Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
23 Mei 2012, 01:31

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Overige onderwerpen  |  Topic: Schotse gerechten
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Schotse gerechten  (gelezen 1124 keer)
Marien
Schotland fan

« Gepost op: 11 Nov 2005, 13:42 »

Haggis staat hier al ergens beschreven.

Maar maken jullie wel eens iets Schots?

Ik heb een klein Schots kookboekje en daaruit heb ik wel eens Scotch Brotch gemaak Het is een soep met erwten, parelgerst, lamskoteletjes, prei, koolraap, wortel, selderij,gesneden kool en peterselie.
Het kost je twee en een half uur om het te maken. Echt bijzonder vond ik het niet en zal het ook niet meer maken.

Wat ik nog wel maak is een desert en dat heeft Cranachan. Dat is een toetje in een groot wijnglas. Daar zit dan in: een laag slagroom gemengd met whisky, honing en geroosterde havermout, frambozen, weer een laag slagroom, frambozen, slagroom en af garneren met 3 frambozen en wat havermout. Zoooooooo erg lekker!!!

DE FOTO'S EN HET VERSLAG VAN ONZE VAKANTIE VAN 2008 STAAN ONLINE!!!
http://W
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #1 Gepost op: 11 Nov 2005, 14:46 »

mmm dat ziet er goed uit! Ik moet zo nog boodschappen doen

Ik ben meer van de stoofpotten, en Coddle (maar dat is iers).

Wat ik ooit gemaakt hebt van een schotse receptensite, of het ook echt schots is, of dat het komt doordat er whisky doorheen zit? Antony Worrall Thompson van Saturday Kitchen maakte laatst iets vergelijkbaars (zonder whisky):

Ingredienten:
1 bloemkool
200 gram champignons in stukjes
Halve groene paprika
300 ml double cream (in NL bijna niet verkrijgbaar, neem room met het hoogste vetpercentage wat je kan vinden)
120 gram geraspte cheddar
80 ml whisky
30 gram havermout
beetje nootmuskaat, peper en zout

Bloemkool in roosjes snijden en voor 5minuten koken. Afgieten en in een ovenschaal doen, samen met de champignons en paprika. De room verwarmen in een pan, kaas erbij voegen en goed roeren totdat de kaas gesmolten is. De pan van het vuur halen zodra de kaas gesmolten is en de whisky en havermout erdoorheen roeren. Zout, peper en nootmuskaat naar smaak toevoegen. Deze mix over de bloemkool gieten en voor 45 minuten in een oven van 180 graden/gasstand 4 zetten.
Marien
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 11 Nov 2005, 14:59 »

Klinkt ook goed zeg. Wat voor vlees doe je erbij?

Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #3 Gepost op: 11 Nov 2005, 15:04 »

tartaartjes of stooflap (draadjesvlees)
Marien
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 11 Nov 2005, 15:08 »

Ik ga het zeker een keer maken. Ben wel in voor nieuwe gerechten!

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Overige onderwerpen  |  Topic: Schotse gerechten
Ga naar: