Schotland forum
Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
22 Mei 2012, 01:51
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:
Geavanceerd zoeken
Schotland forum
|
Overige onderwerpen over Schotland
|
Reiservaringen in Schotland
| Topic:
route
Pagina's: [
1
]
Omlaag
« vorige
volgende »
Auteur
Topic: route (gelezen 1433 keer)
mar
Gast
route
«
Gepost op:
12 Jun 2007, 19:52 »
Hoi,
Samen met mijn vriend ga ik in juli voor het eerst naar schotland. In eerste instantie wilden we er gewoon op de bonnefooi heen gaan. Dan kun je precies doen wat je wilt en zit je nergens aan vast. En dan heb je dus ook de tijd mocht je ergens verzeild raken of ergens willen blijven hangen. En misschien dat je dan ook de wat minder toeristische plekken ziet, wat ik van tevoren niet precies kan weten.
Maar omdat we eind juli weg gaan leek ons dat bij nader inzien niet zo'n heel goed plan. Daarom hebben we nu toch een reisroute vastgelegd, waarbij we dus ook van te voren willen vast leggen waar we willen overnachten. Of zou het wel goed gaan op de bonnefooi?
Dit is de route die we in gedachten hadden. Alle opmerkingen en tips zijn welkom...!!! (dikgedrukt is waar we overnachten en wat tussen haakjes staat zijn dingen die we zouden kunnen doen als we er zijn)
Donderdag 26 juli: Aankomst in Edinburgh om 12.20
Vrijdag 27 juli: Edinburgh (o.a. Edinburgh Castle, oude stadskern, winkelstraat)
Zaterdag 28 juli: Edinburgh (haven, ….)
Zondag 29 juli: 9.00 auto halen en naar Inverness
(evt. via Perth/Pitlochrie/Aviemore cairngorm mountains = meteen 6 uur rijden…)
Maandag 30 juli: Inverness (Urquhart Castle + Loch Ness)
Dinsdag 31 juli: Inverness (ritje langs de kust = Great North Road)
Woensdag 1 augustus: Naar Ullapool
(via…)
Donderdag 2 augustus: Ullapool (haven/zeehonden?? Of evt. naar Lewis als dat in 1 dag kan)
Vrijdag 3 augustus: Naar Mallaig
Zaterdag 4 augustus: dagje Skye (via skye bridge?? )
Zondag 5 augustus: Treinreis Mallaig Fort William (1,5u)/ Rannoch (2,5u)/ Crianliarch
Maandag 6 augustus: Naar Inverary
(road to the Isles) (evt. via Glen Coe?)
Dinsdag 7 augustus: Inverary (Loch Lomond)
Woensdag 8 augustus: Inverary
Donderdag 9 augustus: Terug naar Edinburgh
+’s avonds auto inleveren (evt. via Stirling?)
Vrijdag 10 augustus: Back home, vertrek om 8.50
kc
Schotland fan
Re: route
«
Antwoord #1 Gepost op:
12 Jun 2007, 20:32 »
Dinsdag 31 juli : hoe ver gaat dat ritje langs de kust ? Beter vervangen door dagje Inverness of eerder vertrekken naar Ullapool.
Naar Ullapool : onderweg naar Strathpeffer en Falls of Rogie.
Donderdag 2 augustus : Ullapool : 1 dagje Lewis : lijkt me héél kort. Beter een andere keer teruggaan. Alhoewel dat Wilma iets gelijkaardigs heeft gedaan (ik ben nieuwsgierig, Wilma !).
Vrijdag 3 augustus : ik vind het een grote omweg om van Mallaig naar de Skye Bridge te rijden. Boot vanuit Mallaig naar Skye zou ik eerder doen.
Of : ipv in Mallaig te overnachten, in de buurt van de Skye Bridge overnachten. Vanuit Ullaopool kan je dan de "Coastal Trail" doen, onderweg Falls of Measach. En bv overnachten in Plockton.
Zaterdag 4 augustus : Skye : 1 dag=1/4 van Skye. 't Zal haasten worden om dan ook nog een boot te halen van Armadale naar Mallaig.
Vergis je niet in afstanden. Nee, daar wordt niet mee bedoeld miles voor kilometers nemen. Maar wel : 200 km in België of NL doe je in minder dan 2 uur, in Schotland doe je er bijna het dubbele over. Zonder iets te bekijken of uit te stappen.
Koen
mar
Gast
«
Antwoord #2 Gepost op:
12 Jun 2007, 21:16 »
Hoi Koen,
Bedankt voor je reactie
en meteen wat nieuwe vragen..
Dat ritje langs de kust was meer zo bedoeld van dat zien we dan wel, we hebben geen echt doel… Een beetje een rustdagje zeg maar… en ik hoopte nog zeehonden en dolfijnen te zien. Maar wat zou jij ons aanraden om te doen in Inverness?
1 dagje Lewis te kort was ik al bang voor… die schrappen we denk ik dan maar..
Van Mallaig naar Skye viel mij ook inderdaad op toen ik net op het kaartje keek, dat dat een beetje omslachtig is. Maar is het duur met de boot? En kun je dan de auto mee of wordt het dan helemaal duur? Of kun je op een andere manier wat van Skye zien? Rijden er bijv. bussen? Wij wilden namelijk met de auto omdat je dan niet aan boottijden ed. vast zit en dus ook geen boot hoeft te halen. En we willen in Mallaig overnachten omdat we ook die treinreis willen doen… Maar 1 dag Skye is eigelijk ook niet te doen?
Wat is de Coastal Trail?
We zijn inderdaad nog op zoek naar reistijden/afstanden. Eigelijk is deze route in eerste instantie een beetje zomaar geprikt op de kaart zonder afstanden… Maar die 6 uur van Edinburgh naar Inverness lijkt me wel de grootste en die reistijd staat zo in de anwb reisgids. (5,5 uur staat er).
Denk jij (of anderen) dat de verdere afstanden te lang zijn? Of dat ons rondje veel te groot is? Ik zou namelijk niet weten wat we kunnen schrappen…
mar
Gast
«
Antwoord #3 Gepost op:
12 Jun 2007, 21:59 »
Of is het zo beter? Ik heb het ritje langs de kust weggehaald, waardoor alles 1 dag is opgeschoven en we op skye kunnen overnachten...
Donderdag 26 juli: Aankomst in Edinburgh om 12.20 (3 overnachtingen)
Vrijdag 27 juli: Edinburgh (o.a. Edinburgh Castle, oude stadskern, winkelstraat)
Zaterdag 28 juli: Edinburgh (haven, ….)
Zondag 29 juli: 9.00 auto halen en naar Inverness
(evt. via Perth/Pitlochrie/Aviemore cairngorm mountains = meteen 6 uur rijden…) (2 overnachtingen)
Maandag 30 juli: Inverness (Urquhart Castle + Loch Ness)
Dinsdag 31 juli: Naar Ullapool
(bijv. via Strathpeffer en Falls of Rogie) (2 overnachtingen)
Woensdag 1 augustus: Ullapool (haven/zeehonden)
Donderdag 2 augustus: Naar Skye
(via Kyle of Lochalsh en de Skye Bridge) (2 overnachtingen)
Vrijdag 3 augustus: Skye
Zaterdag 4 augustus: Naar Mallaig
(met de boot) (2 overnachtingen)
Zondag 5 augustus: Treinreis Mallaig Fort William (1,5u)/ Rannoch (2,5u)/ Crianliarch
Maandag 6 augustus: Naar Inverary
(road to the Isles) (evt. via Glen Coe?) (3 overnachtingen)
Dinsdag 7 augustus: Inverary (Loch Lomond)
Woensdag 8 augustus: Inverary
Donderdag 9 augustus: Terug naar Edinburgh
+’s avonds auto inleveren (evt. via Stirling/stirling castle?) (1 overnachting)
Vrijdag 10 augustus: Back home, vertrek om 8.50
En wat raden jullie aan om op Skye te doen en waar te overnachten? Of het moet te doen zijn als we niet van te voren boeken….?
En waar tijdens deze route kan ik zeehonden en dolfijnen zien? (vind ik namelijk prachtige dieren..)
En is van Inverary naar Edinburgh te doen? (anders missen we het vliegtuig…)
Is het eigenlijk moeilijk om de weg te vinden in Schotland?
Hans
Schotland fan
Slainte!
«
Antwoord #4 Gepost op:
12 Jun 2007, 22:19 »
Omdat jullie dan de auto nog niet hebben, is ipv de haven op 28-7 misschien ook leuk om Arthur's Seat te beklimmen (zeker met mooi weer). Denk er wel aan dat het hoogseizoen is en dat overnachting in het centrum van Edinburgh dan wel eens moeilijk kan worden. Als je in een buitenwijk zit, kan je met de taxi (prijzig) of de bus (er zijn goedkope dagkaarten).
De afstand Edinburgh-Inverness via de M90/A9 kan je makkelijk in 4 uurtjes doen. Alleen kan het druk zijn op de Forth Road bridge. Ik heb ergens op dit forum gelezen dat ze aan het werk zijn (net als vorig jaar). Misschien is een omweg via Stirling dan een optie? Of de brug bij Kincardine?
30-7: even zwaaien
naar ons, we hebben dan net tussen Urquhart Castle en Drumnadrochit een cottage op Borlum Farm.
Van Inverary naar Edinburgh rijdt je in 2-3 uur, via de A82/A84. Sneller als je over Glasgow en de snelweg gaat. Gezien de vertrektijd zou ik een Airport hotel kiezen.
Verder geen aanvullingen, alleen weet ik wel dat jullie een bomvol programma hebben.
Onze vakantie foto's en verhalen
kc
Schotland fan
«
Antwoord #5 Gepost op:
13 Jun 2007, 20:27 »
En wat raden jullie aan om op Skye te doen
http://www.undiscoveredscotland.co.uk/
Het schiereiland Trotternish : als je o.a. de wandeling naar de Old man of Storr doet, het Folk museum en een wandeling naar Duntulm Castle, ben je al ruim een halve dag bezig. Kilt Rock is ook een bekend natuurmonument, alleen vanaf een parking te zien.
Steek het schiereiland over tussen Uig en Staffin (naar het schijnt heel mooi).
O ja : en genieten van de uitzichten naar al de eilanden die je kan zien bij mooi weer (Outer Hebrides).
Op de andere delen van Skye zijn ook mooie kasteel / vuurtoren / wandelingen / etc.
Het hangt echt af wat jullie interesse punten zijn, tijd die jullie voor iets uittrekken, tempo dat jullie erop na houden (op zijn japans of eerder "slow").
Keuzes te over : maak jullie eigen beoordeling en durf in Schotland de route aan te passen als je merkt dat je niet meer geniet, maar alleen autokilometers aan het malen bent (maar daar zijn ook liefhebbers van).
Koen
mar
Gast
«
Antwoord #6 Gepost op:
14 Jun 2007, 17:32 »
Bedankt voor de reacties,
We hebben besloten om skye dan maar te laten, hoe jammer ook... maar dat is de enige manier om ons rondje wat in te korten en we willen wel graag daar waar we komen ook een beetje de tijd hebben om te genieten. En als Schotland ons bevalt gaan we nog een keer terug en dan nemen we lewis en harris en skye op in ons rondje.
Ik denk dat we dan in plaats van in Mallaig gaan overnachten in Fort William (of ergens in de omgeving)...
Dat betekent wel dat we van Ullapool naar Fort William moeten, is dat te doen?
Groetjes,
Mar
kc
Schotland fan
«
Antwoord #7 Gepost op:
15 Jun 2007, 20:08 »
Donderdag 2 augustus: Naar Skye (via Kyle of Lochalsh en de Skye Bridge) (2 overnachtingen)
Vrijdag 3 augustus: Skye
Zaterdag 4 augustus: Naar Mallaig (met de boot) (2 overnachtingen)
Dat betekent wel dat we van Ullapool naar Fort William moeten, is dat te doen?
Bedoel je op 1 dag ? En niet stoppen ? Dat gaat wel.
Ipv vanuit Inverness naar Loch Ness en Urquhart Castle te rijden, kan je dat misschien opnemen als je van Ullapool naar Fort William rijdt ?
Als je de dagen 2-3-4-5 augustus bekijkt : daarvan hou je er nu 2 à 3 over door Skye en Mallaig voor een andere keer te houden.
Bekijk ze als reserve dagen.
Wat is de Coastal Trail?
Is de A 832 die langs de Inverewe Gardens , Gairloch, Shieldaig, Applecros etc naar Kyle leidt.
Koen
Pagina's: [
1
]
Schotland forum
|
Overige onderwerpen over Schotland
|
Reiservaringen in Schotland
| Topic:
route
« vorige