|
david10
Gast
|
 |
« Gepost op: 13 Jun 2007, 16:20 » |
|
hallo, ik heb in grote lijnen mijn planning gemaakt. 1. aankomst in edinburg en vandaar rijden we naar Aberdeen. 2. van Aderbeen rijden we naar Inverness. 3. We blijven een 2de dag in Inverness maar we rijden dan wel naar Ullapool om da terug te keren naar Inverness 4. van Inverness rijden we naar een hotel in de buurt van eilean donan castle (nog b&b zoeken) 5. van eilean donan castle rijden we naar fort william 6.  ? 7. naar Glasgow 8 en 9 naar edinburg we leveren de auto op dag 8 al in omdat je met de auto toch niet veel kan doen in Edinburg Wat raden jullie mij aan voor dag 6 -een dag langer in fort william -naar Oban -naar Stirling waar ik dan 2 dagen zou blijven (7. Glasgow laten vallen) omdat je vanhieruit gemakelijk naar glasgow kan gaan. en ook nog in de buurt bent van verschillende bezienswaardigheden.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ina
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 13 Jun 2007, 16:31 » |
|
Wat ga je doen in Aberdeen?
|
|
|
|
|
|
Yours Aye for Scotland
|
|
|
|
david10
Gast
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 13 Jun 2007, 16:41 » |
|
Ik zou dit doen om de eerst dag al wat kilometers af te leggen en om het rijden wat gewoon te worden. ook zou ik in stonehaven het kasteel gaan bezoeken.
zou je me afraden om naar Aberdeen te gaan? en heb je alternatieven?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kc
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 13 Jun 2007, 18:02 » |
|
Voor dag 6 is optie 3 het beste : Stirling ligt ongeveer op de weg. En je laat Glasgow vallen : ligt te ver uit de richting. Hou die stad voor een andere keer (of een WE city trip). Aberdeen : in '99 met een grote boog rond gereden. Ik heb er al lang spijt van. Op foto's en in brochures lijkt het mij ook een interessante stad. Doen dus.
Koen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ina
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 13 Jun 2007, 18:43 » |
|
Ik zou dit doen om de eerst dag al wat kilometers af te leggen en om het rijden wat gewoon te worden. ook zou ik in stonehaven het kasteel gaan bezoeken.
zou je me afraden om naar Aberdeen te gaan? en heb je alternatieven?
Ik wilde de 1e keer persé naar Aberdeen en het is één van de weinige dingen die mij tegenvielen in Schotland en als je maar zo kort gaat zou ik er geen tijd aan besteden, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Dunnator castle in Stonehaven is de moeite waard, (en als je er toevallig op 18 aug. bent helemaal!)
Van Stonehaven zou ik via Banchory, Ballatar, (Crathie) (Deeside) en Grantown on Spey naar Inverness rijden. Ik heb in tegenstelling tot een heleboel anderen niet zoveel met de oostkust, enige voordeel weinig tot geen midges! Leuk hè? dat plannen, al die keuzes! Succes. 
|
|
|
|
|
|
Yours Aye for Scotland
|
|
|
kc
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 13 Jun 2007, 19:32 » |
|
Even een zijspoor in dit draadje : waarom is het jou tegenvallen, Ina ? Mij leek het van ver een rode bakstenen stad. En bakstenen hebben we genoeg in Vlaanderen  . Maar als ik dan "reklame" zie van Aberdeen (foto's, brochures, internet), lijkt het meer zo'n grijze steen (zoals in Peterhead (of Fraserburgh ?)). In ieder geval de kleur en soort steen zoals de Victoriaanse huizen in Edinburgh. Koen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ina
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 13 Jun 2007, 20:18 » |
|
Even een zijspoor in dit draadje : waarom is het jou tegenvallen, Ina ? Mij leek het van ver een rode bakstenen stad. En bakstenen hebben we genoeg in Vlaanderen  . Maar als ik dan "reklame" zie van Aberdeen (foto's, brochures, internet), lijkt het meer zo'n grijze steen (zoals in Peterhead (of Fraserburgh ?)). In ieder geval de kleur en soort steen zoals de Victoriaanse huizen in Edinburgh. Koen Cold, grey and wet! Inderdaad veel grijs graniet, niet zoveel boeiends te zien, als je plenty tijd hebt en in de buurt bent gewoon gaan kijken maar als je maar 6 dagen gaat zijn er zoooveeel dingen mooier en boeiender dan Aberdeen! Ja waarom is het mij tegengevallen... te hoge verwachtingen misschien, vond de naam altijd iets bijzonders hebben en het leek altijd zo vreselijk ver weg... Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik de meeste steden behalve dan Edinburgh en Glasgow niet geweldig vind, vind Inverness ook niets bijzonders, maar ik heb ze nog lang niet allemaal gezien hoor!
|
|
|
|
|
|
Yours Aye for Scotland
|
|
|
|
david10
Gast
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 13 Jun 2007, 20:28 » |
|
We gaan wel voor 10 dagen hoor. anders zouden we Aderbeen inderdaad niet doen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ina
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 13 Jun 2007, 20:33 » |
|
We gaan wel voor 10 dagen hoor. anders zouden we Aderbeen inderdaad niet doen.
Ik hoor het al wel, je bent net zo koppig als ik het 1e jaar was  , wij gingen toen 3 weken en vond het echt jammer van de tijd, maar laat vooral weten wat je ervan vond, gelukkig vinden we niet allemaal hetzelfde leuk anders zaten we met elkaar in het noord-westen!
|
|
|
|
|
|
Yours Aye for Scotland
|
|
|
kc
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 13 Jun 2007, 20:42 » |
|
We gaan wel voor 10 dagen hoor.  sorry, maar ik moest echt glimlachen bij het lezen van die zin  Vat het aub niet persoonlijk op  . Ik verklaar me nader : in 1999 ben ik ook een 10tal dagen naar Schotland gereisd. Wel via Hull, dat is dus al 2 dagen reistijd extra. Mijn planning voer me helemaal naar de oostkust, naar het uiterste noorden, terug langs Ullapool, de drie schiereilanden van Skye, Stirling en Edinburgh. De PLANNING.... Wat is er uitgevoerd : Edinburgh, de oostkust, langs Findhorn naar Inverness, naar Ullapool (1 avond en morgend), Coastal Trail (Wester Ross), 1 (één) schiereiland van Skye, te laat voor het kasteel van Stirling te bezoeken, en dan terug op weg naar Hull. Maar ik heb wel genoten.... Koen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ina
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 13 Jun 2007, 20:50 » |
|
Ik denk dat de meeste mensen dat ervaren, je komt altijd tijd te kort hoe lang je ook gaat en de planning is meestal (iets ) anders dan de uitvoering, maar ach het plannen is al zo leuk!
|
|
|
|
|
|
Yours Aye for Scotland
|
|
|
Roald
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 13 Jun 2007, 22:57 » |
|
Cold, grey and wet!  Da's wel een beetje erg kort door de bocht ... het gebeurt regelmatig dat de weersverwachting voor het noordoosten 'regen' belooft en dat het in Aberdeen een stralende dag is. Ik forens per fiets, en ik kan de keren dat ik daar dit jaar een regenpak bij aan heb gehad echt op 1 hand tellen (echt waar). Natuurlijk regent het wel eens, maar om nou te zeggen dat Aberdeen nat *is* ...  Er ligt wel eens een laag bewolking op de stad, maar dat is denk ik inherent aan een stad die lager ligt dan het binnenland (en de kustlokatie helpt vast ook). Wederom: om nou te zeggen dat Aberdeen grijs *is* ... Andere insteek: naar Schotland ga je voor het landschap (toch ?), en vanuit die optiek zou ik eigenlijk elke grote stad overslaan en de rimboe ingaan, en dus óók Aberdeen links laten liggen.
|
|
|
|
|
|
Live and let live
|
|
|
Wynn
Schotland fan
The Witch
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 13 Jun 2007, 23:19 » |
|
Aberdeen.. Tja.. ik vind het wel een geweldige stad, die paar keer dat ik er geweest ben. Nu had ik wel een gids bij me die daar al zijn hele leven woonde in de omgeving.. die me de havens en het centrum liet zien.. die grijze granieten gebouwen zijn prachtig .. (gelukkig heeft iedereen een andere visie) Aberdeen heeft hele goeie universiteiten en prachtig parken.. verder is een gedeelte in de haven wat vroeger een arbeidersbuurt was om de haven te laten uitbreiden in zijn geheel opgeschoven .. het is nu een hele gewild stuk om te wonen. Er wonen veel kunstenaars. Ik denk dat als je waar dan ook rond kijkt in Schotland je altijd wel wat moois kan zien. Ikzelf ben niet graag in steden maar sommige vind ik wel mooi... vanwegen de mensen (mentaliteit) de gebouwen , musea's en andere bezienswaardigheden... Inverness is mijn lievelingsstad daar en Aberdeen staat op de 2e plaats.. dan Glasvegas.. ehrmm Glasgow  De route van Inverness naar Aberdeen is 1 van de mooiere mijn inziens in Schotland... De uitzichten zijn prachtig... puur genieten 
|
|
|
|
|
|
There is no coincidence...
|
|
|
bregtje
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 14 Jun 2007, 04:40 » |
|
Ben het helemaal met Wynn eens. Aberdeen is te mooi om links te laten liggen. Unionstreet(centrum)Great Westernroad(havengebied)Old Aberdeen-St.Mary's(prachtige kerk met heel oud kerkhof). De inwoners van Aberdeen zijn de vriendelijkste en aardigste mensen van heel Schotland. Voor mij staat Aberdeen met stip bovenaan. En inderdaad de route van Inverness-Grantown on Spey-Nethy Bridge-Tomintoul(hoogst gelegen dorpje in Schotland)-Aberdeen is een schitterde route. Dus ik zou Aberdeen zeker meenemen in mijn planning.
Bregtje
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kc
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 14 Jun 2007, 11:49 » |
|
Dus ik zou Aberdeen zeker meenemen in mijn planning. Inverness is mijn lievelingsstad daar en Aberdeen staat op de 2e plaats Cold, grey and wetEn David ? Geraak je er nog uit  ? Of ga je extra dagen bijnemen  ? Koen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
david10
Gast
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 14 Jun 2007, 17:40 » |
|
Ten eerste ik weet dat 10 dagen niet zolang is maar sommige mensen moeten ook werken he en krijgen niet zomaar vakantie. En er zijn nog andere kostelijke zaken die ik moet doen. Ik hoor enkel zaken over Aberdeen maar een van mijn vragen was vooral; wat de beste optie is voor dag 6.
Voor de rest lukt het plannen stilletjes aan, ons eerste b&b is juist geboekt en de rest volgt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ina
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 14 Jun 2007, 17:53 » |
|
Ok Ok, omdat ik degene was die Aberdeen ter sprake bracht zal ik je ook mijn idee voor dag 6 geven:Stirling.
Mooie route langs Glen Coe, als je de tijd hebt moet je zeker een rondje Loch Leven maken, Ranoch Moor naar Stirling.
|
|
|
|
|
|
Yours Aye for Scotland
|
|
|
kc
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 15 Jun 2007, 20:22 » |
|
Ok Ok , omdat ik degene was die in een bult lag  en een zijsprongetje maakte naar Aberdeen, zal ik je een 2e mogelijkheid geven : extra dag Glasgow. Of Stirling (had ik ook al geschreven), maar dan voor 2 dagen. En geen Glasgow. Koen ...maar sommige mensen moeten ook werken he en krijgen niet zomaar vakantie. En er zijn nog andere kostelijke zaken die ik moet doen. Dat geldt voor vele mensen, vermoed ik ? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|