Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
22 Mei 2012, 01:40

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland op de motor  |  Topic: Reisverslag ............
Pagina's: [1] 2 3   Omlaag
Print
Auteur Topic: Reisverslag ............  (gelezen 11776 keer)
broersky
Schotland fan

« Gepost op: 31 Mei 2007, 10:08 »

Hallo,

Zoals eerder beloofd (zie "Op reis" en dan ..... op de motor naar Schotland), heb ik samen met mijn broer en een vriend, een reisverslagje gemaakt en op internet gezet. Dit leek ons leuker dan alles in deze forum weg te schrijven. Het was voor ons de eerste ontmoeting met Schotland en dan ook nog vanuit een motorzadel gezien. Geweldig en ben echt verliefd geworden op dit stuk land.
Het was voor ons echt een verademing hoe je hier nog heerlijk kan rond rijden zonder telkens te moeten stoppen voor verkeerslichten en /of rotondes.
Waar je alleen af en toe voor moet stoppen zijn schapen en omdat ik te gast was, stopte ik met alle respect voor deze dieren.
Inmiddels zijn we alweer terug en onze volgende reis is alweer bekend................................. Schotland en dan de gehele west/noord gedeelte.

Onze website: http://broersky.googlepages.com

Het zal ongetwijveld niet de eerste site zijn waar je informatie kunt weghalen of mooie foto's kunt bekijken, maar misschien zit er wat leuks tussen

veel lees en kijk plezier

groetjes

viktor

Don't drive faster than your angel can fly
www.broersky-broerski.com
lucsa
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 31 Mei 2007, 17:10 »

Ik kijk reeds uit naar het vervolg van het reisverhaal. icon_thumleft
Intussen een linkje op onze pagina geplaatst naar het verhaal. Wink

Tot ergens onderweg
Groetjes
Sabien & Luc

[img]http://lu
gerdamartijn
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 31 Mei 2007, 20:43 »

Lekker verslag  tongue3.Kijk uit naar de rest.Waarschuw nog maar even hier als je de rest geplaatst hebt wave
broersky
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 31 Mei 2007, 20:48 »

Hallo,

bedankt voor je leuke reactie.
Zal het doorgeven als het verslag aangevuld wordt.

gr

viktor

Jan Wandelaar
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 31 Mei 2007, 21:37 »

Mooi verslag, mijn vriendin is nu helemaal niet meer te houden... Die wil volgend jaar vier weken op de motor naar Schotland... tongue3
broersky
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 01 Jun 2007, 13:28 »

Hallo, evil5

Het verslag is weer aangevuld op http://broersky.googlepages.com.
Veel lees plezier en zegt het voort

groetjes Oscar, Erik & Viktor

kc
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 01 Jun 2007, 14:39 »

Heel mooi verslag, proficiat !  icon_thumleft
Ik vind het heel boeiend en duidelijk hoe je het verschil tussen GPS en kaarten uitlegt. 
Ook verrassend (en dikwijls grappig) hoe je de verhoudingen tussen jullie 3 beschrijft. ("honger / cultuurbarbaren / ergens een kasteel in de buurt ? (de kaartenman) / rechts rijden / geen radio op de snelweg...)
Ik zal trachten als niet moto-rijder jullie manier van rijden iets beter te begrijpen  Aye.  Zoals : "de discipline was even zoek"   nono  maar nu begrijp ik zo'n "enthousiasme"  Verward  tongue3

...en zegt het voort
Zal ik tegen m'n broer zeggen !  (die rijdt graag met de moto op Corsica)

Koen
gerdamartijn
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 01 Jun 2007, 17:46 »

De discipline was even zoek........Denk dat je dan geen schaap/kat op de weg wil wezen als dat gebeurd Hypocriet  Vraag me af hoe hoog de discipline zoek was laughing7(hoeveel km snel???)

Wel weer een leuk stukje verslag  icon_thumleft icon_thumleft
broersky
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 02 Jun 2007, 07:26 »

Hoi,

als eerste bedankt voor je reactie.
Moet jullie wel zeggen dat we ons hebben gedragen in Schotland. Dit land moet je met respect behandelen. Ik ben van mening dat we daar als motorijders de boel niet moeten verknallen. Voor je het weet hebben ze in Schotland ook om de kilometer een flitser/verkeerslicht en een rotonde.

Antwoord op je mededeling:

We hebben ons echt gedragen, maaaaaaaaaaaaar als ik (lees viktor) een zeer overzichtelijk stuk land met allemaal mooie bochten zie, kan ik ff verschrikkelijk uit me dak gaan en wil ik de bochtentechniek onderhouden, dit alles duurt ongeveer 10 minuten en heb ik de adrenaline weer binnen. Daarna ga ik weer verschrikkelijk genieten als motorrijder van dit prachtig land.

groetjes Viktor

broersky
Schotland fan

« Antwoord #9 Gepost op: 08 Jun 2007, 16:28 »

Aan alle trouwe lezers.....

Het verslag van onze schotland reis is weer aangevuld.

Zie http://broersky.googlepages.com

veel lees plezier bagpiper

gerdamartijn
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: 08 Jun 2007, 19:02 »

Heerlijk,heb na lezing bijna plaatsvervangende zadelpijn  sad2 .Ik was een tijdje duo,en weet dat de cowboy-loop laughing8 laughing8 na 11 uur zitten echt onvermijdelijk is.  Wink
Ina
Schotland fan

« Antwoord #11 Gepost op: 08 Jun 2007, 19:45 »

Leuk verslag tot zover, grappig om alles terug te zien door de ogen van een ander.
De souvenierwinkel in Cock Bridge...wat jij in the middle of nowhere noemt is een drukwinterportgebeuren.
En Frt.William heb je volgens mij op de juiste manier bekeken hoor
  Wink

Yours Aye for Scotland
William Wallace
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: 09 Jun 2007, 10:08 »

Hoi Viktor,

Site ziet er geweldig uit!!! Heb je deze http://schotland2007.googlepages.com  toevallig ook gezien Huh Moet zeggen dat ze wel `heul veul`op elkaar lijken...
broersky
Schotland fan

« Antwoord #13 Gepost op: 09 Jun 2007, 12:09 »

Hallo, sad1

Ik moet je eerlijkheids halve bekennen dat ik weet dat deze sites op elkaar lijken.
Ik heb de inspiratie ook een beetje afgekeken. Had er eerst wel een beetje moeite mee, maar voor mij was het de eerste keer dat ik met een site aan de slag ging.

Heb uiteindelijk toch besloten om het een beetje af te kijken. Zoals ik bij de intro (zie eerste verhaal hierboven) ook heb aangegeven is het voor mij belangrijker om de info naar buiten te brengen zodat iedereen een zo breed mogelijke info over Schotland krijgt, dat het uiterlijk van een site.

Volgend jaar gaan we weer een grote reis maken en dan hoop ik een totaal eigen site te kunnen creeren.

Maar toch hoop ik dat je genoten heb van het geheel.

vriendelijke groeten

viktor hello2

Scotland-lovers
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: 09 Jun 2007, 17:14 »

Viktor,

Het kan me geen moer schelen waar jouw site op zou kunnen lijken!

Wat voor ons van ontroerende betekenis is, is het volgende citaat uit het reisverslag:

Op de steen is een plakket aangebracht ter nagedachtenis van het overlijden van de 'first border piper'  in 2006.

Je hebt er geen idee van hoeveel invloed zo'n zin kan hebben. Onze vakantie kan niet meer stuk.....! We nemen gelijk een bloemetje mee voor David.

PS: heb je (of iemand anders) een foto van de plakket?
broersky
Schotland fan

« Antwoord #15 Gepost op: 09 Jun 2007, 22:03 »

Hallo,

Sorry, zelf heb ik alleen een foto van de second border piper. deze foto staat ook op onze site.
Misschien kan ik mijn broer, en vriend nog ff benaderen vwb de foto.

bedankt voor je reactie.

viktor

Teije
Administrator
*

« Antwoord #16 Gepost op: 14 Jun 2007, 18:27 »

Mooi verslag en ik ben jaloers dat ik geen motor kan rijden... Schotland is daar het ideale land voor!
En die weg zuidelijk van Loch Tay hebben wij eens met de auto gedaan, 30 kilometer puur genieten, heuveltje op, heuveltje af en maar hopen dat er geen tegenliggers aankwamen. En daarna inderdaad even bijkomen en de concentratie laten verslappen...
broersky
Schotland fan

« Antwoord #17 Gepost op: 16 Jun 2007, 01:00 »

Hallo trouwe lezers..... hello2

We hebben onze site weer aangepast en het reisverslag is weer verder. Zitten nu inmiddels weer bij Dag 4. Het verslag wordt inmiddels langer dan dat we daar hebben gereden, maar een zeer realistisch beeld van onze Schotland reis.

groetjes

Viktor bagpiper

gerdamartijn
Gast
« Antwoord #18 Gepost op: 16 Jun 2007, 14:24 »

Wat een mazzel als motorrijder te "verdwalen".Wandelaars die dit verdwaalprobleem hebben kunnen niet te ver 'voor uit" , 22 km per dag is echt de limiet. laughing8

Is er ook een foto van de ruigerd in dat Holly Hobbit cafee Lachen

Oscar
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: 26 Jul 2007, 20:50 »

Hoi Viktor en overige lezers,

Ik heb het reisverslag afgemaakt.
Eigenlijk jammer.  Undecided Het was leuk om alles nog eens te beleven.
Dit kan twee dingen betekenen:
1) Ik blijf het verslag verbeteren (tekst en foto's)
2) We gaan zo snel mogelijk weer naar Schotland. Aye

Ik denk dat we beiden maar moeten gaan doen.

Met vriendelijke groet,

Oscar
gerdamartijn
Gast
« Antwoord #20 Gepost op: 27 Jul 2007, 07:21 »

Bedankt oscar hello2
Doe maar niets meer aan het geschreven woord. Klappen Als je teveel schaaft blijft er niets over van het origineel,en dat is zonde.Foto's,ja die kunnen niet teveel worden bijgevoegd.
En wat betreft jullie rit vanaf de boot, laughing7 dat heet heimwee naar Schotland
broersky
Schotland fan

« Antwoord #21 Gepost op: 27 Jul 2007, 08:08 »

Hoi broerski,

Ik heb inderdaad je verslag gelezen......
en inderdaad nu beleef ik het ook weer.........
en ja we moeten maar weer die kant op..........
en ik ben bang dat het niet bij een keer blijft.............

toppie je verslag...............

groetjes broersky

stroompje
Gast
« Antwoord #22 Gepost op: 04 Nov 2007, 17:51 »

Met een info avond in het vooruitzicht (eind deze maand!!!) weer eens hier rond gekeken en jullie reisverhaal gelezen......Super en zo herkenbaar!! Ook het Navigatie gedoe.... met kaart en/of gps.
Ik krijg onmiddelijk weer kriebels en wil weer gaaaaaaaaan  Aye Aye Aye
Die KLV kleurt wel mooi in het Schotse landschap  icon_colors
Ik heb mijn "Schots-blauwe " DL ingeruild....... maar ook met zilvergrijs gaat het wel lukken ....... happy10
Als het doorgaat dan zijn wij van 8 - 18 mei weer aan het genieten vanuit onze zadels  hello2 hello2

Inderdaad ....neem de volgende keer als je de kans krijgt de West en Noord kust en alles wat daar tussen ligt..... icon_thumleft
Verslavend.....en niet alleen de  Whisky

Groetjes Heleen.
Oscar
Gast
« Antwoord #23 Gepost op: 04 Nov 2007, 20:15 »

Heleen,

Wij zijn vorige week (29/10) bij elkaar geweest. Onder het genot van een goede whiskey  Fanatieke Schot: hebben we de trip naar Schotland in grote lijnen besproken:  argue nadenken over periode, aantal dagen en wat qua afstanden mogelijk is.
De datum is geprikt : 2 - 12 juni 2008
De te verkennen gebieden zijn bekend : Noorden (Ullapool, Thurso, Wick), Westen (Isle of Sky, Loch Shiel)
We willen overnachten ten noorden van Inverness, vervolgens ergens op of nabij Isle of Sky en tot slot ergens tussen Oban en Glasgow. Het pontje naar Mallaig gaan we ook uitproberen.
Heb jij tips over leuke overnachtingen in bovengenoemde regio's ?  icon_scratch

Met de start van deze avond begint het bij ons ook weer te kriebelen. We vermaken ons nu met het in detail uitwerken van routes, het zoeken naar leuke overnachtingen en vinden van alternatieve boottochten (kijken of Zeebrugge Rosyth een optie is) én een andere motor zoeken voor een vriend van ons die nu als vierde man mee gaat. Verder wil Viktor nog een ander navigatiesysteem kopen en ga ik aan de slag om mijn kaarthouder te verbeteren (plexiglas open houder met geplastificeerde kaart op een rol).

Alvast veel plezier met jouw info-avond.

Oscar (Broerski)
stroompje
Gast
« Antwoord #24 Gepost op: 04 Nov 2007, 22:01 »

Hi Oscar,
hmmmm helaas geen tips voor overnachtings adressen wij gaan waarschijnlijk weer met : http://www.braveheart-biketours.com/ mee 3some 3some 3some
En weten  voor het volgende jaar nog niet wat onze overnachtingsplek word.
Wij hebben een vaste plek in het Lake District(Youth Hostel/Ambleside) op de heen reis en 1 Hotel overnachting op SKY, halverwege de trip en de rest slapen en eten we op een vaste nieuwe stek in de buurt van Grandtown on Spey.
Het gaat onze 6e trip worden want weg blijven kunnen we niet meer......... flag

PS een aantal eenvoudige vakantie verslagen staan op onze home page......mischien levert dat nog ideeen op. bagpiper
Ennnnn..... de North/West Coast is praaaaaaachtig. Midden door via  The Crask Inn (koffie!) Altnaharra, Loch Hope, naar het noorden en dan richting westen weer langs de kust naar beneden.......Applecross niet vergeten en op SKY even naar Elgol heen en weer !!!!!!hmmmmmm
Ach en zo kan ik nog wel ff doorgaan.....
 wave
Heleen

Pagina's: [1] 2 3   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland op de motor  |  Topic: Reisverslag ............
Ga naar: