Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
23 Mei 2012, 01:38

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met openbaar vervoer  |  Topic: trein; reserveren nodig?
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: trein; reserveren nodig?  (gelezen 1813 keer)
Cora
Gast
« Gepost op: 21 Aug 2007, 18:57 »

In september gaan wij met z'n 2-en 10 dagen met de trein door Schotland toeren, m.n. rondje Highlands.
We reizen op de Freedom of Scotland Pass.

Nu heb ik ooit ergens gelezen dat het op sommige trajecten in Schotland handig kan zijn om vooraf plaatsen te reserveren.  Is er een ervaren treinreiziger die mij kan vertellen of dit in september ook nog nodig zal zijn? (Wij reizen m.n. buiten de spits, ± v.a. 9.00u) en zo ja; hoe kan ik dat regelen?

Jan Wandelaar
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 21 Aug 2007, 22:33 »

Hallo Cora,

Ik ben zelf een stuk of 4 keer met de trein door Engeland en Schotland heengereden.
Heb nog nooit gereserveerd en altijd een plekje gehad.

Het wordt inderdaad aangeraden om een plekje te reserveren.
Je hebt dan gegarandeerd een stoel.

Op de gereserveerde stoelen zitten dan kaartjes van waar tot waar ze gereserveerd zijn.
Als jij op een stukje met de trein reist waar de stoel niet is gereserveerd kan je er gewoon zitten.
Als de mensen dan komen die gereserveerd hebben moet je pleite.

Ik heb bijna alle rails van Schotland gezien waarbij ik een keer op mijn rugtas op het balkon heb gezeten.
Er zijn, naar mijn ervaring, genoeg plekken waar je gewoon kunt zitten.

Op de grote lijnen van de GNER van de zuid naar de noord kan het wel druk zijn.
Ook bij Scotrail in de zomermaanden. Maar aangezien je in september gaat denk ik niet echt dat het noodzakelijk is.

Met vriendelijke groet,

Jan
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met openbaar vervoer  |  Topic: trein; reserveren nodig?
Ga naar: