Schotland forum
Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
22 Mei 2012, 02:05
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:
Geavanceerd zoeken
Schotland forum
|
Reizen naar Schotland
|
Reizen naar Schotland met de boot
| Topic:
Princess of Norway - klachten en afraders
Pagina's:
1
2
3
[
4
]
Omlaag
« vorige
volgende »
Auteur
Topic: Princess of Norway - klachten en afraders (gelezen 15920 keer)
swinny
Gast
Re: Princess of Norway - klachten en afraders
«
Antwoord #75 Gepost op:
03 Jul 2007, 13:43 »
Ook van ons uit heel veel plezier gewenst.
Maak er wat moois van.
Teije
Administrator
«
Antwoord #76 Gepost op:
03 Jul 2007, 14:48 »
Heel veel plezier.
Ik heb van onze contactpersoon bij DFDS (die verder niets te maken heeft met de afdeling waarheen ik een mail heb gestuurd) een korte persoonlijke uitleg gekregen dat men intern, na het lezen van dit topic, besloten heeft geen officiële reactie te geven.
Persoonlijk vinden wij dat erg jammer omdat we vinden dat klanten recht hebben op een verklaring en uit de forumberichten blijkt al dat er niet erg goed gecommuniceerd wordt met de klanten, in ieder geval niet tot tevredenheid. Ik spreek even namens mezelf als ik zeg dat het vertrouwen in DFDS eerder herstelt als men in ieder geval iets van zich laat horen en vind het een gemiste kans.
Desondanks iedereen die gaat een fijne trip gewenst, op de King en op de Princess!
(update 17u03: de persoonlijke reactie van de betreffende medewerker verwijderd aangezien dit geen officiële reactie is)
Scotland-lovers
Gast
«
Antwoord #77 Gepost op:
03 Jul 2007, 17:02 »
Ik heb in een eerdere posting al gezegd, dat de accomodatie van de boot niet echt van belang was, als we maar veilig overkomen.
Ik heb onze reis bij DFDS geannuleerd en wel om de volgende reden:
Bij het boeken in januari gingen we uit van de Queen, zoals ook op de boekingsbevestiging stond.
Nu blijkt, dat al in november 2006 de "Princess of Norway" een "grote beurt" heeft gehad om daarna ingezet te worden op IJmuiden-Newcastle. Als DFDS eerlijk was geweest, hadden ze deze ruil eerder bekend moeten maken, zodat bij het boeken de "juiste" keus gemaakt kon worden.
Helaas (lang leve dit forum!!!) blijkt de technische staat van deze boot dermate slecht te zijn, dat de boot met minder vermogen langer over de wat onplezierige overtocht doet, waardoor er langere wachttijden op de kade onstaan én er minder tijd is voor de dagelijkse schoonmaak. Het relaas over de boegdeuren, maar ook de communicatie naar de reiziger toe, laat sterk te wensen over.
Al met al voor ons reden om het vertrouwen in DFDS op te zeggen en besloten om deze retour-reis te annuleren. Gelukkig zijn we ruim op tijd hiermee, zodat dit kosteloos kan geschieden.
Dit jaar gaan we de tocht eens maken met P&O via Rotterdam-Hull. De reis is in ons geval maar 10 euro duurder dan die van de DFDS (nota bene rekening houdend met de vroegboek-korting). Voordeel: de overtocht duurt maar 12 uren (gunstig vertrek om 21:00). Nadeel: je zit nu 200 km verder van de Schotse grens dan als je in Newcastle aan zou komen. We zitten liever 2 uren in onze camperbus dan 3 (of meer) uren op een (die) boot.
We zien dankzij de input van de mede-forummers onze vakantie weer helemaal zitten en danken jullie daarvoor!!!!!
Voor degenen die de reis tóch met deze boot gaan voortzetten: Houd moed, denk aan Schotland en vergeet de rest.
Tonnie
Gast
«
Antwoord #78 Gepost op:
03 Jul 2007, 20:05 »
Iedereen een behouden vaart gewenst en veel plezier in Schotland!
Een dikke klachtenbrief is gepost naar DFDS.
Ik wacht met smart op een nieuwe lijn: Vlissingen - Aberdeen
Kunnen die steden oude banden opnieuw smeden.
Marcel_k
Gast
«
Antwoord #79 Gepost op:
03 Jul 2007, 23:30 »
wij vertrekken donderdag (of niet , natuurlijk
).
ik laat wel weten wat het is geworden.
Roald
Schotland fan
«
Antwoord #80 Gepost op:
03 Jul 2007, 23:32 »
Citaat van: Teije op 03 Jul 2007, 14:48
na het lezen van dit topic, besloten heeft geen officiële reactie te geven.
Héél eerlijk gezegd kan ik me dat toch wel voorstellen - als hier bedoeld wordt dat ze dat via het forum niet doen.
Ze hebben immers ook te maken met passagiers uit Groot-Brittannië, Duitsland, België enz., vrachtvervoerders, touringcarbedrijven enzovoort. Die bereiken ze niet via dit forum, dat iets van 350 leden heeft (waarvan een deel niet meer regelmatig langskomt), oftewel maar een fractie van wat DFDS dagelijks vervoert. Wat niet wegneemt dat diegenen, die wel vaste bezoekers zijn en gedupeerd zijn, een reactie hier vast op prijs zouden stellen.
Alhoewel in de brief, waarin de gannuleerde afvaart werd 'aangekondigd', excuus is aangeboden, zou het DFDS sieren als ze alsnog een soort van officiële verklaring en/of excuus zouden uitbrengen - via (internationale) advertenties bijvoorbeeld - die dan óók via dit forum gepubliceerd zou kunnen worden. Met dat laatste zou men aangeven ons serieus te nemen en onze klandizie op prijs te stellen.
Live and let live
Freebird
Schotland fan
«
Antwoord #81 Gepost op:
04 Jul 2007, 10:30 »
Ik ben met je eens dat we ervoor moeten zorgen dat er geen hetze tegen DFDS gaat ontstaan door onvrede van sommigen onder ons. Puur objectief bekeken is DFDS ook maar een bedrijf dat nu de ontzettende pech heeft met de Prinses.
Op deze site verschijnen nu (nieuwe) leden die vertellen uit de history van deze boot. Daruit mag blijken dat DFDS misschien niet zo'n goede keus heeft gemaakt door dit schip te kopen en in te zetten. Echter, dit is een bedrijfsmatige beslissing waar de klanten de dupe van zijn geworden. Daarmee dient DFDS zorgvuldig en servicegericht om te gaan.
Blijft overeind dat:
- DFDS al veel langer wist dat ze de Queen en Prinses zouden ruilen. Dit is niet aan de klanten vermeld en lijkt mij sprake van valse voorlichting doordat boekende klanten in de veronderstelling bleven dat ze konden varen met het schip van hun keuze.
- DFDS kennelijk (zoals ieder bedrijf) zo goedkoop mogelijk exploiteerd met zo goedkoop mogelijk personeel (de meesten zijn Oost-europees en spreken niet eens goed Engels en hebben een vreemd gevoel voor service, zo hebben wij ervaren) voor een zo hoog mogelijke winst. Dat dit ernstig ten koste gaat van de service en DFDS daarmee klanten gaat verliezen, wat weer van negatieve invloed is op de beoogde winst, moge duidelijk zijn.
- De haven autoriteiten, die DFDS vergunning hebben moeten geven om de Prinses op de Noordzee te kunnen exploiteren, zullen toch ook het aspect veiligheid hebben moeten beoordelen. Waar blijft hun waarde oordeel nu blijkt dat DFDS de Prinses gewoon heeft laten doorvaren met 1 defecte motor en defecte boegdeuren, die er zelfs toe hebben geleid dat het schip twee volle dagen uit de vaart is genomen voor reparaties. Zijn dit reparaties om het schip varende te houden of zijn er echte herstel werkzaamheden uitgevoerd?
- DFDS heeft de wachtende klanten op de kade in het ongewisse gelaten terwijl dit betalende opvarenden waren. DFDS is in deze haar vervoer verplichtingen, maar ook de sociale verplichtingen t.o.v. haar klanten niet nagekomen. er werden alternatieven geboden via de Tunnel. Is er gebeld met R'dam ~Hull voor mogelijke plaatsing?
- DFDS heeft zich als slecht gastheer getoond door alcohol te blijven schenken aan overmatig drinkende opvarenden waardoor deze zeer luidruchtig van dronkenschap werden. DFDS kiest daarmee de weg van minste weerstand en toont daarmee aan geen respect te hebben voor de rust van de overige gasten en de algemene veiligheid aan boord.
- DFDS heeft de kans om via dit forum een officieel voorschotje op de interrnationale uitleg te geven en zich te verontschuldigen voor hun vele missers in deze, niet gebruikt. SchotlandForum mag als grootste vertegenwoordiging van Schotland liefhebbers met een voorkeur voor DFDS wel wat meer respect en krediet krijgen van deze onderneming dan nu het geval is.
Tot slot wil ik nog vermelden dat ik erg blij ben dat de problemen slechts twee dagen (drie afvaarten?) hebben geduurd en dat de meerderheid van onze Schotland vrienden toch naar de overkant is kunnen komen, sommigen door eigen inventiviteit. Ik hoop werkelijk dat DFDS verdere "pech" bespaard blijft en dat alle geplande afvaarten voorspoedig mogen verlopen.
Zoals reeds gezegd, Ik ben klaar met DFDS. Men leert er niets van klachten en gaat gewoon door op de oude voet die zich kenmerkt door ernstig verslechterde service en verantwoordelijkheidsgevoel voor de klanten. Voortan ga ik -zonder illusies te hebben over mooie rustige, wat luxere overtochten- lekker goedkoop met Fastferrie of via Rotterdam ~ Hull.
Want, zoals anderen al zeiden, Ik laat mijn liefde voor Schotland niet vergallen door een vervoersmaatschappij die niet weet waar ze mee bezig zijn als het om personenvervoer gaat.
De-Bark
Gast
«
Antwoord #82 Gepost op:
04 Jul 2007, 21:54 »
Goed nieuws.
Op dit moment, woensdag 4 juli om 10.50 pm, vaart de "Princess" met 19.1 knopen ri. IJmuiden. Verwachte aankomsttijd 8 am UTC ( plaatselijke tijd 10 uur in de ochtend ). Dit is zoals het moet zijn. Het is duidelijk dat er niet alleen aan de boegdeuren is gewerkt maar ook dat de 4e motor weer meedoet. Goed nieuws dus voor de mensen die nog moeten gaan.
OLAU-fan
Schotland fan
«
Antwoord #83 Gepost op:
05 Jul 2007, 08:50 »
Er staat een kort artikel over de storing aan de PoN in het Haarlems Dagblad.
De link:
http://www.haarlemsdagblad.nl/article2107690.ece
De tekst:
Vierduizend passagiers vertraagd door uitvallen schip DFDS Seaways
Gepubliceerd op 03 juli 2007, 17:24
Laatst bijgewerkt op 03 juli 2007, 17:28
ijmuiden - Door pech met de Princess of Norway heeft DFDS Seaways afgelopen weekend twee retourreizen IJmuiden-Newcastle moeten annuleren. Ruim vierduizend passagiers, in IJmuiden en Newcastle, werden getroffen door de vertraging.
De bemanning van het twintig jaar oude schip dat sinds kort voor DFDS vaart, constateerde afgelopen vrijdag in IJmuiden een mankement aan de boegdeur.
Passagiers zijn omgeboekt naar andere maatschappijen en zo naar Engeland gevaren. Een aantal mensen heeft op de Princess overnacht.
Meer over het mankement en de gevolgen in de IJmuider Courant van woensdag
Zou het iemand hier lukken om het krantenartikel te scannen en te plaatsen hier?
Groet,
Robert
Islay
Gast
«
Antwoord #84 Gepost op:
06 Jul 2007, 08:05 »
Citaat van: Scotland-lovers op 03 Jul 2007, 17:02
Dit jaar gaan we de tocht eens maken met P&O via Rotterdam-Hull. De reis is in ons geval maar 10 euro duurder dan die van de DFDS (nota bene rekening houdend met de vroegboek-korting). Voordeel: de overtocht duurt maar 12 uren (gunstig vertrek om 21:00). Nadeel: je zit nu 200 km verder van de Schotse grens dan als je in Newcastle aan zou komen. We zitten liever 2 uren in onze camperbus dan 3 (of meer) uren op een (die) boot.
Misschien een aardige tip: Als je via Hull reist en de A1 noord neemt, kan je bij Darlington de A688 door Teesdale nemen, kom je ergens bij Carlisle aan de M8 uit. Dat is een prachtige trip. Northumberland is echt erg mooi en zo zie je nog iets van Engeland ook. De vakantie begint immers als je van huis vertrekt, toch?
Scotland-lovers
Gast
«
Antwoord #85 Gepost op:
06 Jul 2007, 16:10 »
Bedankt voor de tip, maar we hebben een traditie hoog te houden: het punt van binnenrijden in Schotland ligt voor ons altijd aan de A68 ter hoogte van Carter Bar. Daar staan de bewuste doedelzakspelers bij de grote stenen. Helaas geen David meer.....
We mijden altijd de grote wegen en steden, we proberen zoveel mogelijk via B-wegen langs wateren te rijden. Je hebt dan ook véél meer keus in wegen. Dat het niet snel gaat, is geen punt.
Maar dit is off-topic.
De-Bark
Gast
«
Antwoord #86 Gepost op:
10 Jul 2007, 15:54 »
Vandaag eindelijk een reactie gekregen op mijn klacht over de terugreis op 12 juni. De Sales & Marketing Executive van DFDS schreef dat men zich terdege bewust was dat op deze specifieke overtocht niet is voldaan aan de kwaliteitseisen. Gezien de klachten die te lezen zijn had het "specifieke" beter weggelaten kunnen worden. Wel werd mij voor een volgende boeking 25% korting aangeboden.
Met geen woord werd er echter gerept over het zonder melding overboeken van de door mij geserveerde overtocht met de "Queen" naar de "Princess". Mijn nadrukkelijk kenbaar gemaakte aversie tin mijn brief tegen boegdeuren was deze executive schijnbaar ook niet opgevallen. Dat het mankement, met name bij dit schip niet een incident maar een regelmatig terugkerend fenomeen is mag blijken uit het feit dat het hiervoor bij herhaling uit de vaart is genomen ten tijde dat het gestationeerd was in Australië en Noorwegen. Zoiets valt dus ook niet zonder gezichtsverleis aan je klanten uit te leggen. Zolang DFDS dit soort oude schepen met boegdeuren inzet, zal ik er in ieder geval geen gebruik meer maken. Het kan niet altijd goed blijven gaan. Dan maar via de tunnel.
Tonnie
Gast
«
Antwoord #87 Gepost op:
10 Jul 2007, 19:26 »
Gisteren een ontvangstbevestiging gehad voor mijn brief met klacht over de hele toestand rond het uit de vaart nemen op 29 juni.
Vnadaag maar eens gebeld met mijn creditcard providor: Na anderhalve week is het bedrag voor de geannuleerde reis nog niet teruggestort. DFDS gebeld: "Ik zie het ja...ik zal zorgen dat dit als nog zo snel mogelijk gebeurd."
Jaja...
Citaat van: De-Bark op 10 Jul 2007, 15:54
Dat het mankement, met name bij dit schip niet een incident maar een regelmatig terugkerend fenomeen is mag blijken uit het feit dat het hiervoor bij herhaling uit de vaart is genomen ten tijde dat het gestationeerd was in Australië en Noorwegen. Zoiets valt dus ook niet zonder gezichtsverleis aan je klanten uit te leggen. Zolang DFDS dit soort oude schepen met boegdeuren inzet, zal ik er in ieder geval geen gebruik meer maken. Het kan niet altijd goed blijven gaan. Dan maar via de tunnel.
Precies onze gedachten!
Benieuwd of ze onze gemaakt extra onkosten zullen vergoeden...
Scotland-lovers
Gast
«
Antwoord #88 Gepost op:
11 Jul 2007, 17:20 »
Dat het bij DFDS niet altijd kommer en kwel is, moge blijken uit het feit dat we na 4 dagen onze kosten van de geannuleerde reis op de rekening terug hadden. Geen vragen, geen gezeur. Prima.
Maar wel voor de laatste keer.
marieke
Gast
«
Antwoord #89 Gepost op:
11 Jul 2007, 19:33 »
Wij gaan morgen met de King, gelukkig, maar gaan dus terug met de princess. Had door prive omstandigheden al een tijd niet meer op het forum gezeten, en schrok me rot net van al die nare berichten. Weet iemand nu hoe het er nu voor staat met de Princess nu, ga de 30ste terug, dat duurt nog even maar toch...
Ina
Schotland fan
«
Antwoord #90 Gepost op:
11 Jul 2007, 19:43 »
Dat is altijd zo leuk hè? als het goed gaat hoor je niks alleen als het niet goed gaat hoor je veel!
Ik heb er ook niks meer over kunnen vinden; conclusie: het gaat goed met de Princess. Toch??
Fijne vakantie!
Yours Aye for Scotland
swinny
Gast
«
Antwoord #91 Gepost op:
11 Jul 2007, 20:42 »
Zo te zien maken we dezelfde rit Marieke
Wij gaan ook morgen met de king en komen de 30ste terug met de Princess.
Ook wij zijn heel erg benieuwd naar de Princess, na al die reacties
Fijne vakantie
Wilma
Schotland fan
«
Antwoord #92 Gepost op:
12 Jul 2007, 07:18 »
Het zou wel leuk zijn, als het nu goed bevalt, om te melden hoe het was met de boten.
'sprak' laatst een, en die had niets te klagen over de princess!
vorige week teruggekomen, dus tja.....
schone hutten, vriendelijk personeel.
Ik ben ook erg benieuwd naar jullie ervaringen.
groetjes wilma
http://members.home.nl/ldehaan/
www.kukeluuku.nl
guy-63
Gast
«
Antwoord #93 Gepost op:
12 Jul 2007, 09:02 »
helemaal eens met Wilma. oppassen dat er geen hetze tegen DFDS ontstaat. ze varen tenslotte al meer dan 10 jaar naar Newcastle en vaak tot genoegen van veel schotland gangers (waaronder ikzelf) ik ben zelf gisterochtend (op tijd) teruggekomen met Princess en ben het met veel mensen eens dat het schip wel wat achterstallig onderhoud heeft, maar ook ik vond het schip schoon en het personeel was erg vriendelijk.ik sprak nederlandse crew aan boord en die vertelden dat de problemen met de boegdeuren zijn opgelost: de deuren zijn dichtgelast en worden dus niet meer gebruikt. op- en afrijden van auto's gebeurt dus alleen via het achterdek (wel zo veilig toch ?). enige minpuuntje is dat de ontscheping daardoor wel wat langer duurt dan normaal, maar ja het is wel hoogseizoen natuurlijk en die autodekken staan bomvol.
De-Bark
Gast
«
Antwoord #94 Gepost op:
12 Jul 2007, 17:15 »
Beste Wilma en Guy-63,
Dat de Princess nu weer in orde is bevonden door reizigers is alleen maar prettig. Het tja... van Wilma interpreteer ik misschien niet juist maar ik denk dat je daarmee wilt zeggen dat de klachten overdreven waren
. Was je gedurende de in dit onderwerp genoemde overtochten soms ook aan boord?
Dat de angst voor het defect raken van de boegdeuren niet overdreven is geweest, blijkt uit het feit dat deze nu dus dicht gelast zijn. Dat het ontschepen nu iets langer duurt is geen probleem. Wel dat tijdens onze overtocht slechts 3 van de 4 motoren in tact waren, dat gaf pas echt vertraging. Het heeft dus niets met een hetze te maken maar met feiten.
Vriendelijke groet, Hans
Wilma
Schotland fan
«
Antwoord #95 Gepost op:
12 Jul 2007, 20:29 »
ik zeg absoluut niet dat de klachten overdreven waren, heb de discussie wel degelijk gevolgd hoor en ben er ook van geschrokken.
ik bedoelde met die tja alleen maar, dat deze mensen er geen last van hadden gehad, alles was keurig in orde en op hun vragen kwam ook een duidelijk antwoord. En ja, het kan dus ook anders!
Sterker nog, ik ben wel eens met een boot meegeweest, waar ook niets goeds van de reis overbleef, erg onbeschoft personeel, vieze hutten enz. ontscheping van de auto's duurde veel te lang. Ik had echt zoiets van Huh, waar waren wij dan. Wij hebben eigenlijk nooit last van dit soort dingen. Wij treffen altijd vriendelijk personeel, schone hutten. Ik denk zelfs dat dat ook te maken heeft met je eigen instelling hoor. En dat ik de Queen prefereer boven de King is een persoonlijke keuze.
En als het zo uitkomt, boek ik gerust weer bij de DFDS, alleen, ik had al plannen om volgend jaar een andere route te doen.
En het is wel zo hoor, voor je het weet heb je een hetze, en daar moeten we wel voor oppassen.
het verdient absoluut geen schoonheidsprijs hoe de DFDS gecommuniceerd heeft met de 'slachtoffers' maar verder is het (volgens mij) wel een betrouwbare maatschappij. Ik geef ze voorlopig de voordeel van de twijfel.
groetjes wilma
http://members.home.nl/ldehaan/
www.kukeluuku.nl
Wynn
Schotland fan
The Witch
«
Antwoord #96 Gepost op:
12 Jul 2007, 20:44 »
Citaat van: De-Bark op 12 Jul 2007, 17:15
Beste Wilma en Guy-63,
Dat de Princess nu weer in orde is bevonden door reizigers is alleen maar prettig. Het tja... van Wilma interpreteer ik misschien niet juist maar ik denk dat je daarmee wilt zeggen dat de klachten overdreven waren
. Was je gedurende de in dit onderwerp genoemde overtochten soms ook aan boord?
Dat de angst voor het defect raken van de boegdeuren niet overdreven is geweest, blijkt uit het feit dat deze nu dus dicht gelast zijn. Dat het ontschepen nu iets langer duurt is geen probleem. Wel dat tijdens onze overtocht slechts 3 van de 4 motoren in tact waren, dat gaf pas echt vertraging. Het heeft dus niets met een hetze te maken maar met feiten.
Vriendelijke groet, Hans
Wat het naar mijn idee ook zegt dat de klachten serieus genomen zijn en er die aktie op gevolgd is.. dat wil niet zeggen dat Wilma bedoeld dat de klachten overdreven waren dat heeft er niets mee te maken maar wat ik eruit haal is dat we hier lang en breed over door kunnen schrijven en dat sommige van ons die hier posten het vertrouwen gewoon helemaal kwijt zijn in DFDS en sommige van ons (nog) niet .. (waaronder ik dus) er is aktie ondernomen en het is aan een ieder welke boot, trein, vliegtuig, tunnel of bus hij of zij neemt naar Engeland, als je je er zelf goed bij voelt is het toch prima, ik ga nog steeds het liefste met de boot.. ook als ie Princess mag heten en inmiddels dichtgelaste boegdeuren heeft.. vervelend voor het vrachtvervoer wat waarschijnlijk nu weer achterstevoren de boot op moet rijden... maar hoogstwaarschijnlijk een stuk veiliger.
Dat het topic klachten en afraders over de Princess of Norway heet, hoeft niet te betekenen dat degenen die een goede of redelijke ervaring gehad hebben met die boot hier hun ei niet kwijt mogen zonder dat er geinsinueerd word dat we de klachten bagetaliseren van de anderen.
Het lijkt me wel dat DFDS niet op ongelukken zitten te wachten want anders kunnen ze wel opdoeken. Ik denk dat we de komende tijd als het echt niet goed zit bij hun nog wel het een en ander te horen zullen krijgen en anders blijft het stil tot er misschien (ik hoop het niet) wat gebeurd.
Het is heel erg wat er aan de hand was.. nee dat zeg ik niet goed.. het had heel erg kunnen zijn, maar iedereen is er goed vanaf gekomen .. helaas duurde het op de boot komen en uitvaren daarna een paar dagen langer.. de boegdeuren zitten dicht.. de boot heeft testgevaren en vaart weer en daar ben ik blij om.
There is no coincidence...
Teije
Administrator
«
Antwoord #97 Gepost op:
12 Jul 2007, 20:56 »
Ik denk dat we in dit topic wel heel veel duidelijk hebben gemaakt met ons allen: dat er problemen waren, dat er niet goed gecommuniceerd is, maar dat er op wat vertraagde vakanties na, niets ergs is gebeurd.
Er zijn wel een paar duizend mensen gedupeerd en dat is natuurlijk niet niks, maar ik denk dat een maatschappij als DFDS ook weet dat ze alleen klanten houden als ze hun betrouwbaar imago behouden. Ik ben blij dat ze liever de boot 2 dagen uit bedrijf hebben gehouden om te repareren dan om met een onbetrouwbare boot te gaan varen.
Wij hebben zelf op de Princess gezeten een week voor de problemen begonnen en wij hadden ook zo onze aanmerkingen, maar bij de mensen die echt gedupeerd zijn proef je inderdaad het gevoel dat ze helemaal niets meer met DFDS te maken willen hebben.
Ik denk echter niet dat we hier een discussie moeten houden over het feit of DFDS wel of niet betrouwbaar is, dat zal vooral gevoelsmatig zijn en afhankelijk van je eigen ervaringen. Kijk naar andere grote bedrijven en hoeveel problemen die soms met hun producten hebben (kpn, essent, en noem er zo nog maar een stuk of 100 op). Een bedrijf wil een product leveren en winst maken en dan botsen belangen van klanten en leverancier wel eens.
Laten we hier de consumentenervaringen aan het woord laten; dat de 1 slechtere ervaringen heeft dan de ander is normaal en voor de mensen die 'de boot gemist hebben' is het uiteraard een ramp en een hele slechte ervaring. Laten we hopen dat de feiten in de toekomst leren dat DFDS ervan geleerd heeft. Wat uiteraard niet wegneemt dat we de zaak kritisch blijven volgen en we graag de reacties horen van mensen die de komende tijd met DFDS varen.
Freebird
Schotland fan
«
Antwoord #98 Gepost op:
13 Jul 2007, 07:15 »
Daarom wil ik nu dan ook voorstellen om deze draad te sluiten. Alle verdere postings hebben niets meer met de perikelen en risico's rond de boegdeuren en de twee geannuleerde afvaarten.
Blijft overeind dat DFDS een risico heeft genomen door ferries te ruilen zonder hun passagiers daarvan op tijd op de hoogte te brengen zodat die niet konden omboeken. Dat de Prinsces niet veilig bleek te zijn geeft mijns inziens een paar dingen blijk:
1. DFDS neemt strategische beslissingen over inzetten van ondeugdelijk materiaal zonder zich er voldoende van te vergewissen dat de veiligheid van haar opvarenden geborgt is of om daarover tijdig te communiceren met passagiers die al geboekt hadden en geconfronteerd werden met een andere boot dan ze geboekt hadden.
2. DFDS wentelt het risico van gestrande opvarenden af op de mensen die op de kade stonden te wachten om in te schepen op een vaart die nooit zou vertrekken.
3. Bovenstaande, plus de onbeschofte afwerking door deze maatschappij is nu aanleiding dat er ze meer klanten gaan verliezen dan ze verloren zouden hebben als ze wat transparanter waren geweest en meer moeite hadden gedaan om service te verlenen in plaats van puur aan de lagere kosten en hogere opbrengsten te denken. Ik geloof echter zeker dat "DFDS" gestraft wordt door afnemende boekingen en intern zal het ook nog wel stormen, als DFDS tenminste zichzelf (en haar klagende passagiers!) serieus neemt.
Op dit moment vaart de Princess echter weer en -als de berichten juist zijn- ook naar tevredenheid van de passagiers. Daar ben ik echt blij om en ik hoop dat iedereen weer van zijn of haar Schotland kan genieten ongeacht welke overtocht. Uiteraard dienen we kritisch te blijven, maar dat waren we al betreffende alle afvaarten richting UK. DFDS heeft dit jaar een grote bok geschoten; volgend jaar de tunnel? of P&O of....
Laten wij daarom -als terzake kundig forum- het goede voorbeeld geven en ophouden met het posten van negatieviteit omtrent DFDS en ieders keuze respecteren of men DFDS al dan niet vertrouwt voor volgende overtochten. Wat mij betreft kan deze thread dus gesloten worden, mede ook omdat ik niet verwacht dat DFDS hier nog iets van zich zal laten horen...
Teije
Administrator
«
Antwoord #99 Gepost op:
13 Jul 2007, 08:18 »
Citaat van: Freebird op 13 Jul 2007, 07:15
Daarom wil ik nu dan ook voorstellen om deze draad te sluiten. Alle verdere postings hebben niets meer met de perikelen en risico's rond de boegdeuren en de twee geannuleerde afvaarten.
Helemaal mee eens, Freebird en daarom is wordt dit draadje gesloten. Nieuwe (goede en slechte ervaringen) mogen uiteraard in een nieuw onderwerp ter sprake worden gebracht.
Pagina's:
1
2
3
[
4
]
Schotland forum
|
Reizen naar Schotland
|
Reizen naar Schotland met de boot