Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
22 Mei 2012, 02:10

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met openbaar vervoer  |  Topic: Skye
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Skye  (gelezen 2779 keer)
Ursula
Gast
« Gepost op: 30 Jun 2007, 14:14 »

Wij zijn van plan om met de trein door schotland te reizen, hoe makkelijk is dat op Skye?

Groetjes Ursula
Ina
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 30 Jun 2007, 14:51 »

Wij zijn van plan om met de trein door schotland te reizen, hoe makkelijk is dat op Skye?

Groetjes Ursula
Begrijp ik het goed dat je op Skye met de trein wilt?
Zal niet lukken, rijden geen treinen.

Yours Aye for Scotland
Nan
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 30 Jun 2007, 15:28 »

Ursula, wanneer wil je gaan. Misschien kun je voor Skye meeliften met een van de forummers die er met auto zijn. Wij zijn bijvoorbeeld rond 15-16-17 augustus in Skye.
Mirjam
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 30 Jun 2007, 22:18 »

Citaat
Zal niet lukken, rijden geen treinen.

Maar er rijden wel bussen. De volgende link geeft je hierover informatie: http://www.rapsons.com/june07/4.pdf

Mirjam
Ursula
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 01 Jul 2007, 10:32 »

Tja, ik had wel erg summier mijn berichtje geplaatst sorry.
We zijn van plan om volgend jaar april een week te gaan en dan van Edinburgh via Perth naar inverness, van daaruit naar Isle of Skye dan via Post Williams naar Glasgow om daarna vanuit Edinburgh weer naar huis te gaan.

Alleen het stukje op Skye kunnen we dus met de bus doen, voor de rest willen we een treinpas kopen buiten UK. Ik neem aan dat we daarmee alle treinen kunnen pakken die we willen.

Overnachten willen we in B&B.

Groetjes Ursula
Freebird
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 01 Jul 2007, 15:13 »

Je kunt vanuit Inverness tot in Kyle of Lochalsh komen per trein. Vandaar kun je met de bus verder Skye veroveren via de brug.
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #6 Gepost op: 01 Jul 2007, 15:35 »

We zijn van plan om volgend jaar april een week te gaan en dan van Edinburgh via Perth naar inverness, van daaruit naar Isle of Skye dan via Post Williams naar Glasgow om daarna vanuit Edinburgh weer naar huis te gaan.

Tjonge, ik vind het een behoorlijke reis voor 1 weekje, met het openbaar vervoer! Plan je ook nog 'reis'vrije dagen in dan, of ben je elke dag onderweg naar een nieuwe overnachtingsplek?
Ursula
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 09 Jul 2007, 18:29 »

Het is onze eerste keerr Schotland en we zijn helemaal niet bekend met de afstanden, dat blijkt wel weer.

Eigenlijk is het de bedoeling om 2 of 3 uitvalsbasis te hebben, overnachten dus op 2 of 3 adressen.
Edinburg wilden we altijd al eens zien, maar echte stadmensen zijn we niet haha. Dus 2 overnachtingen (1x aankomst en 1x voor vertrek)
Dan hebben we nog 6 nachten over, die we over 1 of 2 plaatsen willen verdelen. Gezien de afstanden lijkt me 2 beter (2x 3 nachten).

Van Edinburg naar Inverness kan toch wel in 1 dag?
We kunnen eventueel ook de oostkant nemen, dus: Edinburg, Aberdeen, Inverness en dan terug naar Edinburg. Eilandhoppen is misschien vanwegen de krappe tijd wat te kort inderdaad.

We zien deze reis eigenlijk ook als eerste kennismaking, we hebben het gevoel er wel vaker naar toe te "moeten" gaan als we er eenmaal zijn geweest!

Het is maar goed dat we volgend jaar pas gaan, plenty of time voor het maken van een route!

Groetjes Ursula
Helen
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 22 Apr 2008, 21:20 »

Aye...jepp....zo dachten wij dat ook te gaan doen over twee maandjes in juni icon_smile

Ik weet intusen dat we met de Travelpass voor Schotland (4 van 8 dagen) ook met de bus kunnen reizen op Skye en de boot kunnen nemen. Heb op de site van de bus het busboekje bestudeerd maar dat valt toch best wel tegen.
De bussen rijden volgens dat boekje overal maar korte stukken, maar een paar keer per dag, en de verbindingen vallen ook tegen.
Is er een alternatief om vanuit bv Kyle dagtochten te maken over het eiland met een ander vervoermiddel? Heeft iemand ervaring met een busonderneming die dagtochten organiseert?

Als je dit nog leest Ursula, ik ben benieuwd hoe jullie dat opgelost hebben tijdens jullie vakantie. Als ik het goed begrepen heb zou jullie vakantie deze maand zijn.

Groetjes, Helen

Freebird
Schotland fan

« Antwoord #9 Gepost op: 23 Apr 2008, 10:01 »

Hier heb je nog een linkje Helen (en anderen, natuurlijk)

http://www.scotland-inverness.co.uk/skye.htm waar je meer kunt lezen over transport op Skye (bustochten maar ook rondritten door privé onderneminkjes.

Have fun!
It Swarte Skiep
Schotland fan

Born to be sheep

« Antwoord #10 Gepost op: 23 Apr 2008, 12:10 »

Is er een alternatief om vanuit bv Kyle dagtochten te maken?

Mocht je toch nog tijd over hebben:

Je kan vanuit Kyle een aardig tripje maken met een 'glassbottom-boat'.
Op de website zie je mooie onderwaterplaatjes van dolfijnen en zo; wij hebben alleen wuivend zeewier gezien, maar dat mocht de pret niet drukken. Zeehonden zijn er sowieso en als je mazzel hebt een otter.

Veel plezier ....

Helen
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 25 Apr 2008, 20:01 »

Hoi!...Dank je wel voor de links, ik heb alles bekeken.
Ik kwam trouwens via een diverse links elke keer weer bij dezelfde site uit, die man op de foto heb ik ondertussen wel 10 keer gezien laughing8
http://www.scotland-info.co.uk/skye-tours.htm  tongue3

Moeilijk een keuze te maken uit het aanbod.
Dat met die boottoer was een goed idee Swart Skiep, we willen graag een boottocht maken vanuit Plockton (Daar blijven we zowiezo 2 nachten).
Voor de "guided tours" gaan we dan toch maar in Kyle zelf kijken of daar iets aangeboden wordt en of we ergens mee kunnen rijden. Mochten we niets vinden heb ik in het busboekje, na lang zoeken  evil5, toch een alternatieve rit gevonden:

's Morgens met de bus nr 917 van Kyle naar Portree en daar de busnr 57a via Staffin naar Uig (die bus maakt kennelijk een mooie omweg langs de kust Cheesy). Daar in de buurt (gepland is Kilmuir) blijven we een nachtje en de volgende middag met de 916 weer terug naar Portree en Broadford en van hieruit met de bus nr. 52c naar Armadale, daar met de ferry over naar Mallaig voor de volgende overnachting....

.... laughing7....of dit gaat lukken?

Freebird
Schotland fan

« Antwoord #12 Gepost op: 26 Apr 2008, 08:25 »

Gaat helemaal goed komen!  icon_thumleft
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met openbaar vervoer  |  Topic: Skye
Ga naar: