Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
22 Mei 2012, 02:17

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Leven in Schotland  |  Emigreren naar Schotland  |  Topic: Weet wat je doet
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Weet wat je doet  (gelezen 2206 keer)
Ina
Schotland fan

« Gepost op: 31 Okt 2005, 09:07 »

Iedereen die in Schotland is geweest droomt er denk ik van een BB beginnen in het mooie Schotland.
Vergis je echter niet, het is hard werken. Wij hebben vrienden die al jaren een BB hebben in Ballater (Grampian)http://www.moorsidehouse.co.uk/index.htm. Om je te onderscheiden van de zovelen moet je heel veel moeite doen. Mijn vriendin daar staat vanaf 5 uur 'smorgens in de keuken om muffins e.d. te bakken, een echt home made ontbijt. Als iedereen in de loop van de morgen vertrokken is wordt de boel weer op orde gebracht en worden er (niet naast de deur) weer inkopen gedaan voor het ontbijt van de volgende dag. Ondertussen moeten er weer nieuwe gasten ontvangen worden. Zij hebben 9 kamers en zijn er de hele dag druk mee. Tot aan november, dan vertrekken ze voor 3 maanden naar zonniger oorden want de winter is er koud, donker, nat en grijs. In het voorjaar beginnen ze dan met ieder jaar een kamer opnieuw in te richten en het grote oude huis op
te knappen.
Ik wil niemand ontmoedigen...maar weet waar je aan begint!
groetjes Ina

Yours Aye for Scotland
Marien
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 31 Okt 2005, 09:17 »

Zo'n waarschuwing is heel goed. Het gebeurt nogal eens dat mensen onbezonnen te werk gaan. Wij zitten hier al een aantal jaar de voors en tegens tegen elkaar op te werpen. En dat is volgens mij heel goed. Bezint voor je begint! Wink

DE FOTO'S EN HET VERSLAG VAN ONZE VAKANTIE VAN 2008 STAAN ONLINE!!!
http://W
mario
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 31 Okt 2005, 23:33 »

Hoi,

Helemaal juist!! Emigreren doe je in drie stappen, de eerste 6 maanden is de ontdekkings fase en lijkt je leven wel 1 grote vakantie. De volgende ?tijd Raak je aan alles gewend neemt de dagelijkse sleur weer over en leer je de negatieve kantjes van je nieuwe land kennen(elk land heeft die)De laatste fase is de fase waarin je uitmaakt of emigreren wel de juiste beslissing is
geweest. Misschien mis je die verveelende tante marie wel meer dan je ooit had kunnen vermoeden. Als alles echt tegenvalt is een terug weg dikwijls niet mogelijk of heel moeilijk. Alles hangt af van je persoonlijkheid en de portie geluk of ongeluk die je beurt zijn gevallen.

mario
Marien
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 31 Okt 2005, 23:50 »

Ik woon er niet eens, maar denk er precies zo over. Nu wel tenminste. Als de mogelijkheden er zijn is een jaar proefdraaien misschien iets. Dus niet meteen alle schepen verbranden.

Teije
Administrator
*

« Antwoord #4 Gepost op: 01 Nov 2005, 00:04 »

Misschien moeten we met z'n allen daar wel iets gezamenlijks beginnen en in rotatiebeurten werken om te zien of het wat is...
En dan kijken wie het volhoudt. Als Endemol er een camera opzet krijgen we er misschien ook nog wel goed voor betaald!?

Wij wilden heel graag naar Schotland emigreren, maar sinds we een kleindochter hebben, zijn al onze plannen toch wel veranderd. En wat Ina en Mario zeggen klopt natuurlijk wel, allereerst moet je toch zien dat je inkomen hebt en hoeveel tijd heb je dan nog over om van het land als vakantieland te genieten.

Lies wil in ieder geval in haar volgende leven als schaap in Schotland terugkomen en wie geeft haar ongelijk!
Marien
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 01 Nov 2005, 00:10 »

Smiley Dan hoop ik wel dat ze een vrouwtjes (ewe) schaap wordt aangezien deze vaak voor het fokken gebruikt worden en de mannetjes (ram) voor het vlees.

Laten we die de Mol maar bellen. Ben voor!

Wilma
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 01 Nov 2005, 07:58 »

ik ben ook voor hoor!
Wie weet zien ze er wel wat in haha.
Schaap dan in de hoogvlakten toch? daar loop je tenminste altijd vrij langs de
bermen?HuhHuh
Tja, het lijkt idd zo geweldig, maar als ik iedere keer zag wat een werk die mensen van de B&B hadden, denk ik toch wel 2 x na hoor, pfff.
Nee het mooiste zou zijn, even een dikke geldprijs winnen en dan daar in verschillende! gebieden huisjes kopen, ja, dat lijkt mij het mooiste, maar helaas nog niet gelukt

Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #7 Gepost op: 01 Nov 2005, 17:20 »

Helemaal mee eens!
Als ik zag wat de B& eigenaren moesten doen om hun hoofd boven water te houden, hoeveel werk het is en hoe weinig vrije tijd ze hebben!
Niets voor mij, ik relax en geniet liever 3 weken per jaar in Schotland Smiley

Ik ben 23, ik heb hier eindelijk een baan (zelfs met een promotie en vast contract in het vooruitzicht! Vorig jaar nog bijna ondenkbaar met mijn opleiding) , een huis en mijn vrienden om me heen. Ik zou er niet aan moeten denken om dat achter me te laten. Maar aangezien het bedrijf waar ik werk steeds meer vestigingen wereldwijd opent, komt er ooit misschien een
kans (graag als ik wat ouder ben Wink)
Tot die tijd help ik graag de Schotse B&B eigenaren van hun vrije tijd af, kook ik hier elke zondagochtend op een uitgebreid ontbijt voor mezelf en kijk ik mijn rugby wel op skysport in de kroeg Wink

Maar een paar maandjes (betaald) zwoegen voor een EndeMol camera zie ik ook wel zitten!
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Leven in Schotland  |  Emigreren naar Schotland  |  Topic: Weet wat je doet
Ga naar: