Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
22 Mei 2012, 02:15

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Schotse muziek en bands  |  Topic: Doedelzakband of speler(s) nodig?
Pagina's: [1] 2   Omlaag
Print
Auteur Topic: Doedelzakband of speler(s) nodig?  (gelezen 4094 keer)
Doedelzakband
Gast
« Gepost op: 04 Jul 2007, 20:50 »

Heel leuk voor bruiloft, (bedrijfs)feest, braderie, trouwerij enz.

Diverse mogelijkheden, van 1 tot 30 spelers! bagpiper

Stuur gerust een bericht voor meer info!

Frans
Teije
Administrator
*

« Antwoord #1 Gepost op: 04 Jul 2007, 20:55 »

Hoi Frans,

welkom op het forum, maar als je zomaar reclame voor jezelf op het forum wilt maken willen we natuurlijk ook wel weten wie je bent, wat je doet enzovoorts...  evil5 Ennu, reclame maken zonder toestemming vooraf mag eigenlijk niet volgens de forumregels.

Ik zal even afwachten wat de anderen ervan vinden.
kc
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 04 Jul 2007, 21:40 »

Reageren : rechtstreeks op het forum ?

Hier ga ik dan : ik vind het heel onbeleefd om zomaar "binnen te vallen" en reklame (ja reklame !) te maken.
Wie is "Frans"  dontknow?
Welke "doedelzakband" is het  dontknow
Er zijn er al een aantal in België en Nederland.  Even voorstellen misschien en zeggen welke band het is ?
Of ben je gewoon een soort makelaar / tussenpersoon, die op deze manier een centje denkt bij te verdienen ?

Reklame op het forum : heb je daar zelf geen regels voor , Teije ?  Ik bedoel : al die links en ads rondom de hoofdpagina : dat beheer jij toch ?  Misschien iets gelijkaardigs voor alle doedelzakbands in B en NL ?

Koen
gerdamartijn
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 05 Jul 2007, 07:05 »

Deze is nog onschuldig,beetje aandoenlijk,maar......als je het hek eenmaal opendoet komen ze allemaal  sad1 binnen,en moeten we een spamfilter inbouwen.
Van mij  nono evil5 protest
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #4 Gepost op: 05 Jul 2007, 13:44 »

Ik heb niets meer toe te voegen na Koen en Gerda:

Ina
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 05 Jul 2007, 13:47 »

Treed deze band GRATIS op of is het commercieel? Als er na 24 uur geen bericht meer komt van Frans, dan zeker verwijderen!

Yours Aye for Scotland
Freebird
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 06 Jul 2007, 16:47 »

He Frans! Welkom op dit forum. Mischien kun je je (jullie) kunsten opnemen op video en dan posten op Youtube? Dan een link hier plaatsen. Kunnen we zien wat jullie kunnen als je je gelijk even voorsteld. Je eerste posting heeft -zoals je ziet- wat vragen opgeroepen...
Doedelzakband
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 15 Jul 2007, 17:12 »

Hoi allemaal,

Ben net terug van vakantie en lees de antwoorden van jullie allen.

Mijn naam is Frans Buur en ik heb samen met mijn broer 3 jaar geleden een aanzet gegeven om een nieuwe doedelzakband op te richten in het Noord Hollandse Assendelft.

Om de kosten hiervan te kunnen betalen treden wij in diverse vormen op.
De opbrengst gaat niet naar de leden zelf, maar wordt gebruikt voor het aanschaffen van instrumenten en uniformen en wordt altijd op de rekening van de vereniging geboekt.
Op dit moment kost een compleet uniform, kilt, jasje, vestje, kousen, schoenen e.d. ongeveer € 1200,-- per speler.
Één doedelzak (McCallum) kost momenteel € 900,--
De drums voor een complete drumsectie rond de € 10.000,--

Bij nieuwe leden lenen wij eerst uniform en instrument uit, zodat zij met optredentjes voor hun eigen uniform en instrument kunnen sparen.

Op deze manier hebben wij al een aardige band neergezet, en er zijn al weer heel wat leerlingen in opleiding.
Door een hele lage contributie te vragen houden wij ook jeugd van de straat die op een andere vereniging niet terecht kunnen vanwege de hoge kosten.

Ik hoop dat ik hiermee e.e.a. verduidelijkt heb. Het is dus geen manier om mijzelf te verrijken.
Als instructeur heb ik zelf nog nooit een cent gevraagd voor onkosten e.d. het is puur vrijwillig.

Ik heb een stukje op dit forum geplaatst omdat Schotlandliefhebbers nog wel eens op zoek zijn naar spelers, maar, wil je zelf eens langs komen om te kijken of om zelf iets te gaan leren (doedelzakspelen of Schots drummen), dan ben je natuurlijk van harte welkom. Info vind je op onze website: www.doedelzakband-saendistrict.nl

Met vriendelijke groet aan allen!

Frans
Scotland-lovers
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 15 Jul 2007, 22:36 »

Frans,

Was even bang dat er een commercieel topic was ontstaan, maar door deze laatste posting rechtgezet. Herkende gelijk een paar gezichten van Dordrecht 2007.

Nu zit ik met het probleem van kippevel: uiteraard jullie website even bezocht en rechtsboven 'muziek aan' aangeklikt. Gatverdakke. Wat een rotstreek! Zit ik hier achter de PC een lekkere band te beluisteren terwijl ik met m'n kop al het hele jaar in Schotland zit. Het is nu al laat, maar morgen zal ik het nog eens via de boxen beluisteren.

Bedankt voor het kippevel; nog een paar weken wachten....lekker PUH!
gerdamartijn
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 16 Jul 2007, 07:29 »

Had het meteen zo uitgelegd Frans,ik vind zoals je het schrijft een heel   icon_thumleft initiatief.
Maar je begrijpt hopelijk  Wink  dat we zo fel reageerden,want commercie op het forum........ tongue3 
kc
Schotland fan

« Antwoord #10 Gepost op: 16 Jul 2007, 11:31 »

Inderdaad Gerda / Frans : op zo een manier voorstellen is heel wat anders dan de eerste posting.  (al die kostprijzen neerpennen hoefde nu ook niet  Embarrassed)

Maar... het blijft reklame  Verward dontknow .
De al langer opgerichte bands doen toch ook optredens ? 
Met een (bijna) identiek doel : het vergaren van de nodige €'s voor het bekostigen van reizen / optredens, nieuwe leden, nieuwe instrumenten, etc.
Moeten zij zich dan ook "voorstellen" / toelating van het forum vragen (Poll ? Verward).
Gaat "iemand" hun bericht nog terug vinden na een aantal weken / maanden ?

Dus speel ik de bal terug naar Teije : een advertentiemogelijkheid voor alle bands uit NL (en B ?) tegen 0 € / weinig € / gewone € / veel € (schrappen wat niet past).

Koen
Doedelzakband
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 16 Jul 2007, 15:18 »

Koen,

Vind het een beetje ver gezocht,...

Maar...il leg mij uiteraard bij een besluit van de operator neer...

Frans
gerdamartijn
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: 16 Jul 2007, 15:32 »

Ik denk dat Lies weer heel hard Teije!!!!!!!! moet roepen,want zo spits zien we het hier toch niet(dacht ik)

Teijee!!!!!!!!!!!
Geef je oordeel,voor er weer een oeverloos debat ontstaat  sad1
Teije
Administrator
*

« Antwoord #13 Gepost op: 16 Jul 2007, 15:50 »

Heel eerlijk gezegd was ik jullie discussie nog even aan het volgen, terwijl ik mijn gedachten erover laat gaan, dus discussieer gerust nog een tijdje door... Vandaag heb ik het een beetje druk, morgen kijk ik ernaar...  Hypocriet
kc
Schotland fan

« Antwoord #14 Gepost op: 16 Jul 2007, 18:20 »

Hmmm, wat ik bedoel (en ik zal trachten het zo duidelijk mogelijk te beschrijven  Bonk) : Teije maakt een onderwerp aan, waarin alle (zij die willen / op hun vraag) bands staan / geplaatst worden. Met hun hele CV. 
Dit onderwerp gaat direkt op slot : niemand kan er op reageren.  Daarmee blijft het "schoon" van alle commentaar.  Alleen maar gegevens over de band, elke zijn eigen "alinea".
Zo kan je dus de ene na de andere band "bekijken" en "vergelijken".

Dit om te vermijden dat een aanbieding ondergesneeuwd geraakt door allerlei vragen en antwoorden.
Gewoon sober houden.
Saai, hé ? tongue3

Andere mogelijkheid : een "link-pagina" of advertentie zoals er hier op dit forum een aantal aan te klikken zijn (zoals "Prachtige appartementen" op villa-aliki.com en Egypte op zijn go-best, etc).
Klikt geen kat op, tenzij je het echt nodig hebt.

Ik hoop dat het een beetje duidelijker is wat mijn idee is ?

Koen

Ina
Schotland fan

« Antwoord #15 Gepost op: 16 Jul 2007, 19:44 »

Dit item heet Schotse muziek en bands, dus hier mogen we onze favorieten zetten met een link om ze te bekijken en te beluisteren.

Frans heeft een beetje een ongelukkige titel voor z'n onderwerp gekozen(Doedelzakband of speler(s) nodig?) waardoor het reclame wordt.
Als hij er nou gewoon een andere titel aan zou geven b.v. "Ik speel in een Schotse band", dan had hij er rustig een verhaaltje over de band bij kunnen zetten en kunnen vertellen dat ze ook optredens verzorgen (ja logisch, dat doet een band:)) en een link om ze te beluisteren dan was er waarschijnlijk niemand over gevallen.
En Frans als je er dan ook nog eens bij verteld hoe iemand er toe komt om zo'n band op te richten en wat jullie "hebben" met Schotland, want ik neem aan dat je iets hebt met Schotland als je in een kilt met doedelzak rondloopt, dan komt het naar mijn idee iets anders over.
Ik vind trouwens de muziek op de website geweldig klinken!
Klappen

Onderstaand onderwerp staat al vanaf 10-06-2006 op het forum en daar had (tot nu toe) niemand problemen mee!
http://www.schotlandforum.nl/index.php/topic,507.msg3433.html#msg3433

Yours Aye for Scotland
gerdamartijn
Gast
« Antwoord #16 Gepost op: 16 Jul 2007, 20:49 »

Ina spijker op kop,helemaal icon_thumleft top
Roald
Schotland fan

« Antwoord #17 Gepost op: 16 Jul 2007, 23:14 »

Andere mogelijkheid : een "link-pagina" of advertentie

Zoiets als de site van de Nederlandse Organisatie van Doedelzakbands bijvoorbeeld (ja, die bestaat echt Wink): www.novdb.nl. Als je aan de linkerkant op links klikt en dan, vlak boven het kopje Belgische bands, op plaatje, dan zie je dus een mooi overzicht van waar in Nederland bands te vinden zijn. Dat zijn er meer dan je denkt !

Bij mijn weten zijn er zelfs meer bands dan op dat kaartje staan: als je als band mee wilt doen met competities, moet je bij deze club aangesloten zijn. Voor zover ik weet zijn er ook bands die niet competitief spelen. Die zijn kennelijk niet aangesloten, want ze staan niet op dit kaartje.

Live and let live
Scotland-lovers
Gast
« Antwoord #18 Gepost op: 16 Jul 2007, 23:46 »

Of de hele zooi naar:
http://www.schotlandforum.nl/index.php/topic,887.0.html

(doedelzakspelende forummers)
Nan
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: 17 Jul 2007, 12:55 »

Of de hele zooi naar:
http://www.schotlandforum.nl/index.php/topic,887.0.html

(doedelzakspelende forummers)

Dus ik er gelijk naartoe. Het bericht van Freebird deed me verschrikkelijk lachen! laughing8 laughing8 laughing8 Heerlijk!

Voor de rest lijkt me KC's voorstel niet gek.
kc
Schotland fan

« Antwoord #20 Gepost op: 17 Jul 2007, 15:37 »

Onderstaand onderwerp staat al vanaf 10-06-2006 op het forum en daar had (tot nu toe) niemand problemen mee!
http://www.schotlandforum.nl/index.php/topic,507.msg3433.html#msg3433

Klopt, heb ik geen probleem mee.
Ook niet met Frans zijn band (alleen zijn eerste post was iets te... euh... schokkend ?)

Mijn voorstel is net bedoeld om zo'n topic (bands te huur, of gewoon voor te stellen), niet te laten "ondersneeuwen" of in de "vergeetput" te laten verdwijnen.  Zoals die van 10-06-2006.

De voorzet van Roald is ineens wat ik met een "link" bedoel.

Oh ja : "het blijft reklame" heb ik hiervoor geschreven.  Maar inderdaad reklame die inderdaad heel dicht bij "Schotland" aanleunt.
Mijn mening : het kan  Hypocriet .  Het liefst gestructureerd  Aye.

Koen

(en vanaf nu ga ik dit topic alleen nog maar lezen Wink, zoals Teije notworthy)
Ina
Schotland fan

« Antwoord #21 Gepost op: 17 Jul 2007, 16:17 »

Hmmm, wat ik bedoel (en ik zal trachten het zo duidelijk mogelijk te beschrijven Bonk) : Teije maakt een onderwerp aan, waarin alle (zij die willen / op hun vraag) bands staan / geplaatst worden. Met hun hele CV.
Dit onderwerp gaat direkt op slot : niemand kan er op reageren. Daarmee blijft het "schoon" van alle commentaar. Alleen maar gegevens over de band, elke zijn eigen "alinea".
Zo kan je dus de ene na de andere band "bekijken" en "vergelijken".

Dit om te vermijden dat een aanbieding ondergesneeuwd geraakt door allerlei vragen en antwoorden.
Gewoon sober houden.
Saai, hé ? tongue3

Ik hoop dat het een beetje duidelijker is wat mijn idee is ?

Koen

Ik vind het op zo'n manier pas echt reclame worden, en heeft het niks meer met een forum te maken.
Als iets ondergesneeuwd raakt is het blijkbaar niet erg interessant.

Wij promoten hier naar hartelust groepen als Runrig, Rapalje en (niet te vergeten tongue3) Albannach, jongens die goed geld verdienen met hun optredens waarom zou een dergelijke band als die van Frans, die duidelijk minder commercieel bezig zijn dan voornoemde bands hier niet geroemd mogen worden? Omdat-ie het toevallig zelf heeft gedaan i.p.v. een fan?

Yours Aye for Scotland
gerdamartijn
Gast
« Antwoord #22 Gepost op: 17 Jul 2007, 18:05 »

Koen beste brave borst,het leven kan niet altijd gestructureerd  tongue3 worden.
Wat wij hier promoten op het forum is de vrije blijheid van de Schotse leefstijl en het prachtige weidse en vrije landschap.
"reclame" "liefst gestructureerd"  "schoon van commentaar" Koen waar hebben we het hier over?Huh

Een forum waar mensen de waardering en liefde delen voor een fantastisch land, met mensen die stiekum allemaal een beetje willen "vrijbuiten" in Schotland,
die mensen willen misschien helemaal geen structuur  sunny en zeker geen geordende lijsten en kolommen
Teije
Administrator
*

« Antwoord #23 Gepost op: 17 Jul 2007, 19:39 »

Ok, hier mijn ene cent (dat is ook echt de laatste die ik ga uitgeven vandaag!):

ik houd persoonlijk nogal van vrijheid van meningsuiting ook al zijn we het lang niet altijd met elkaar eens. Ik ben ook tegen democratie en daarom vind ik het zo leuk dat ik hier de baas ben...  tongue3 Maar die twee meningen zijn het lang niet altijd met elkaar eens en dus had ik wat tijd nodig om tot een beslissing te komen en ook wat andere reacties nodig op dit topic.

Mijn eerste reactie was: leuk dat weer een nieuw iemand zich aanmeldt, jammer dat diegene (Frans in dit geval) alleen reclame maakt voor zijn eigen zaak (toen nog zonder extra informatie), uitlogt en vervolgens niet meedoet aan de rest van het forum; dat riekt inderdaad naar een soort spam en daar is dit forum niet voor.
Aan de andere kant willen we hier juist zoveel mogelijk info over alles wat Schots-georiënteerd is, dus ook over alle doedelzakbands in Nederland en België.
Persoonlijk zou ik het sympathieker gevonden hebben als Frans zich had voorgesteld en daarbij een verhaal had verteld over zijn band, maar het is nu eenmaal zo gegaan als het gegaan is. Het verdient geen schoonheidsprijs, maar ik moet de forumvoorwaarden gewoon veel duidelijker gaan maken en de regels verscherpen wat dit betreft. Ik zie dat ik dat nog steeds niet heb gedaan...  BangHead Wat dat betreft kunnen we Frans niets aanrekenen!

Verder ben ik blij met de ontstane discussie en berichten die ik hierover heb gehad, dat neemt mij weer wat denkwerk uit handen en zie ik een beetje wat de 'meerderheid' denkt zodat ik als dictator beter beslissingen kan nemen...  Bonk

Ik ben het behoorlijk eens met de meeste hieronder (of boven, net hoe je instellingen zijn) genoemde argumenten en ik ben ook dol op orde en lijstjes, alles gestructureerd, maar ik heb al wel door dat dat niet helemaal opgaat met een forum, gewoon ondoenlijk. Wat mij betreft staat het onderwerp ook in de goede categorie en ben ik nu gewoon aan zet om de regels eens wat beter te formuleren.
Ik wil niemand verplichten zich voor te stellen als nieuw lid, maar ik kan er wel op aandringen dat we dat erg sympathiek vinden, even vertellen wie je bent en wat je binding met Schotland is. En ook dat reclame voor je eigen goederen en/of diensten (niemand forumstickers meer???  dontknow Ik heb er nog een heleboel liggen!) aan een paar regels gebonden zijn: wat mag wel, wat mag niet en daar moet ik nog eens goed over nadenken...  icon_scratch

Wat de reclame betreft: op deze site tonen we alleen googleads (die met blauwe achtergrond onder- en bovenaan) en zullen door de meeste mensen toch over het hoofd gezien worden behalve als die echt wat interessants te bieden hebben. We zijn ook niet van plan mensen te laten betalen om hier hun link te laten plaatsen, tenzij dat echt interessant is (wie biedt een miljoen???  drunken_smilie), dit is tenslotte een forum
Citaat
waar mensen de waardering en liefde delen voor een fantastisch land

De enige rode kaart die hier uitgedeeld wordt is dus voor mezelf:  iamwithstupid en ik beloof beterschap: komend weekend zal ik de forumregels en de introductiemail eens goed gaan aanpassen!

Verder moet ik jullie allemaal bedanken voor deze discussie en de manier waarop die gevoerd is; op andere fora zie je dat dit soort dingen heel snel uit de hand lopen, en op een Schotlandforum verwacht je toch dat iedereen meteen de oorlogskilt aandoet en de warpipe aanheft... Nu de oorlogskleuren nog:  Vlag
Doedelzakband
Gast
« Antwoord #24 Gepost op: 25 Jul 2007, 21:27 »

Hoi mensen,

Hier nog een berichtje over mijzelf...

Op mijn 14e jaar (nu al zo'n 30 jaar geleden) werd ik samen met mijn broer lid van de Boy's Brigade in Amsterdam.
In Engeland en Schotland is dit hún scouting.

Deze groep had in Amsterdam een Pipeband, alwaar wij lid van werden. Hier is mijn liefde voor Schotland gegroeid.
Wij deden ook mee aan kampioenschappen in binnen en buitenland. Daarnaast hadden wij veel optredens, waaronder voor de Royal Air Force Association.

Omdat wij op een gegeven moment het niveau van deze groep te boven gingen, hebben wij ons op een gegeven moment aangesloten bij de City of Amsterdam Pipe Band (die ervoor Selected Piping Group heette).

In deze band heb ik heel wat meegemaakt, tot het behalen van het Schots kampioenschap aan toe!

Met deze band ga ik nog steeds ieder jaar minimaal 2 keer naar Schotland om deel te nemen aan grote competities.
(Alleen dit jaar zat het er voor de band niet in, volgend jaar gaan we zeker weer!)

Omdat mijn broer en ik ook bij onze woonplaats iets leuks wilden doen met de Schotse cultuur, besloten wij een klein vriendenclubje op te richten om gezamelijk muziek te maken.

Wij startten met 7 personen, echter ...wat wij nooit konden voorzien is dat deze groep is uitgegroeid tot een volwaardige doedelzakband, waar wij uiteraard wel enorm trots op zijn.

In de loop der jaren is Schotland echt mijn 2e vaderland geworden, waar ik het nog elke keer enorm naar mijn zin heb als ik er naar toe ga.

Ik wil ook nog (als hij dit leest) even de groeten doen aan David Miles, de bagpipe speler van Rapalje.
Hij heeft heel wat jaartjes met mij gespeeld in de City of Amsterdam Pipe Band!

Groetjes,

Frans
Pagina's: [1] 2   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Schotse muziek en bands  |  Topic: Doedelzakband of speler(s) nodig?
Ga naar: