Schotland forum
Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
23 Mei 2012, 01:39
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:
Geavanceerd zoeken
Schotland forum
|
Mededelingen
|
Welkom en dienstmededelingen
| Topic:
hallo, ik wil me even voorstellen
Pagina's: [
1
]
Omlaag
« vorige
volgende »
Auteur
Topic: hallo, ik wil me even voorstellen (gelezen 1788 keer)
albatros
Schotland fan
hallo, ik wil me even voorstellen
«
Gepost op:
21 Aug 2007, 21:05 »
Hoi, ik ben Geert, getrouwd en 3 kindjes.
Al jaren droom ik er van om eens naar Schotland te reizen. Ik ben bezeten door golf en whisky, dus 2 ingredienten die echt typisch Schots zijn.
Eén probleem, ik kan mijn echtgenote maar niet overtuigen om naar Schotland te reizen
Het liefst zou ik eens een partijtje golf spelen en de schitterende natuur verkennen. Mijn vrouw echter ziet het niet zitten om elke dag in de regen te reizen. Graag had ik Schotland bezocht buiten het seizoen, dus eerder in de herfst of de vroege lente. Ik vind het alleszins niet erg om deze prachtige landschappen te verkennen bij minder mooi weer. Wat is dan eigenlijk de beste periode (geen zomer)? Ik had gedacht aan einde oktober of begin maart...
Alvast bedankt voor enkele reacties en ik zal hier og zeker regelmatig komen surfen
Teije
Administrator
Re: hallo, ik wil me even voorstellen
«
Antwoord #1 Gepost op:
21 Aug 2007, 21:29 »
Welkom op het forum Geert.
Wat dacht je van september of april/mei, nog hele mooie maanden net buiten het vakantieseizoen en vaak nog heel veel droge dagen. En wie heeft je dat sprookje verteld dat het alle dagen regent? Onze vakantie in Schotland dit jaar begon koud en nat maar uiteindelijk hadden we over het geheel heel wat warmer en zonniger weer dan in dezelfde periode in Nederland.
gerdamartijn
Gast
«
Antwoord #2 Gepost op:
22 Aug 2007, 07:32 »
Welkom Geert, veel plezier hier.
En misschien kun je es een lang week-end alleen naar Schotland(en je vrouw lekker in Nederland naar een beauty-farm
)
Haras
Schotland fan
«
Antwoord #3 Gepost op:
22 Aug 2007, 10:10 »
WelkomGeert,
Hoezo elke dag regen? We zijn 3 jaar achter elkaar in juni naar Schotland geweest en bijna steeds mooi weer. Een enkele keer regen net als in elk land. Zolang heel veel mensen denken dat het steeds regent in Schotland gaan ze er niet heen en blijft het er lekker rustig!
albatros
Schotland fan
«
Antwoord #4 Gepost op:
22 Aug 2007, 10:15 »
Citaat van: gerda op 22 Aug 2007, 07:32
Welkom Geert, veel plezier hier.
En misschien kun je es een lang week-end alleen naar Schotland(en je vrouw lekker in Nederland naar een beauty-farm
)
Daar had ik nog niet aan gedacht
Toch zou ik ze liever eens meenemen
albatros
Schotland fan
«
Antwoord #5 Gepost op:
22 Aug 2007, 10:18 »
Citaat van: Haras op 22 Aug 2007, 10:10
WelkomGeert,
Hoezo elke dag regen? We zijn 3 jaar achter elkaar in juni naar Schotland geweest en bijna steeds mooi weer. Een enkele keer regen net als in elk land. Zolang heel veel mensen denken dat het steeds regent in Schotland gaan ze er niet heen en blijft het er lekker rustig!
Klopt! Doch mijn voorkeur gaat uit naar de maanden einde september/oktober/begin november (herfst) of maart/april/begin mei (lente) en dan is de kans op regen groter dan in juni dacht ik. Persoonlijk vind ik dit helemaal niet erg hoor.
T4
Schotland fan
The power of the Kilt
«
Antwoord #6 Gepost op:
22 Aug 2007, 19:00 »
Wij zijn regelmatig in september/oktober in Schotland te vinden. Met regelmaat treffen wij mooi weer (lees: droog, zonnetje, wolkje en slechts af en toe een buitje). Prachtig jaargetijde om te gaan, maar het koelt wel enorm af, dus warme kleding is noodzaak. En prachtige herfstkleuren. Huur een huisje en ga!
Groet, Egbert&Manon
Ina
Schotland fan
«
Antwoord #7 Gepost op:
22 Aug 2007, 19:08 »
Ik heb deze 2 webcams in mijn favorieten staan en kijk regelmatig even hoe het er met het weer is.
Er zit vaak verschil tussen noord en zuid, Ben Nevis en Oban.
http://www.visit-fortwilliam.co.uk/webcam/
http://www.camvista.com/scotland/scenic/oban.php
Yours Aye for Scotland
Sas.
Administrator
Viva Glasvegas!
«
Antwoord #8 Gepost op:
31 Aug 2007, 09:23 »
Nog van harte welkom op het forum!
Wat het weer betreft, maak je niet druk. In juli zijn we dik verbrand, en doornat geregend, in september idem. Het mooiste vond ik mijn toenmalige stagebegeleider die me uitlachte omdat ik naar Schotland ging en hij naar Frankrijk. Zou ik volgens hem 2 weken in de regen zitten en hij in de warmte. Ik kwam lekker rood van de zon terug, hij was na 3 dagen vakantie al terug in Nederland i.v.m. bosbranden in Frankrijk. Tja...
Golfen is leuk, maar wel moeilijk als je alleen midgetgolf-banen gewend bent haha. Wij stonden dan ook vaker te vissen (lees: balletjes uit de beek halen) dan dat we serieus aan het golfen waren.
Maar erg leuk om een keer gedaan te hebben, en een stuk minder elitair dan in Nederland
kc
Schotland fan
«
Antwoord #9 Gepost op:
01 Sep 2007, 14:22 »
Ik ben bezeten door golf
Waarom ben je dan nog hier !?!$?!
Mijn schoonzus is ook een fervent golf-ster : zou ook graag eens gaan golfen in Schotland (bakermat van de golf !). En net dezelfde (drog)redenen om niet te gaan : koud en nat
.
We hebben voorbije vakantie enkele foto's genomen van golfterreinen in het hoge noorden : prachtige blauwe lucht, zandstrand op de achtergrond, donkere zee met kleine witte kopjes en een "eindeloosheid" zover je kon zien
.
Het geluid kan je niet op foto vastleggen : stel je maar iets totaal anders voor dan het geraas van de vlakbij gelegen snelweg (= ligging van minstens 3 golfterreinen in Vlaanderen).
Zo : hopelijk jou nog warmer gemaakt voor golfen in Schotland. Nu mijn schoonzus nog
Koen
Mull
Schotland fan
«
Antwoord #10 Gepost op:
01 Sep 2007, 15:13 »
Citaat van: albatros op 21 Aug 2007, 21:05
Hoi, ik ben Geert, getrouwd en 3 kindjes.
Al jaren droom ik er van om eens naar Schotland te reizen. Ik ben bezeten door golf en whisky, dus 2 ingredienten die echt typisch Schots zijn.
Eén probleem, ik kan mijn echtgenote maar niet overtuigen om naar Schotland te reizen
Het liefst zou ik eens een partijtje golf spelen en de schitterende natuur verkennen. Mijn vrouw echter ziet het niet zitten om elke dag in de regen te reizen. Graag had ik Schotland bezocht buiten het seizoen, dus eerder in de herfst of de vroege lente. Ik vind het alleszins niet erg om deze prachtige landschappen te verkennen bij minder mooi weer. Wat is dan eigenlijk de beste periode (geen zomer)? Ik had gedacht aan einde oktober of begin maart...
Alvast bedankt voor enkele reacties en ik zal hier og zeker regelmatig komen surfen
Welkom op het forum!
Wat betreft golf, mijn vriend heeft eens gespeeld op de golfbaan in Tobermory [Mull] , moeilijke baan om te spelen, maar een uitzichten dat je daar had...Geweldig gewoon!!! [ik heb van golfen geen brood gegeten, dus liep ik er voor jan met de doedelzak bij!] Ik mocht Caddy spelen... Ik heb er geen foto´s van helaas..
http://www.tobermory.co.uk/panorama/panorama_tobermory_golfcourse.htm
Deze golfbaan bedoel ik dus...we hebben er ook nog een nacht gelogeerd, prachtig uitzicht, maar een beetje "over the top" voor ons
"gewone" Hollanders
albatros
Schotland fan
«
Antwoord #11 Gepost op:
03 Sep 2007, 11:01 »
Yep, golfen in Schotland moet schitterend zijn
Maar als ik nu thuis ook al ga vertellen dat ik een paar keer een rondje ga golfen dan krijg ik ze zeker niet mee
Het water loopt mij al uit de mond als ik al deze schitterende reisverhalen lees en dan deze foto's....
Ooit komt het er eens van....ik ga proberen in de herfst 2008 te gaan. Is nog wel even wachten maar ondertussen surf ik wel regelmatig naar dit forum
livingston
Gast
«
Antwoord #12 Gepost op:
10 Sep 2007, 12:29 »
nou eeh mensen het regent er eigenlijk best veel lol vraag maar aan me schoonmoeder en de rest van de fam van m,n man die wonen in livingston en het mottert er best veel, aleen soms hebben ze wel eens mazzel en is het echt gewaardeerd een beetje zon lol dus het is niet echt stortregen maar een soort mot regen vandaar die mooie natuur en bergen , maar er zijn nog best mooie dingen te zien en andere leuke dingen voor je vrouwtje Geert anders gaat ze toch ff lekker met ons mee als jij gaat Golfen , we gaan aleen dit jaar met het vliegtuig easyjet voor kerst en de Hogmanay(OUD EN NIEUW) met de kerst 2de kerstdag daar boxing day is uitverkoop wat veel vrouwen leuk vinden shoppen. of beneden ff kijken 5 verdiepingen beneden edinburgh lopen in mary kings closehttp://www.realmarykingsclose.com/ of naar deep sea world, en ff de supermakt door gaan in de ASDA+WALMART ben je ook ff zoet en je kunt 24/7 daar naar binnen
dit was het voor vandaag groetjes Familie Lees cheerio
albatros
Schotland fan
«
Antwoord #13 Gepost op:
17 Sep 2007, 18:45 »
hoi
thanks voor de info.
zal er zeker met mijn vrouwtje eens over spreken en haar proberen te overtuigen
Pagina's: [
1