Ben ik al

Het
Belgrave Hotel kan ik van harte aanbevelen, in West End en dus niet in het centrum. Vers ontbijt 's ochtends, mooie ruime kamer (alleen de douche was wat krap als je 1.80 en 2.00 meter lang bent), aardig personeel, en niet zo'n megahotel. Gratis parkeren op een prive-parkeerplaats achter het hotel als je de auto meeneemt. Je zit zo in het centrum, lopende (15 minuten lopen) of met de metro (dichtsbijzijnde station is Kelvinbridge, op een minuut lopen), ook wandel je bijna zo Kelvingrove Park in, vlakbij zijn ook de Botanic Gardens, en kun je lekker wandelen langs de Kelvin rivier. En de Universiteit is ook een bezoekje waard, er zijn verschillende musea in gevestigd waar je gratis in kan. Maar West End zelf is ook erg leuk, zowel 's avonds al overdag, kitscherige winkeltjes, rare restaurantjes enzo. En de sfeer op straat, zo anders dan in het centrum, veel relaxter en rustiger. Na 4 vakanties in een hotel in het centrum te hebben geslapen, wil ik echt niet meer anders dan overnachten in West End. Voor volgende maand is het Belgrave Hotel dus alweer geboekt.
Als je 's avonds trouwens het centrum nog in gaat, de metro's niet meer rijden en je geen zin of puf hebt om terug te lopen: een taxi vanaf ruwweg Central Station kostte me 5 pond op een zaterdagavond, 3 tot 4 pond op een doordeweekse dag. Er rijden ook (nacht)bussen, maar de taxi is een stuk makkelijker en niet eens zo veel duurder dus.
Iets ten noorden zit het stadion van Partick Thistle (niet de grootste, wel de leukste voetbalclub van Glasgow

), misschien kun je daar een wedstrijd bezoeken zonder dure kaartjes en seizoenskaarten??