Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
23 Mei 2012, 01:31

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met openbaar vervoer  |  Topic: Van Glasgow naar het eiland Islay
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Van Glasgow naar het eiland Islay  (gelezen 2439 keer)
prentje
Gast
« Gepost op: 19 Aug 2007, 12:29 »

hello2 Ik wil met 3 vrienden naar het eiland "Islay". Mijn vraag is deze, hoe kom ik zo snel en goedkoop mogelijk van Glasgow naar dit eiland. ik ben al een tijdje aan het zoeken, maar ik kom er zo langzamerhand niet meer uit. En als iemand op dit eiland nog een mooie slaapplek voor me weet dan hoor ik dat graag.
Er is zo veel te vinden op het internet, het bekende verhaal van de boom en het bos.  help
Bij voorbaat dank.
prentje.
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #1 Gepost op: 19 Aug 2007, 12:38 »

Allereerst welkom op het forum!  wave

Heb je een auto tot je beschikking?
Zo nee: Je kunt gaan vliegen (veruit de snelste manier!), of vanuit Glasgow met de bus rechtstreeks naar Kennacraig (ruim 3 uur) en dan met de ferry naar Port Ellen (ruim 2 uur). Dat is een hele reis en vergt misschien wat geplan of een tussenovernachting omdat je anders de ferry niet haalt.

De leukste slaapplek hadden wij in het Lochindaal Hotel in Port Charlotte. Supergezellig, maar wel wat afgelegener dan overnachten in Bowmore of Port Ellen. Bereikbaar met de postbus vanuit Bowmore.
Dirk
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 03 Dec 2007, 21:44 »

Je kan eventueel  kijken naar de optie om met de trein van uit Glasgow naar Oban te reizen en vandaar verder met de bus naar Kennacraig. Je zal waarschijnlijk niet aan een overnachting ontkomen onderweg.
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #3 Gepost op: 03 Dec 2007, 22:19 »

Je kan eventueel  kijken naar de optie om met de trein van uit Glasgow naar Oban te reizen en vandaar verder met de bus naar Kennacraig.

Dat is wel een hele omweg, of niet?  icon_scratch
McLeo
Schotland Moderader

visiting Scotland since 1978, FOL 93701

« Antwoord #4 Gepost op: 03 Dec 2007, 22:25 »

Dat is wel een hele omweg, of niet?  icon_scratch

Ja dat lijkt zo maar met het openbaar vervoer is het toch de snelste weg, de andere via de Mull of Kintyre is veel omslachtiger

Je kan ook met de bus naar Oban, dat is minstens zo leuk http://www.citylink.co.uk/
En vanaf Oban met de boot

Leo

Wij rijden rond in een VW T4 Exclusive camper.
Dirk
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 03 Dec 2007, 22:52 »

Je kan zelfs vliegen vanaf Glasgow naar Campbeltown en vandaar de bus nemen naar Kennacraig.
Kosten zitten rond de 35 Pond voor een enkele reis.
Te boeken via www.ba.com
Mull
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 03 Dec 2007, 23:17 »

Je kan zelfs vliegen vanaf Glasgow naar Campbeltown en vandaar de bus nemen naar Kennacraig.
Kosten zitten rond de 35 Pond voor een enkele reis.
Te boeken via www.ba.com
Bedankt voor de tip, Dirk! Zal hem in mijn favorieten zetten!  icon_thumleft

Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #7 Gepost op: 04 Dec 2007, 17:35 »

Ja dat lijkt zo maar met het openbaar vervoer is het toch de snelste weg

Lijkt me dat Glasgow - Kennacraig rechtstreekts met Citylink toch ook niet veel langzamer is  icon_scratch En vliegen direct op Islay kan ook, hoef je ook niet moeilijk over te stappen in Campbeltown

(aangezien het hier om de snelste weg ging  tongue3)
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met openbaar vervoer  |  Topic: Van Glasgow naar het eiland Islay
Ga naar: