Schotland forum
Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
22 Mei 2012, 02:21
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:
Geavanceerd zoeken
Schotland forum
|
Reizen naar Schotland
|
Reizen naar Schotland met de boot
| Topic:
Princess of Norway, deel II
Pagina's: [
1
]
2
Omlaag
« vorige
volgende »
Auteur
Topic: Princess of Norway, deel II (gelezen 6341 keer)
Murgen
Porkpie, eentje per vakantie :)
Schotland fan
«
Gepost op:
15 Jul 2007, 21:18 »
Het spijt me dat ik nog een nabrander ga geven maar ik ben vandaag pas weer thuisgekomen van 2 weken Schotland.
1. wij hebben vroeggeboekt bij Bureau Brittain en vanwege Schotland gekozen voor de ferry IJmuiden - Newcastle.
2. reispapieren op tijd ontvangen. Heen en terug de Queen of Scandinavia op boeking geprint. Geen enkel bericht dat het een andere schuit zou worden. Dat hoorden we pas bij het inchecken ...
3. ik bevestig de taferelen van vrijdag 29 juni. Eerst tijd rekken met een papier dat de boot later binnenkomt, vertrekt en zal aankomen, dan 2 dames die redelijk selectief auto's eruit pikken, ze sloegen ons over maar we riepen ze terug. Er zijn andere passagiers overgeboekt naar Hull (we hebben dat gesprek gehoord want auto naast ons) maar wij konden het doen met 200 euro en restitutie (die overigens nog niet binnen is). Wat moet je op zo'n moment doen? Vrijdagavond om half zeven? Reisbureau kon de rederij al niet meer bereiken. Dus zijn we naar huis gereden (bij Breda) en de zaterdag om 5 uur gaan rijden naar Calais.
4. Gelukkig een fijne wagen (C5 break) maar die zaterdag 30/6 hebben we ruim 16 uur gereisd om bij Tummelbridge te komen (> 1600 km!).
5. Gelukkig is het mooi in Schotland en is Tummel Valley een fijn park maar we hebben meer Nederlanders gesproken die de Princess of Norway als boot (zouden) hebben.
- Echtpaar dat op 27/6 overstak en er 21 uur over heeft gedaan
- Familie die net als ons 29/6 te horen kreeg dat het feest niet doorging en ook over Calais moesten
- Familie die op 1/7 gebeld werden dat ze omgeboekt waren naar Hoek van Holland - Harwich
6. Fijne vakantie gehad maar wel 2 weken de vraag ... vaart ie straks wel terug! Gebeld om te checken met de rederij, onbeschoft behandeld ... alsof er niets gebeurd was.
7. Gisteren 14/7 ingecheckt. Langdurige geschiedenis. Hut redelijk schoon maar veel te warm en toilet stonk. Boot heeft veel betere tijden gekend. Dronken jongeren die de hele nacht lopen te schreeuwen en om 8 uur 's ochtends een omroep dat er ontbijt was ... boot zou pas 10.40 onze tijd aanleggen ... hoezo omzet stimuleren.
8. We hebben 2 uur in onze auto moeten wachten tot we eraf konden! Boegdeur is namelijk nog steeds kapot en met veel extra slagen lossen ze de auto's door iedereen een rondje te laten rijden en aan de achterkant er weer uit te laten rijden.
Ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die dit geen value for money vind!
Zijn er suggesties hoe je schade moet claimen vanwege extra reistijd en exceptioneel veel extra kilometers?
May the best ye've ever seen
Be the worst ye'll ever see
May a moose ne'er leave yer girnal
Wi' a tear drap in his e'e
May ye aye keep hale an' he'rty
Till ye're auld eneuch tae dee
May ye aye be jist as happy
As we wish ye aye tae be
Marien
Schotland fan
Re: Princess of Norway, deel II
«
Antwoord #1 Gepost op:
15 Jul 2007, 22:21 »
Via je reisagent of organisatie proberen te regelen! Gewoon eerst even bellen en dan zul je waarschijnlijk wel een brief moeten sturen! Wij hebben op die manier aardig wat terug gehad! Was een ander geval hoor!
DE FOTO'S EN HET VERSLAG VAN ONZE VAKANTIE VAN 2008 STAAN ONLINE!!!
http://W
Tonnie
Gast
«
Antwoord #2 Gepost op:
17 Jul 2007, 12:43 »
Citaat van: Murgen op 15 Jul 2007, 21:18
Ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die dit geen value for money vind!
Zijn er suggesties hoe je schade moet claimen vanwege extra reistijd en exceptioneel veel extra kilometers?
Blij dat jullie wel gewoon een fijne vakantie hebben gehad.
Ik had dat hele pokke-eind in mijn eentje moeten rijden (mijn vrouw heeft geen rijbewijs) dus dat is geen doen en we hebben de gehele reis moeten annuleren.
Na bijna twee weken en meerdere keren bellen is het reisbedrag dan teruggestort.
Voor de overige onkosten (Reiskosten van en naar Ijmuiden, reisverzekering....) heb ik een brief gestuurd maar meer dan een ontvangstbevestiging heb ik nog niet gehad.....
Ik ga net zolang door totdat ze me ook die kosten hebben terugbetaald. We hebben de Queen geboekt en zijn zonder overleg op een ander boot gezet. Ze hadden bij het boeken bekend moeten maken dat er in de loop van 2007 een andere boot ingezet zou worden, ouder en groter. Dan hadden wij deze ellende niet gehad en een andere vakantie geboekt.
Dus ik zou zeker ook een brief naar DFDS sturen met je klachten en declaratie!
OLAU-fan
Schotland fan
«
Antwoord #3 Gepost op:
17 Jul 2007, 16:26 »
Voordat je begint met reclameren zou ik de Algemene Voorwaarden van DFDS bestuderen. Dit kan aanleiding geven tot een andere benadering. Wat de bootwissel betreft, denk ik dat DFDS dit in hun voorwaarden heeft ondervangen en dat je weinig kans maakt.
Desondanks succes!
Vriendelijke groet,
Robert
p.s. Je bent met een nieuwer schip gevaren dan de oorspronkelijk geboekte, want de Princess is nieuwer dan de Queen, dus bereid je goed voor op de feiten
Quee, bouwjaar 1981:
http://www.faktaomfartyg.se/finlandia_1981.htm
Princess, bouwjaar 1986:
http://www.faktaomfartyg.se/peter_pan_1986.htm
Murgen
Schotland fan
«
Antwoord #4 Gepost op:
17 Jul 2007, 16:55 »
Ik heb het alleen gereden ...
mijn vrouw is geen liefhebber van links rijden, zeker niet in de regen en met zo'n grote bak. Wel iedere 2 uur rust gepakt. Op de grote steden na is UK een prachtig land om te rijden met mooie uitzichten en een dag je gezin bij elkaar is op zich ook gezellig. Zeker toen vrouw en dochters afspraken mij een week vrij te stellen van koken en afwassen
OLAU-fan, Het gaat mij niet om het geld maar het principe. In plaats van zo'n 400 km heb ik er ruim 1.500 moeten maken. En in plaats van 5 uur in de auto (incl rust) meer dan 16 uur. De 200 euro die DFDS meegaf dekken net de brandstof en onderhoudskosten. Maar goed, ons reisbureau gaat zijn best doen en het enige dat ik belangrijk vind is objectief te vertellen wat ons is overkomen. Ik kende DFDS nog niet want in het verleden gingen we met Northsea Ferries, Olau, Norfolk Line of P&O dus enig vergelijkingsmateriaal heb ik wel.
As we wish ye aye tae be
Tonnie
Gast
«
Antwoord #5 Gepost op:
17 Jul 2007, 19:42 »
Citaat van: OLAU-fan op 17 Jul 2007, 16:26
Voordat je begint met reclameren zou ik de Algemene Voorwaarden van DFDS bestuderen. Dit kan aanleiding geven tot een andere benadering. Wat de bootwissel betreft, denk ik dat DFDS dit in hun voorwaarden heeft ondervangen en dat je weinig kans maakt.
Desondanks succes!
Vriendelijke groet,
Robert
p.s. Je bent met een nieuwer schip gevaren dan de oorspronkelijk geboekte, want de Princess is nieuwer dan de Queen, dus bereid je goed voor op de feiten
Quee, bouwjaar 1981:
http://www.faktaomfartyg.se/finlandia_1981.htm
Princess, bouwjaar 1986:
http://www.faktaomfartyg.se/peter_pan_1986.htm
Ik kreeg vanmiddag een brief waarin staat dat ze me alles terugbetalen.
Netjes.
Ze zagen denk ik wel in dat ze fout zaten.
Inderdaad een foutje, Queen is ouder. Maar ik heb dan ook niet over de leeftijd van de boten geklaagd in mijn brief.
OLAU-fan
Schotland fan
«
Antwoord #6 Gepost op:
18 Jul 2007, 00:40 »
Citaat van: Murgen op 17 Jul 2007, 16:55
Ik heb het alleen gereden ...
mijn vrouw is geen liefhebber van links rijden, zeker niet in de regen en met zo'n grote bak. Wel iedere 2 uur rust gepakt. Op de grote steden na is UK een prachtig land om te rijden met mooie uitzichten en een dag je gezin bij elkaar is op zich ook gezellig. Zeker toen vrouw en dochters afspraken mij een week vrij te stellen van koken en afwassen
OLAU-fan, Het gaat mij niet om het geld maar het principe. In plaats van zo'n 400 km heb ik er ruim 1.500 moeten maken. En in plaats van 5 uur in de auto (incl rust) meer dan 16 uur. De 200 euro die DFDS meegaf dekken net de brandstof en onderhoudskosten. Maar goed, ons reisbureau gaat zijn best doen en het enige dat ik belangrijk vind is objectief te vertellen wat ons is overkomen. Ik kende DFDS nog niet want in het verleden gingen we met Northsea Ferries, Olau, Norfolk Line of P&O dus enig vergelijkingsmateriaal heb ik wel.
Ik begrijp je volledig. En dat de EUR 200,- niet kostendekkend is, meldde ik ook in het gesloten topic.
Verheugd met te vernemen dat je ook met de OLAU hebt gevaren destijds. Juist dat was een gründliche Duitse reder die met nieuwbouwschepen voer, na 1981. Hun moedermaatschappij, rederij TT-line te Duitsland heeft ook al zulk modern materieel. Ik hoop dat ze ooit onder de naam TT of OLAU weer terugkomen op de lijn Nederland - Engeland...
Succes met de afwikkeling.
Groet,
Robert
Murgen
Schotland fan
«
Antwoord #7 Gepost op:
18 Jul 2007, 09:33 »
Dank je.
Off-topic heb ik de beste herinneringen aan de eerste overtocht naar de UK. In 1974 met de Norfolk Line. De oude ferries met open dek, geen stabilisatoren, maar 4 passagiershutten en eten en drinken bij de bemanning in de kombuis. 's Morgens met de Engelse kust in zicht en windkracht 7/8 de kombuis binnenwandelen en bacon and eggs als ontbijt krijgen. Dat was nog een beetje echt
Die schuit lijkt het meest op deze maar toen waren ze nog zwart met witte letters:
As we wish ye aye tae be
leonenpauline
Gast
«
Antwoord #8 Gepost op:
19 Jul 2007, 08:01 »
O schrik, lezen wij dat goed: Kapotte boegdeuren bij de Princess?! Hoe zit dat Olau-fan? Roept een beetje Herald of Free Enterprise ellende bij ons op en dat nog wel voor die goeie DFDS. Het is wat met al die schepen.... Zijn het helemaal met Murgen eens dat DFDS er een behoorlijk zooitje van heeft gemaakt..... Dus inderdaad een principekwestie die zeker met geld opgelost zal moeten gaan worden, willen ze hun naam en service in ere houden. Helaas, bij ons lukt dat niet meer!
Freebird
Schotland fan
«
Antwoord #9 Gepost op:
19 Jul 2007, 08:16 »
De andere thread over DFDS en wat er mis ging eind juni is gesloten. Gaan we nu de discussie herhalen in een andere draad? Laten we gewoon door blijven gaan met ademhalen en problemen die we hebben (gehad) met ferry maatschappijen ook met de betreffende maatschappij bespreken.
Zo uitvoerig, en soms bij herhaling, ingaan op de ellende die velen van ons (waaronder ikzelf) hebben meegemaakt lijkt mij op dit forum niet geschikt. Laten we er alsjeblieft voor waken dat we geen olie op vuren gooien waarbij tevens ons plezier in het Schotlandforum wordt vergald.
Nogmaals, conform de algemene voorwaarden, de klacht bij de ferrymaatschappij of boekingsadres neerleggen. Uiteraard zijn adviesvragen en resultaten ook hier bespreekbaar maar DFDS en Herald of Free Enterprise zijn mij de laatste weken iets te vaak voorbij gekomen en het lijkt soms wel of daar bewust op wordt aangestuurd.
PS: Beste Leontienenpaul, de kappotte boegdeuren zijn gelukkig weer in orde want dichtgelast. In en uit-schepen duurt wel wat langer vanwege de beperkte toegang maar kennelijk kan er weer regelmatig en op tijd gevaren worden. Diegenen die nog op vakantie mogen (waaronder ik niet...) wens ik een fijne overtocht en een heel geslaagde zonnige vakantie in Schottië toe!
Murgen
Schotland fan
«
Antwoord #10 Gepost op:
19 Jul 2007, 09:28 »
Teije deed dat onderwerp op slot met "Helemaal mee eens, Freebird en daarom is wordt dit draadje gesloten. Nieuwe (goede en slechte ervaringen) mogen uiteraard in een nieuw onderwerp ter sprake worden gebracht."
Twee dagen later ontdekte ik het forum en wilde mijn verhaal delen. Ik begin met een verontschuldiging maar vind het gebeurde belangrijk genoeg om te vertellen.
As we wish ye aye tae be
isapaardje
Gast
«
Antwoord #11 Gepost op:
19 Jul 2007, 12:19 »
Als ik dit zo lees ben ik blij dat wij sowieso al besloten hadden via Calais naar de Highlands te rijden.
Mijn man reed het stuk ook alleen (want ik durf ook niet links te rijden), maar we hebben een zeer goed begin van de vakantie gehad.
Volgende keer doen we het ook zeker weer op deze manier ... Geen stress, lekker rustig rijden, overnachting in Travellogde met lekker ontbijtje, voor een nog mooiere rit naar Schotland ... Heerlijk; kan het iedereen aanraden. (
terugreis met de King van DFDS was overigens ook prima allemaal
).
Maar goed; wij hadden dit van de te voren al bedacht; dat is uiteraard geheel anders als dat je bij IJmuiden staat te wachten en dan te horen krijgt dat je via Calais moet. Kan me indenken dat zo'n mededeling niet echt een goed begin van je vakantie is.
Murgen
Schotland fan
«
Antwoord #12 Gepost op:
06 Aug 2007, 08:34 »
Afgelopen zaterdag is het geld voor de geannuleerde heenreis van 29 juni jl. ( 312 euro ) teruggestort op onze bankrekening. Anderhalve week nadat wij ons reisbureau hadden ingeschakeld. De declaratie voor de overige extra kosten is nog bij DFDS in behandeling evenals het door het resibureau op eigen initiatief opgestarte traject bij de verzekering omdat we meer hebben gereisd en dus minder vakantie hebben kunnen vieren.
In de tussentijd hebben we weer zin om naar Schotland toe te gaan. 2 weken was tekort ...
As we wish ye aye tae be
Freebird
Schotland fan
«
Antwoord #13 Gepost op:
06 Aug 2007, 11:21 »
Gelukkig Murgen! Ik kan me voorstellen dat je weer hunkert naar Schottië; ook ik ben -slechts een maand na terugkomst- weer dringend aan een vakantie toe!
Misschien moet je DFDS voor de andere kosten die je hebt gemaakt, nog even een herinnering sturen? Mogelijk gaan ze er anders van uit dat je tevreden bent met het reeds teruggestorte bedrag van sec de overtocht. In het andere geval helpt het ze eraan herinneren dat je er nog steeds bovenop zit.
Happy planning voor je volgende vakantie!
Richard69
Gast
«
Antwoord #14 Gepost op:
17 Aug 2007, 18:42 »
Wat een negatieve reacties zeg.
Dit jaar zowel heen als terugreis (half juli heen; begin augustus terug) met Princess of Norway. OK, die King met dat zwembad is helemaal geweldig voor de kids, maar deze boot is toch ook goed. Leuke show.
De accomodatie was gewoon goed. Frisse hutten, alles deed het, schoon, ruim genoeg, wat is er mis mee? Nee, het is niet zoals thuis of als op een oceaan-cruiser maar voor 1 nachtje ruim voldoende. We reizen nu al 10 jaar, met het hele gezin en auto, elk jaar met 1 van de DFDS schepen naar de familie in Skye en met DFDS zijn eigenlijk altijd wel gelukkig. Erg ontspannen, genoeg te doen aan boord en herken met totaal niet in die verhalen hierboven, de keren dat ik ooit eens iets moest vragen aan de klantenservice konden ze ons goed helpen. Om me nu druk te maken op welke boot ik kom lijkt me wat overdreven, als ik maar goed kan slapen en fris in Newcastle aan kom. Dat gedoe met die boegdeuren en dat 1 van de vier motoren niet beschikbaar is zie ik ook als paniekzaaien. Als je je om zoiets druk moet gaan maken dan kan je wel thuisblijven want je hebt volgens mij 10x zoveel meer kans dat je zelf brokken gaat maken door het linksrijden in de UK.
We nemen de laatste paar jaren wel eigen eten (Thermos kokend water voor cup-a-soep en oploskoffie, brood, hageltjes, kaas, melk, frisdrank, water) mee aan boord en zorgen dat we voor vertrek ook ergens hebben gegeten. bv een van de vele visrestaurants in Ijmuiden en "Le peit four Francais" (soort uitgebreide 'Deli France' in dat outlet shoppingcenter van NewCastle) DFDS catering is echt belachelijk duur en niet zo bijzonder, dat is waar.
Op zich vond ik het uur vertraging wel lekker, kon je goed uitslapen, even eten, rustig inpakken en nog een rondje op het dek lopen.
Tonnie
Gast
«
Antwoord #15 Gepost op:
17 Aug 2007, 20:25 »
Citaat van: Richard69 op 17 Aug 2007, 18:42
Dat gedoe met die boegdeuren en dat 1 van de vier motoren niet beschikbaar is zie ik ook als paniekzaaien.
...
Duh...
Jij hebt nooit gehoord van The Herald Of Free Enterprice en van de Estonia?
Waarom hebben alle andere ferry-maatschappijen dan die deuren wel meteen dicht gelast?
Dat de catering duur is is dan jammer maar in vakantietijd kijken we niet op een paar cent. Wél of we verantwoord vervoerd worden.
Teije
Administrator
«
Antwoord #16 Gepost op:
17 Aug 2007, 21:59 »
Hoi Richard69,
welkom op het forum (vooral als 400e lid!) maar toch even een korte reactie hierop voordat je iedereen overt je heen krijgt: er zijn dit jaar serieuze problemen geweet met dit schip van DFDS en een groot aantal mensen hebben daar last van gehad. Zelf zijn we ook met deze boot geweest en hebben geen problemen gehad. Maar anderen dus wel en dat hebben we hier willen ventileren.
Bekijk de negatieve reacties dus vooral vanuit een goed tijdsframe, nl, de periode dat er wel problemen waren.
liesbeth
Gast
«
Antwoord #17 Gepost op:
19 Aug 2007, 23:40 »
Hee, lees ik het goed? Zwembad op de King? Was toch altijd afgesloten?
Murgen
Schotland fan
«
Antwoord #18 Gepost op:
21 Aug 2007, 07:28 »
Citaat van: Richard69 op 17 Aug 2007, 18:42
Wat een negatieve reacties zeg.
(knip)
Op zich vond ik het uur vertraging wel lekker, kon je goed uitslapen, even eten, rustig inpakken en nog een rondje op het dek lopen.
Feit 1: wij stonden op de kade in IJmuiden en de boot werd uit de vaart genomen. Enig alternatief was zelf via Calais-Dover naar Schotland rijden.
Feit 2: onze hut op dek 2 was benauwd en niet superschoon.
Feit 3: uitslapen? als om 8 uur de omroepinstallatie in 3 talen toetert dat de bar weer open is (verwelkomd door het gebrul van een bepaalde groep reizigers).
Ik ben blij dat jij geen problemen hebt. Wij hadden ze wel en behoorlijk flink ook.
As we wish ye aye tae be
Murgen
Schotland fan
«
Antwoord #19 Gepost op:
24 Sep 2007, 08:09 »
Vorige week belde het reisbureau. Behalve het terugboeken van de kale reissom (dus niet alles) en de 200 euro brandstofgeld (voor het traject Ijmuiden - Calais - Dover - Newcastle is ruim 1.000 kilometer en een ellendig eind rijden) voelt DFDS zich niet geroepen nog iets meer te doen voor ons. Wat mij betreft de laatste keer dat ik via dit bedrijf naar de UK reis.
As we wish ye aye tae be
OLAU-fan
Schotland fan
«
Antwoord #20 Gepost op:
31 Okt 2007, 20:40 »
Citaat van: liesbeth op 19 Aug 2007, 23:40
Hee, lees ik het goed? Zwembad op de King? Was toch altijd afgesloten?
Ja volgens mij ook. In december was het afgesloten en waren de ramen vanuit de gang dichtgeschilderd.
Groet,
Robert
OLAU-fan
Schotland fan
«
Antwoord #21 Gepost op:
14 Dec 2008, 20:31 »
De DFDS-ferry Princess of Norway vaart dagelijks gewoon netjes heen en weer tussen IJmuiden en Newcastle en volgens de waarnemingen die ik als veerbootliefhebber doe: volgens planning.
Kijk maar eens via de webcams:
http://www.tynecams.co.uk/
De oostelijke webcam toont de havenmond van Newcastle
De westelijke webcam geeft een blik op de DFDS-terminal te Newcastle.
De webcam aan Nederlandse zijde van Port of Amsterdam is al sinds eind oktober een beetje lam. Deze is te vinden op:
http://www.amsterdamports.nl/smartsite1691.dws
Kies het plaatje linksboven
Groet,
Robert
OLAU-fan
Schotland fan
«
Antwoord #22 Gepost op:
17 Dec 2008, 21:31 »
De Princess of Norway vaart weer vanuit Newcastle richting IJmuiden met een behoorlijk hoge snelheid van 19,4 knopen, ofwel zo'n krappe 40 km/uur.
Groet,
Robert
OLAU-fan
Schotland fan
«
Antwoord #23 Gepost op:
31 Dec 2008, 18:17 »
Het is oudjaarsavond; ook bij DFDS. De King of Scandinavia maakt vanavond de oversteek naar Newcastle. Zusterschip Princess of Norway blijft achter in IJmuiden. Of zij ook dit jaar vannacht een nieuwjaarscruise zal verzorgen naar Amsterdam weet ik niet, maar voorheen wel.
Aan ieder een fijne jaarwisseling en een gezond 2009 met veel plezier in de hobbies toegewenst!
Groet,
Robert
Grasshopster
Schotland fan
«
Antwoord #24 Gepost op:
02 Jan 2009, 20:56 »
Ze is wel gewoon op 1 januari naar Newcastle vertrokken, met mijzelf en de twee kids aan boord!
Helaas zit onze kerstvakantie in Nederland er weer op.
Niet veel auto's aan boord, het onderste dek was niet vol, wel veel winkelaars.
Ellen
Pagina's: [
1
]
2
Schotland forum
|
Reizen naar Schotland
|
Reizen naar Schotland met de boot
| Topic: