Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
22 Mei 2012, 01:41

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Schotland accommodatie  |  Schotland hotels  |  Topic: Reserveren nodig?
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Reserveren nodig?  (gelezen 3356 keer)
Teije
Administrator
*

« Gepost op: 11 Apr 2005, 20:36 »

Wij hebben de afgelopen 5 jaren gemerkt dat het reserveren van een hotel of Bed & Breakfast eigenlijk niet echt nodig is. Er zijn voldoende overnachtingsmogelijkheden en er zijn nog steeds minder toeristen dan de Schotten kunnen huisvesten. Alleen in steden als Edinburgh en Glasgow kan het handig zijn van tevoren te reserveren, zeker wanneer het hoogseizoen is omdat anders alleen de duurdere gelegenheden nog ruimte hebben.
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #1 Gepost op: 27 Dec 2005, 22:36 »

Op de eilanden, en vooral de kleinere eilanden, is het ook verstandiger om te reserveren. Soms zijn er maar een paar B&B's, en (ver) vooraf boeken is dan wel aan te raden.
Afgelopen maand tijdens het zoeken en reserveren van B&B's kreeg ik al meerdere keren te horen: sorry, we zijn al volgeboekt voor de hele zomer...
Ina
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 29 Dec 2005, 18:52 »

Ik vind het jammer dat steeds meer mensen gaan reserveren, het maakt de mogelijkheid van trekken steeds moeilijker. Ik heb geen ervaring met BB's of hotels maar je merkt het op campings ook.
Wij vinden het juist zo leuk om per dag te zeggen "hier is het leuk, hier willen we een paar dagen blijven".
Gelukkig is Schotland nog geen Frankrijk wat dat betreft maar we hadden dit jaar in de buurt van Pitlochry en Oban toch problemen om een plaatsje op een camping te vinden. Nou zijn dat niet mijn favoriete delen van Schotland en in de rest van het land waren we gelukkig nog steeds zonder reservering van harte welkom.

Yours Aye for Scotland
Castle
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 26 Jun 2006, 21:18 »

Het is juist leuk om 's avonds op zoek te moeten naar een plekje om te slapen.
Dit levert vaak de leukste ontmoetingen op. Natuurlijk is het wel afhankelijk van met wie je reist.
Reserveren maakt dat je van tevoren al weet waar je dag eindigt en dat is soms jammer....
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 27 Jun 2006, 06:57 »

als het allemaal meezit, en we gaan volgend jaar naar Scotland, ben al druk bezig hoor met uitzoeken! hello2 dan doen we ook een rondreis, en niets van te voren boeken.
Dat kan, omdat we dan rond juni gaan. Dan is het ook niet druk.
Maar wij hebben vorig jaar gemerkt, toen we in augustus waren, dat het soms toch wel moeilijk was om ergens plaats te krijgen.
Wat ons ook tegenviel, je MOEST ook daar zijn om een bepaalde tijd. dus je had niet eens tijd om iets uitgebreid te bekijken, want dan kwam je te laat oid.
Nu kunnen we bekijken of een gebied ons bevalt of zo.

Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #5 Gepost op: 27 Jun 2006, 09:21 »

Ik heb ook al geboekt voor aankomende september, omdat je op de eilanden toch altijd iets geisoleerder zit dan op het vasteland, waar je makkelijker naar het volgende B&B kunt rijden. En aangezien we veel met het OV reizen, kun je ook niet altijd gemakkelijk een dorp verder rijden als alles ergens al vol zit. Volgend jaar misschien met de tent en lopend/ov/huurfiets eilandhoppen op de bonnevooi, dat zien we dan wel weer!

Wat ons ook tegenviel, je MOEST ook daar zijn om een bepaalde tijd. dus je had niet eens tijd om iets uitgebreid te bekijken, want dan kwam je te laat oid.
Bij de B&B's die ik dit jaar geboekt heb, vroegen ze wel hoe laat we ongeveer van plan waren aan te komen. Tja, dat kan ik echt niet van te voren zeggen, waarschijnlijk laat in de middag. Maar mocht het uitlopen, of we juist vroeger aankomen, dan kunnen we altijd bellen. Daar doen ze gelukkig niet moeilijk over  icon_thumleft
gerdamartijn
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 27 Jun 2006, 19:57 »

Jee Wilma zelfs in Ned zijn ze soepel,als je maar van te voren belt,dan kan je nog tot 11 uur s ?vonds aankomen.Moet toch zeker in het vrije schotland ook lukken?? sunny Als iemand tegen ons zegt u moet om 3 uur binnen zijn bedank ik voor de eer? laughing8? Maar reserveren kan nooit kwaad,slecht voor je hart als je om 7 uur nog geen bed voor de nacht hebt? tongue3
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 27 Jun 2006, 20:22 »

op zich, waren de B&B het probleem niet hoor, dan konden we bellen, dat we later kwamen, al wilden ze eigenlijk wel dat we voor een bepaalde tijd er waren. Als we bijv. niet kwamen opdagen, dat schijnt te gebeuren Sad dan konden ze het nog snel verhuren. Maar ik begreep dat dat eigenlijk alleen in het  hoogseizoen zo was hoor. Maar zou je rond een uur of 4 bellen dat je later komt, dan is dat natuurlijk geen probleem.
bij ons was het park het probleem, die receptie sloot om 8 uur, tja, daar sta je dan met je goeie gedrag. DAt is veel commercieler en toch al betaald haha.
Maar het was meer voor mij hoor die tijdsdruk, had geen idee hoe lang je over een stuk reed, dat viel erg tegen.
Ik weet nu, dat je gewoon anderhalf x moet rekenen vergeleken met nederland.
Zelfs op de snelweg.

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Schotland accommodatie  |  Schotland hotels  |  Topic: Reserveren nodig?
Ga naar: