Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
22 Mei 2012, 02:27

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Leven in Schotland  |  Emigreren naar Schotland  |  Topic: Aanvragen visum
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Aanvragen visum  (gelezen 1478 keer)
Steven1980
Gast
« Gepost op: 21 Jul 2007, 12:38 »

Weet iemand hoe ik een verblijfsverguning voor schotland kan aanvragen?

Vriendelijke groet.
Freebird
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 21 Jul 2007, 14:15 »

http://www.britishembassy.gov.uk/servlet/Front?pagename=OpenMarket/Xcelerate/ShowPage&c=Page&cid=1025627669038
Ursula
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 22 Jul 2007, 11:37 »

Als je een Nederlands paspoort hebt, mag je je toch vrij verstigen binnen de Europeese landen of niet.

Je mag toch wonen en werken zonder daarvoor officieel een visum aan te vragen of zit ik er nu naast.

Op de site spreekt men ook van mensen zonder NL paspoort(staatburgerschap).

Groetjes Ursula
Mirjam
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 22 Jul 2007, 12:42 »

Als je uit een EU-land komt heb je inderdaad in de UK geen verblijfs- of werkvergunning nodig.
Mirjam
Freebird
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 22 Jul 2007, 17:34 »

Ik dacht dat je wel een verblijfsvergunning nodig hebt als je langer dan 3 maanden in the UK wilt blijven, toch? Vanwege je EU-lidmaatschap hoef je echter geen werkvergunning aan te vragen maar wel een verblijfsvergunning als je eenmaal werk hebt gevonden. Tenminste, dat is mij door een Eures-consulente verteld.
Mirjam
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 22 Jul 2007, 20:14 »

Zie dezelfde link die al eerder is genoemd, maar dan op de pagina waar de vraag gesteld en beantwoord wordt of een verblijfsvegunning nodig is: http://www.britishembassy.gov.uk/servlet/Front?pagename=OpenMarket/Xcelerate/ShowPage&c=Page&cid=1053699394838
Groetjes, Mirjam
Freebird
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 23 Jul 2007, 10:35 »

Je hebt gelijk, Mirjam en dat zeg ik met enige blijdschap omdat ook Toto en ik aan het plannen zijn of we de oversteek permanent zullen / kunnen maken... Het niet nodig hebben van een verblijfsvergunning is een kleine hobbel die we nu niet meer hoeven te nemen... Scheelt tijd.  Kiss
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Leven in Schotland  |  Emigreren naar Schotland  |  Topic: Aanvragen visum
Ga naar: