Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
22 Mei 2012, 02:27

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Reiservaringen in Schotland  |  Topic: Overstromingen in Schotland?
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Overstromingen in Schotland?  (gelezen 1590 keer)
Scotland-lovers
Gast
« Gepost op: 23 Jul 2007, 21:34 »

Vorige week en deze week wordt Engeland geteisterd door hevige regenbuien waardoor lager gelegen dorpen en steden binnen geen tijd geïsoleerd werden door overstromingen.

Vandaag kreeg volgens de voorspellingen óók Oost-Schotland ervan langs.

http://www.metoffice.gov.uk/weather/uk/uk_forecast_radar.html

Wie kan eens berichten over zijn/haar vakantie in Schotland met dit soort bedreiging om zich heen?
Roald
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 23 Jul 2007, 22:15 »

Mogen het ook bewoners zijn Wink: ik zit in Aberdeen en ik heb tot nog toe een uitstekende zomer ! Ik herken helemaal niets van al die regenberichten. Ik ga altijd op de fiets naar het werk, en ik ben sinds m'n nieuwe baan, waar ik eind april in begon, geloof ik maar liefst 2 keer vanwege de regen met de auto gegaan. Ik laat me trouwens door een beetje motregen niet uit het veld slaan; pas als het echt hoost bind ik in - maar dan nog.

Wel gebeurt het wel eens dat het loskomt als ik op m'n werk ben, maar als ik kom of ga is vrijwel altijd het prima weer: blauwe lucht met een hoop witte wolkjes dus lekker zonder jas op pad, of bewolkt maar niet koud. Voor vandaag was het weerbericht: 's ochtends droog en aan het eind van de middag regen. Toch maar op de fiets: vanmorgen was het heerlijk weer en met de auto duurt het ook nog eens haast een keer zo lang. En ja hoor, zoals zo vaak: om 17u prachtig weer !

Dus wat het is weet ik niet, maar je hoort mij niet klagen, over deze zomer ! icon_sunny

Live and let live
skye
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 24 Jul 2007, 08:10 »

Er is inderdaad wel overlast geweest in Schotland vorige week, aan het eind van de week. Wij hebben toen iets in de krant zien staan, maar dat was geloof ik in Ayrshire of Argyll.

skye

Freebird
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 24 Jul 2007, 10:31 »

Tijdens onze vakantie inderdaad ook een geval waterschade in Perthshire en ook Yorkshire en Northumberland had toen te kampen met wateroverlast. Dat is van belang voor de reis naar Schottië vanuit Newcastle (North Shields)

Maar zo erg als het in Engeland op dit moment is (gisteren Sky News zitten kijken en me verbaasd) is het geloof ik in Schotland nog niet geweest. Stel je voor: vissen vanaf Ben Nevis...
Pixie
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 25 Jul 2007, 20:57 »

Stel je voor: vissen vanaf Ben Nevis...

Oei, waar kan ik een snelcursus vissen volgen?  Undecided Cheesy

Marcel_k
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 05 Aug 2007, 10:08 »

Maar zo erg als het in Engeland op dit moment is (gisteren Sky News zitten kijken en me verbaasd) is het geloof ik in Schotland nog niet geweest.
wij zaten in die periode twee weken boven de lijn Glasgow-Edinburg en hebben bijna geen druppel gezien.  sunny
we hebben voor Jan Patat regenpakken aangeschaft (hoewel iets me zegt dat we die in Nederland ook wel kunnen gebruiken) en zelfs nog af en toe zonnebrand opgesmeerd  Wink
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Reiservaringen in Schotland  |  Topic: Overstromingen in Schotland?
Ga naar: