Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
22 Mei 2012, 02:23

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met openbaar vervoer  |  Topic: De snelste manier naar Aberdeen (zonder het vliegtuig)
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: De snelste manier naar Aberdeen (zonder het vliegtuig)  (gelezen 1846 keer)
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Gepost op: 03 Nov 2005, 19:13 »

Volgend jaar willen we dan eindelijk naar Orkney. Vanuit Aberdeen met de boot naar Kirkwall.
Aangezien we niet meer willen vliegen, behalve 1 keer op Orkney, zitten we te dubben over de boot of de trein. Als we hier 7 uur 's ochtends vandaan gaan, kunnen we om half 10 's avonds (of even over 23 uur met minder keer overstappen) in Aberdeen zijn. Maarja, dan moeten we wel alle treinen (6 of 3x overstappen) halen.

We kunnen natuurlijk ook met de boot naar Newcastle of Rosyth, dan zijn we alleen een dag extra 'kwijt' aan reizen. ?Maar misschien is het wel iets relaxter.

Wat zouden jullie aanraden?

ps. het stuk vliegen wat we van plan zijn, is de kortste lijnvlucht ter wereld Smiley ?Als de wind goed staat, duurt de vlucht 2 a 3 minuten. Dus geen slappe koffie en vieze sandwiches aan boord Wink
Lies
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 03 Nov 2005, 20:58 »

Ik zou denk ik toch voor de boot kiezen, want anders is het zo'n gejakker, en dan nog te bedenken dat je je bagage ook heen en weer moet slepen.
Ach en die uurtjes op de boot zijn toch ook al vakantie!

Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #2 Gepost op: 05 Nov 2005, 10:45 »

Ja, we gaan met de boot!
Nu nog kijken of het Newcastle of Rosyth wordt. Als we in Rosyth aankomen, zijn we eerder in Aberdeen en kunen we daar nog wat sightsee'en, voordat we op de avondferry naar Orkney stappen. Het schijnt ook dat in Rosyth aankomen (onder de forth bridge door) best mooi is!
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 05 Nov 2005, 19:36 »

dat heb ik ook gehoord, maar ik heb de prijzen vergeleken en het was een heeeeeeeeel stuk duurder dan Newcastle, maar met zijn tweeen valt dat misschien meer mee dan met 5 personen.
Maar wij gaan volgende keer met zijn tweetjes wel hoor, wil dat echt meemaken en dan hoef je geen b&b onderweg te doen, scheelt ook weer natuurlijk

Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #4 Gepost op: 05 Nov 2005, 20:02 »

ik zal de prijzen nog eens gaan vergelijken!
Wij nemen trouwens geen auto, caravan of wat dan ook mee, alleen 2 rugtassen en onszelf =)

(en heel veel DEET natuurlijk Wink
Ina
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 05 Nov 2005, 21:16 »

Wij hebben dit jaar Zeebrugge-Rosyth gedaan, het was voor ons, 2 pers. auto en caravan niet duurder dan IJmuiden-NewCastle.
We hadden slecht weer op zee maar op het moment dat we de Firth of Forth opvoeren begon de zon te schijnen. Je hebt dan een prachtig uitzicht op Edinburgh en het is heel indrukwekkend om onder de bruggen door te varen. Qua aankomst is het heel spectaculair.

Yours Aye for Scotland
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met openbaar vervoer  |  Topic: De snelste manier naar Aberdeen (zonder het vliegtuig)
Ga naar: