Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
22 Mei 2012, 02:29

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met openbaar vervoer  |  Topic: Reis Edinburgh-Culrain
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Reis Edinburgh-Culrain  (gelezen 1229 keer)
Mocca
Gast
« Gepost op: 29 Jul 2007, 17:21 »

Ik zit even in de stress!  Huh

8 augustus ga ik met 4 andere meiden op reis naar en door Schotland.
Eerste week verblijven we in Carbisdale Castle.
Maar hier moeten we natuurlijk wel zien te komen!

We vliegen met KLM naar Edinburgh. Van daaruit willen we dan de trein pakken naar Culrain. Ik had een handige site gevonden die de reis kon plannen, ging prima.
En nu ga ik eens verder kijken en kom ik nog 10 van die sites tegen, zeggen allemaal andere dingen, ik snap er niks meer van, help!

Is het nou echt zo moeilijk om er te komen?
Wij komen om 10 uur aan met het vliegtuig. Voor zover ik wijs word uit de sites moeten we een trein van 13 uur hebben en komen we dan 's avonds aan in Culrain. Hele lang en vooral dure reis.
Maar we moeten echt die ene trein hebben, anders komen we er die dag niet.

Iemand die me gerust kan stellen en wat tips kan geven?
Waar moeten we bijvoorbeeld kaartjes kopen, kan je dat pinnen of moet het contant, hoe zijn de treinen daar etc?  Smiley
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #1 Gepost op: 29 Jul 2007, 17:46 »

Volgens mijn 'reisbijbel' moet je inderdaad die trein van 13:35 vanaf Edinburgh Waverley nemen (of eentje om 6:30 in de ochtend, maar dat lijkt me iets te vroeg Wink). Het is inderdaad een dure reis, treinkaartjes zijn niet goedkoop  Undecided

Hier misschien een handig kaartje van Edinburgh Waverley.
Kaartjes kun je kopen aan het loket, met een credit card en eventueel kun je dichtbij een pinautomaat gebruiken. Of je echt kunt pinnen aan het loket, weet ik eigenlijk niet.
Op internet kun je van te voren ook al je treinkaartjes bestellen, dit is meestal een stuk goedkoper, maar dan moet je ze wel op het station ophalen (ze worden niet opgestuurd naar het buitenland) en als je vlucht vertraging heeft weet ik ook niet of je ze achteraf nog kunt omzetten of dat je dan gewoon je geld kwijt bent. Voor op de terugweg, als je weer met de trein gaat, haal je kaartjes een dag van te voren alvast, dan ben je ook een stuk goedkoper uit.
Mocca
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 29 Jul 2007, 18:03 »

Oke, dan heb ik het met de reis dus goed gedaan!
Heb met een andere site gepland, maar kwam op dezelfde tijden uit dus dat zal wel goed komen.

Hoop dat we de trein halen, maar dat zal toch wel? Vliegtuig landt om 10 uur, trein vertrekt 13.35. Pendelbus doet er geloof ik half uurtje over van vliegveld naar station, maar we moeten ook nog op koffers etc wachten.
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met openbaar vervoer  |  Topic: Reis Edinburgh-Culrain
Ga naar: