Sas.
Administrator
Viva Glasvegas!
|
 |
« Gepost op: 09 Nov 2005, 16:42 » |
|
Wat mis jij nou hier in NL wat ze aan de overkant van de Noordzee wel hebben? (gelukkig zitten er in Amsterdam een paar Britse importshops). En wat mis je nou totaal niet? Ik mis vooral de Irn Bru (op zondagochtend), goedkope cider (op zaterdagavond  ), Ribena, de bacon, en worstjes en bloedworst voor de ontbijtjes, de 1000en soorten chips (van haggis-smaak tot gerookte-garnalen-met-peterselie-smaak) en de goekope pubmeals. Wat ik niet mis is de Ale in alle soorten en maten.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Marien
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 09 Nov 2005, 18:52 » |
|
Kan zo niks bedenken eigenlijk. Het is bij ons meer andersom. Als we daar zijn missen we b.v. de paprika chips en de nootjes.
|
|
|
|
|
|
DE FOTO'S EN HET VERSLAG VAN ONZE VAKANTIE VAN 2008 STAAN ONLINE!!! http://W
|
|
|
Ina
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 10 Nov 2005, 15:12 » |
|
Sas, wat is Ribena?
Nee, ik mis hier niks en als ik daar ben ook niet trouwens, behalve dan een fatsoenlijk kopje koffie. Ik vind dat ze een enorme keuze in alles hebben. Wat je in Schotland niet kunt krijgen (volgens mijn vriendin die daar woont en er gek op is) is chocolade hagelslag.
|
|
|
|
|
|
Yours Aye for Scotland
|
|
|
Sas.
Administrator
Viva Glasvegas!
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 10 Nov 2005, 15:36 » |
|
Ribena is heel zoet bosbessensap.  Ik heb tegenwoordig trouwens een bloeiende handel in beschuiten! Die zijn in Schotland niet te krijgen, en vallen erg in de smaak daar, dus nu gaat er elke maand een postpakket bolletje beschuiten richting Glasgow.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wilma
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 10 Nov 2005, 15:55 » |
|
ik mis hier ook niets hoor, ook andersom, het is niet zo, dat ik de kofferbak aflaad met nederlandse spullen, maar ik mis natuurlijk wel het uitgebreide assortiment vleeswaren wat we hier in Nederland hebben! Ik kijk trouwens wel altijd mijn ogen uit bij die super grote supermarkten! maar over het algemeen kunnen wij ons daar heel goed redden hoor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ina
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 10 Nov 2005, 16:46 » |
|
Ribena is heel zoet bosbessensap.
Ik heb tegenwoordig trouwens een bloeiende handel in beschuiten! Die zijn in Schotland niet te krijgen, en vallen erg in de smaak daar, dus nu gaat er elke maand een postpakket bolletje beschuiten richting Glasgow
Quote: Sas.
Zal volgend jaar Ribena proberen. Misschien kun je je handeltje uit breiden door er eens hagelslag bij te doen ?
|
|
|
|
|
|
Yours Aye for Scotland
|
|
|
Sas.
Administrator
Viva Glasvegas!
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 10 Nov 2005, 17:02 » |
|
Ik zal het er een keer bijstoppen! (ze moesten nu ook al aan de pepernoten)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Merenwen
Gast
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 21 Dec 2005, 13:31 » |
|
Wat ik hier mis zijn onder andere:
- Gravy granules (reuze handig, straks weer vooraadje inslaan!) - Steak & kidney pie - Mince pies - Christmas pudding - Branston Pickle - PG tips thee - Parsnips - Scones - Treacle tart - Curly Wurly's & flakes
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hans
Schotland fan
Slainte!
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 21 Dec 2005, 16:47 » |
|
Als je ooit in Utrecht komt, kun je eens kijken bij een winkeltje in de Steenweg (de grote winkelstraat), waar diverse engelse en amerikaanse producten te koop zijn.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
gerdamartijn
Gast
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 03 Jan 2006, 19:14 » |
|
Wat ik hier mis zijn onder andere:
- Gravy granules (reuze handig, straks weer vooraadje inslaan!) - Steak & kidney pie - Mince pies - Christmas pudding - Branston Pickle - PG tips thee - Parsnips - Scones - Treacle tart - Curly Wurly's & flakes
Quote: Merenwen
In Amsterdam zit een winkel op de Constantijn Huygenstraat,die ook engelse eetwaar heeft.Mischien ook Schotse dat weet ik niet ,ik fiets er alleen langs.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sas.
Administrator
Viva Glasvegas!
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 03 Jan 2006, 19:29 » |
|
Op de Contstantijn Huygenstraat verkopen ze ook Schotse producten, ik kom er wel vaker (als je geluk heb sta je met een half uur weer buiten, die vrouw kan kletsen, niet normaal  ). http://www.britishstore.nl/ is het internetadres Op de Rozengracht in Amsterdam zit ook een piepklein winkeltje (Arkwrights) met heel veel Britse producten (te herkennen aan een Union Jack die buiten hangt)( http://www.arkwrights.nl/), en op de Leidsestraat zit een peperdure winkel, Eichholtz, met Brits (en ook Amerikaans) importeten en drinken (sommige dingen zijn bijna 2 keer zo duur als in die 2 kleine winkeltjes).
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Merenwen
Gast
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 15 Jan 2006, 13:13 » |
|
Bedankt voor de tips allemaal! Ik heb ook nog een tip. Dit is een webwinkel voor typisch engelse etenswaren, die niet of nauwelijks in Nederland verkrijgbaar zijn: www.fabulousfood.nl
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sas.
Administrator
Viva Glasvegas!
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 15 Jan 2006, 13:32 » |
|
Bedankt voor de tips allemaal! Ik heb ook nog een tip. Dit is een webwinkel voor typisch engelse etenswaren, die niet of nauwelijks in Nederland verkrijgbaar zijn: www.fabulousfood.nlQuote: MerenwenBedankt voor deze tip! Eindelijk een bedrijf dat geen achterlijk hoge verzend/afleverkosten berekent voor Irn Bru.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lies
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 15 Jan 2006, 21:42 » |
|
Wat ik mis, nou mijn lekkere Bonds snoepjes, die zijn zoooooo lekker en we hebben er dan ook een klopjacht op gemaakt de laatste keer dat we in Engeland waren. Gelukkig hebben we ze gevonden uiteindelijk, en wat ik absoluut niet mis zijn de doperwten en de worteltjes die ze daar hebben 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|