Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
22 Mei 2012, 02:35

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Schotse muziek en bands  |  Topic: Clannandrumma zien en horen
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Clannandrumma zien en horen  (gelezen 2077 keer)
Ina
Schotland fan

« Gepost op: 03 Nov 2005, 22:42 »

Ik heb eerder in dit forum al verteld over de geweldige band die we dit jaar in Edinburgh hebben zien optreden. ik heb nu een site gevonden waar je ze kunt zien en horen optreden.

http://www.royalhouseofstewart.org.uk/music.htm

(Jan 2006)5 leden van clan an drumma zijn inmiddels onder de naam Albannach verder gegaan, de link verwijst inmiddels naar deze band.

Yours Aye for Scotland
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #1 Gepost op: 04 Nov 2005, 17:06 »

Jammergenoeg alleen voor mensen met een windows computer ?Sad

Het ziet er wel tof uit! Is het een drum/doedelzak band??
Ina
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 04 Nov 2005, 17:34 »

Ja veel drum en 1 doedelzakspeler, echt heel bijzonder. Jammer dat je het niet kunt horen, ik was zo blij eindelijk een site te hebben ?gevonden zodat iedereen ze kon horen. Wist niet dat dat niet kon op een Mac.

Yours Aye for Scotland
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #3 Gepost op: 04 Nov 2005, 18:54 »

Lijkt me wel heel leuk!

Als ze er een gewoon mp3 bestand van maken (van de muziek) en een quicktime filmpje (ipv windows media player) zou het lukken..
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #4 Gepost op: 04 Nov 2005, 19:15 »

Niet nodig, Microsoft denkt ook aan Apple gebruikers:
http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/software/Macintosh/osx/default.aspx

Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #5 Gepost op: 04 Nov 2005, 19:36 »

Citaat
Niet nodig, Microsoft denkt ook aan Apple gebruikers:
http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/software/Macintosh/osx/default.aspx

Quote:
Hans

hmm, gratis en zonder bijwerkingen?
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #6 Gepost op: 04 Nov 2005, 20:04 »

Citaat
hmm, gratis en zonder bijwerkingen?

Quote:
Sas.

Gratis en de Windows versie is zonder bijwerkingen (maar het blijft wel Microsoft natuurlijk :devil ).

Ina
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 04 Nov 2005, 21:49 »

Sas als het je lukt moet je de volumeknop zo hoog mogelijk zetten dan krijg je ongeveer wat je bij een live optreden hoort!

Yours Aye for Scotland
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #8 Gepost op: 04 Nov 2005, 22:06 »

Het is gelukt! bedankt voor de tip, Hans!

Het klinkt echt geweldig, jammer dat ik geen vrije dagen meer heb dit jaar (Hogmanay in Glasgow spelen ze ook, zag ik..), lijkt me echt super om live te zien. Bij zo'n filmpje heb jij, Ina, waarschijnlijk echt een *zucht*/heimwee gevoel? ?Knipoog

Ik hou in ieder geval de kalender van ze een beetje bij, wie weet kan ik ze ooit nog zien!

Het deed me ook een beetje denken aan de Wicked Tinkers (2 drums, doedelzak en een didgerydoo) (www.wickedtinkers.com)
Ina
Schotland fan

« Antwoord #9 Gepost op: 05 Nov 2005, 09:30 »

Ja ik kijk ook steeds op hun kalender en hoop ze volgend jaar weer te zien, als ze tegen die tijd ergens in Schotland spelen gaan we ze zeker
opzoeken.
Heimwee...ach wat heet, ik draai de 2 cd's die ik van ze heb regelmatig, bekijk iedere dag met glazige ogen 2 webcams in Schotland, heb de plannen voor volgend jaar klaar liggen, probeer de uitspraak van een van de gezongen teksten van Clannandrumma onder de knie te krijgen, kijk iedere dag even op dit forum om wat dan ook maar over Schotland te lezen en droom regelmatig over het geweldige landschap. Ja..misschien toch wel een beetje heimwee!!

Yours Aye for Scotland
Marien
Schotland fan

« Antwoord #10 Gepost op: 05 Nov 2005, 13:32 »

Leuk om op een festival live mee te maken. Krijg je vast een goed feestgevoel van.
Wij hebben dat ook met Omnia en Rapalje.

DE FOTO'S EN HET VERSLAG VAN ONZE VAKANTIE VAN 2008 STAAN ONLINE!!!
http://W
Mikey
Schotland fan

« Antwoord #11 Gepost op: 21 Dec 2005, 20:53 »

Zoals ik al eerder verteld heb ben ik lid van Siol nan Gaidheal, de culturele en broederlijke organisatie met als streefdoel de Schotse onafhankelijkheid...
maar ter zake nu. Vele leden (ze wonen bijna allemaal in Schotland, ik ben ??n der uitzonderingen) kennen de leden van Clan an Drumma persoonlijk. Onlangs is de groep uiteengevallen of zo, maar er is een nieuwe groep gevormd: Albannach. Hun website is in volle ontwikkeling maar begint al vorm te
krijgen: www.albannachonline.com

Zeker de moeite waard om een bezoekje aan te brengen. Ik ben grafisch ontwerper van beroep, en bij Siol weten ze dat maar al te goed, zodus nu en dan maak ik een affiche voor evenementen en zo. Ook voor Albannach ben ik mooie posters aan het maken in samenwerking met Jamesie van Albannach. Binnenkort zullen ze ook te downloaden zijn van ?de site. Wanneer ze klaar zijn zal ik hier wel de poster eens posten.

Groeten,
Mikey

"Freedom is best, I tell thee true, of all things to be won. Then never live within the bond of slavery, my son." - William Wallace -
Ina
Schotland fan

« Antwoord #12 Gepost op: 21 Dec 2005, 21:22 »

Dank je voor deze reactie, ik was ze kwijt op het net, alleen de oude Clannandrumma waar dus alleen Joe van over is gebleven kon ik nog vinden.
Ben blij dat ik ze weer heb gevonden want deze groep spreekt mij veel meer aan.
Als ze tijdens onze volgende vakantie in Schotland zijn gaan we ze zeker opzoeken.

Kun jij niet een optreden in Nederland regelen??:goed idee??

Yours Aye for Scotland
Ina
Schotland fan

« Antwoord #13 Gepost op: 26 Jan 2006, 18:42 »

Optreden van de nieuwe formatie Clan an Drumma Hogmanay Party George Square Glasgow http://www.clannandrumma.com/film.html

de nieuwe formatie Albannach kun je nu hier zien en horen: http://www.royalhouseofstewart.org.uk/music.htm

Yours Aye for Scotland
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Schotse muziek en bands  |  Topic: Clannandrumma zien en horen
Ga naar: