Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
22 Mei 2012, 01:54

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met openbaar vervoer  |  Topic: Korting OV als je vliegt
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Korting OV als je vliegt  (gelezen 1673 keer)
Teije
Administrator
*

« Gepost op: 17 Jun 2007, 20:03 »

Afgelopen reis kwamen we een paar Nederlanders tegen die vertelden dat je met je vliegticket 50% korting krijgt op het openbaar vervoer op de dagen dat je vliegt, dus zowel op de heen- als terugreis. Vanuit Edinburgh waren ze met 50% korting naar Inverness gereist, daar overnacht en pas de volgende dag een auto gehuurd. Op de terugweg hetzelfde schema (en dan andersom uiteraard), alweer met 50% korting. Waar deze regel staat en of dat alleen met bepaalde vliegmaatschappijen is weten we niet.

Heeft iemand hier ervaring mee, want dat scheelt natuurlijk wel weer.
Andrea
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 17 Jun 2007, 20:25 »

Ik heb het meegemaakt met aan het loket ( Glasgow Central) gekochte kaartjes voor Prestwick. Familie vloog met Transavia, je moet dan de bevestigings email laten zien voor de datum. Ik weet niet of het ook geldt als  je in de trein kaartjes koopt.
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #2 Gepost op: 17 Jun 2007, 21:06 »

Volgens mij was er zo'n 'aanbieding' van Glasgow Prestwick naar Glasgow Central. Maar dat het ook verder strekt (net zoiets als de NS hier in Nederland heeft, vanuit en vanaf heel Nederland met de trein), wist ik ook niet.

Weet je toevallig of dat alleen voor de trein was of ook met de bus?
Andrea
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 17 Jun 2007, 21:22 »

Zoals Teije al schreef: alleen op de dagen dat je vliegt en op deze Transavia link http://www.transavia.com/nl/glasgow lees je meer. Alleen met ScotRail dus
Omdat Transavia niet naar Edinburgh vliegt doen EasyJet/ Ryanair misschien ook mee ? Maar daar ik heb er nog nooit van gehoord.
Teije
Administrator
*

« Antwoord #4 Gepost op: 17 Jun 2007, 21:28 »

Deze mensen reisden vanaf Edinburgh met de trein naar Inverness. Ze hebben niet gezegd (en wij dommerikken hebben het niet gevraagd) met welke maatschappij ze vlogen, en we kunnen ons niet meer goed herinneren of ze verteld hebben dat de korting voor het hele openbaar vervoer of alleen voor de trein is, maar we denken dat het voor alle OV zou gelden.
We hebben ze het forumadres nog gegeven, misschien zijn ze al wel lid geworden ondertussen en kunnen ze het zelf vertellen...
Helen
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 18 Apr 2008, 17:55 »

Ik reageer wel wat laat, maar misschien leest iemand dit nog.

Jepp, dat heb ik ook gelezen, en wel op de website van airport Prestwick:

"1/2 Price Rail Travel
All  passengers traveling to and from the airport will receive 50% discount on the standard fare.  To qualify for the discount passengers have to show their official flight confirmation and photo id to the train conductor when buying their ticket." 

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met openbaar vervoer  |  Topic: Korting OV als je vliegt
Ga naar: