Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
22 Mei 2012, 02:14

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: Omgeving Lairg
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Omgeving Lairg  (gelezen 1346 keer)
swinny
Gast
« Gepost op: 03 Jul 2007, 16:59 »

Hallo

Nog 9 daagjes en dan gaan we weer.
We zijn al een aantal keren in schotland geweest maar willen dit keer het bovenste gedeeldte goed gaan verkennen.

We vertreken de 12 de en via een motel overnachting komen we de 14de aan in Lairg alwaar we een cottage hebben gehuurd voor 8 dagen.
Daarna dalen we af naar Fort Williams ook weer een cottage voor 8 dagen.
En via 2 motelovernachtingen weer terug naar de boot.

Vorig jaar hebben we een rit gemaakt van 2 dagen van Ullapool en dan langs de gehele kust weer naar inverness.
Maar het enigste wat we toen gezien hebben was mist en nog eens mist.
Onze vakantie zat er toen op en dus verblijven we dit jaar 8 dagen in de buurt van Lairg.

Maar nu de hamvraag.....

Heeft hier iemand ervaring in dit gedeeldte en kan ons een aantal tips geven wat te doen en zeker wat te zien en niet te missen.
Ik wilde zeker naar Durness gaan naar de Smoo caves en we wilden Handa Island gaan bezoeken.
Maar verder weten we op dit moment nog niks.

Dus elke tip ben ik erg blij mee.

Andy
Ina
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 03 Jul 2007, 19:57 »

http://www.reisverhaleneuropa.nl/bezienswaardigheden/moetjezien.htm

Dit is de kaart van Wim,
verder nog: Ardvreck Castle aan het begin van Loch Assynt en als je dan doorrijdt via Lochinver naar boven The Old man of Stoer.
Handa Island is echt een topper!
Wat mij ook mooi lijkt is het weggetje (heeft op mijn kaart geen nr.) van Hope, langs Loch Hope en the Ben Hope, naar Altnaharra aan de A836. Maar ik weet niet hoe het is want wij zijn daar vorig jaar niet aan toe gekomen.
Veel plezier!

Yours Aye for Scotland
Teije
Administrator
*

« Antwoord #2 Gepost op: 03 Jul 2007, 22:21 »

Wat mij ook mooi lijkt is het weggetje (heeft op mijn kaart geen nr.) van Hope, langs Loch Hope en the Ben Hope, naar Altnaharra aan de A836. Maar ik weet niet hoe het is want wij zijn daar vorig jaar niet aan toe gekomen.
Veel plezier!

Klopt, die weg hebben wij vorige maand gereden en na de vele regen waren de watervallen echt fantastisch, maar sowieso een hele mooie weg!
En vergeet de deadends niet die naar de kust en vaak hele kleine plaatsjes leiden, vaak heb je daar fantastische uitzichten!
kc
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 03 Jul 2007, 22:31 »

Wij gaan dit jaar ook naar het uiterste noorden.
De volgende dingen willen we wel doen, maar we weten niet of het echt heel mooi is.  Alhoewel in Schotland  Wink?
Een wandeling naar Sandwood Bay (gevonden in een boekje).
Walligoe Stairs : oude aanlegsteiger onderaan de klippen, met stenen trap daar naartoe.
Een wandeling langs de klippen in de buurt van John o' Groats (uit boekje).
Ontdekken of Thurso echt een stadje is met een eigenaardig / modern grondplan (of was het alleen een plan ?).
De tips van Ina ook : Handa Island en een wandeling naar de Old Man of Stoer (het uizicht erop, dacht ik)

(De 2 of 3 boeken, waarop ik me baseer, heb ik op het ogenblik niet hier bij me)

Voor de rest zal het een mengeling van wandelen, rustig niets doen en museums zijn.

Koen
swinny
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 03 Jul 2007, 22:43 »

Wauw bedankt allen.

Handa island hebben we vorig jaar ook aangedaan en is zeker de moeite waard.
Je gaat eerst met een bootje naar het eiland en daar kun je heerlijk wandelen en genieten van de omgeving.

Mijn vrouw is daar toen aangevallen geworden door grote vogels , dat is goed afgelopen omdat ons van te voren verteld werd , dat dat zou kunnen gebeuren.
We moesten onze handen als een puntdak boven ons hoofd doen, zodat dat het hoogste punt was en dat heeft geholpen, op een beet in de vingers na.
Maar het was wel een geweldige ervaring.
Schitterende kliffen en prachtige natuur.

Old man of stoer lijkt mij ook geweldig en dat straatje heb ik ook zojuist gevonden.
Bedankt
Ina
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 04 Jul 2007, 15:20 »

wandeling naar de Old Man of Stoer (het uizicht erop, dacht ik)

Ja dat klopt, hij ligt in zee! De vuurtoren aan het begin van de wandeling is ook heel bijzonder.

En mocht je een stranddag treffen; aan het weggetje naar Old Man of Stoer heb je Achmelvich Bay, een schitterend wit strand!
sunny

Yours Aye for Scotland
swinny
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 04 Jul 2007, 15:55 »

Old man of Stoer gaat het worden.
Heb wat info erover gevonden en lijkt mij echt mooi.

Heb je enig idee of het een lange wandeling is vanaf de vuurtoren ?
Of is het goed te doen.
Ina
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 04 Jul 2007, 16:10 »

http://www.undiscoveredscotland.co.uk/lochinver/stoerpeninsula/index.html

http://www.lochinver.bordernet.co.uk/places/rustoer.html

http://www.undiscoveredscotland.co.uk/lochinver/achmelvich/index.html

De eerste 2 links over Stoer en de wandeling, wees erg voorzichtig met (kleine) kinderen.
De derde Achmelvich Bay.

Yours Aye for Scotland
swinny
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 04 Jul 2007, 16:50 »

Bedankt, lijkt me best wel te doen.

Wat een prachtige stranden, hagelwit zo te zien.

Iemand misschien nog een suggestie over het binnenland , dus ergens tussen Lairg , Durness en Thurso in ?
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: Omgeving Lairg
Ga naar: