegaan. Er was ook zoveel te zien. Had even lekkere fudge gekocht en Hans een flesje Edradour whisky! Heb nog meegedaan met een workshop Irish dancing. Erg leuk, maar ook heel snel.  Heerlijk hoor die schotse sfeer! Er waren er ook een hoop verkleed in een kilt, maar ook in fantasy kleding. Toch grappig dat dat samen gaat. Wat ook leuk om te zien was dat hardrockers heerlijk aan het folkdansen waren op Rapalje! Zij wisten er overigens weer in te slagen om er een flink feestje van te maken. De highland games waren ook leuk om naar te kijken! We zijn uiteindelijk tot het eind gebleven!

[Edit] Foto's staan nu in Mijn Album [/Edit]

Scotland-lovers
Gast
« Antwoord #30 Gepost op: 28 Mei 2006, 19:17 »

En ik had nog zo goed gezegd: laarzen meenemen! crybaby2

Maar ja, als je maar plezier hebt gehad. hello2
Marien
Schotland fan

« Antwoord #31 Gepost op: 28 Mei 2006, 19:19 »

Laarzen lopen niet zo lekker als de bergschoenen. Die hebben we nu dus weer kunnnen inlopen en met een beetje water en een borstel zijn ze zo weer schoon.

Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #32 Gepost op: 28 Mei 2006, 19:25 »

Ik kom net binnenvallen! Ben om half 5 weggegaan ongeveer..

Was erg leuk, genoeg doedelzakken voor weer een heel jaar gehoord, en ik ga eerst eens onder de douche, ik heb het prut tot in mijn oren zitten  tongue3
Wel geslaagde dag, leuk gebabbeld met de meneer van CalMac en de VisitScotland stand! En natuurlijk de eerste officiele meeting van het forum!  icon_thumleft
Marien
Schotland fan

« Antwoord #33 Gepost op: 28 Mei 2006, 19:28 »

Eeen mini mini meeting!  laughing7

Wilma
Schotland fan

« Antwoord #34 Gepost op: 28 Mei 2006, 20:24 »

O, wat leuk zeg, had er graag bij willen zijn hoor icon_smile
Leuke foto's marien. (en hans natuurlijk).
En als het goed is, zijn de bergschoenen waterbestendig hoor. Idd even afborstelen.

Teije
Administrator
*

« Antwoord #35 Gepost op: 28 Mei 2006, 20:29 »

Mooie foto's en heel wat beter weer dan wij in Tilburg hadden, maar daar was dan weer minder modder... Tja, wie plezier wil maken moet vies willen worden!
En wat de mini mini meeting betreft: typisch Schots gedrag he, Marien, door elkaar direct in de nek te springen  brave

Waren er veel Schotse stands?
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #36 Gepost op: 28 Mei 2006, 20:38 »

Inderdaad, wel erg mini ?laughing7 Jij en Hans zien elkaar natuurlijk al regelmatig (hoop ik ?tongue3)

Verslagje (zonder foto's, ?had mijn fototoestel vergeten mee te nemen ?icon_pale, gelukkig had mijn vriendin er wel een mee, dus die foto's komen morgen denk ik).
Ik was om half 12 in Dordrecht, even gewacht todat mijn vriendin vanuit Limburg aankwam, toen met de bus naar ergens in the middle of nowhere. Daar stond een andere bus te wachten die ons gratis naar het festivalterrein bracht, tot voor de deur (wel een voordeel dat we niet met een auto waren, want het was superdruk met parkeren)! Het was meteen al lekker modderig, en het festival werd al snel omgedoopt tot de Royal National Mud. Eerst hebben we het eerste deel van Rapalje gezien, lekker gestruind langs de standjes en winkeltjes onder het genot van een paar blikjes Irn Bru. Leuke dubbel-DVD van Billy Connolly gekocht! Vriendin miste stalletjes met Ierland-info, maar daarvoor moet je natuurlijk niet naar een Schotland-festival laughing7 Wel veel Schotland stands hoor, en ook veel keltisch/fantasy achtige dingen. Plotseling sprong een rare vrouw om mijn nek ?tongue3, met tof gelakte nagels ?icon_thumleft Ik heb Hans & Marien daarna eigenlijk niet meer gezien.. Want het was wel een geweldig mooi groot terrein voor zo'n festival, veel 'verborgen' stukjes. Mooiere locatie vond ik het dan vroeger in Lisse.
De Highland Games nog een stukje van gezien, Iers en Schots dansen, wat honden-dingen en daarna even lekker bijkomen in de zon met een paar pints cider ?sunny
Verder nog leuke folders over wandelen in Schotland meegenomen, genoeg inspiratie opgedaan voor Ayrshire bij de VisitScotland stand ("oh, you're going to Glasgow, you have to see..." "aye, been there done that" icon_colors) en daarna in de zon zitten kijken naar een Gaelic groepje zangeressen. De aloude welles-nietes-discussie over Glasgow/Edinburgh gehad met de meneer van de CalMac-stand en leuk gepraat over zondagen op Lewis.
Toen een patatje gaan eten, nog een rondje geblubberd en wat kleine dingetjes gekocht. Om half 5 zijn we met de pendelbus naar het afval/waterzuiveringsterrein gereden, waar we moesten wachten op de bus terug naar het station.
Ik had gelukkig een goede verbinding met de trein terug (ik zag er trouwens niet uit, modder tot aan mijn knieen, gelukkig had ik hoge schoenen aan), en bij Schiphol werd ik vergezeld door een stel Schotten die vroegen waar ze in Nederland die blikjes Irn Bru konden kopen (nou, in Dordrecht dus tongue3)

Nog bedankt, Mike, voor de kaartjes, het was zeker een geslaagde dag? icon_thumleft icon_thumleft
Marien
Schotland fan

« Antwoord #37 Gepost op: 28 Mei 2006, 20:54 »

laughing7 Toen we die Irn Bru zagen staan dachten we meteen aan jou Sas! Wat toevallig dat jij nou net vandaag echte Schotten tegen het lijf moest lopen!

Hier is ook alles schoon, inclusief mijn nagels, die er nu weer normaal gelakt uitzien. Tja, de klanten bij ons in de winkel zullen raar opkijken anders! Alles is hier in diepe rust! Thomas in zijn bed, Hans op de bank en Joey op zijn kussen. Ik heb daarstraks even een uiltje geknapt!

Trouwens wel een behoorlijke afstandvriendschap zeg! Limburg- Enkhuizen! Is 1 van julllie twee een keer verhuisd of zo? Leuke spontane meid trouwens! Moet eigenlijk zeggen meiden!  icon_thumleft

Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #38 Gepost op: 30 Mei 2006, 16:09 »

Net wat foto's gekregen van mijn vriendin:

En tot slot de schoenen? laughing7
marga
Gast
« Antwoord #39 Gepost op: 31 Mei 2006, 11:07 »

Weet iemand misschien de naam van die groep uit Italie, ze speelden samen met de Sassenachs.

gr. Marga
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #40 Gepost op: 31 Mei 2006, 11:42 »

Volgens het programmaboekje zou dat dan The Barbarianpipeband kunnen zijn.

Marien
Schotland fan

« Antwoord #41 Gepost op: 31 Mei 2006, 13:41 »

Leuk die foto's Sas! Ja, de schoenen hebben behoorlijk te lijden gehad afgelopen weekend. Sommigen hadden zelfs gewoon hun schoenen uitgetrokken en liepen met blote voeten door de blubber!

marga
Gast
« Antwoord #42 Gepost op: 31 Mei 2006, 15:21 »

Volgens het programmaboekje zou dat dan The Barbarianpipeband kunnen zijn.

aaaah ja, bedankt! Ik zie nu ook dat ze cd's verkopen da's helemaal tof! icon_thumleft
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Overige onderwerpen  |  Topic: Schots Festival
Ga naar: