Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
22 Mei 2012, 01:39

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen naar Schotland  |  Reizen naar Schotland met de boot  |  Topic: Princess of Norway
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Princess of Norway  (gelezen 2787 keer)
€nette
Gast
« Gepost op: 29 Mei 2007, 11:38 »

Ik kreeg vrijdag ook bericht dat we in juli met de Princess zouden varen i.p.v met de Queen ( hoezo inmiddels oud nieuws ?! ) Wat mij opviel is de regel met de vermelding dat we een uur later aankomen op de terugreis ( 10.30 uur ) vanwege het vaarschema van de Princess. Ik heb nog niet kunnen ontdekken of we nu ook later vertrekken vanuit Newcastle of dat de Princess een andere vaarroute neemt.
isapaardje
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 29 Mei 2007, 12:22 »

Misschien vaart hij minder hard?

De King ging 35/45 km per uur meen ik dat de kapitein afgelopen zaterdag zei.
kira
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 29 Mei 2007, 15:33 »

Ik kreeg vrijdag ook bericht dat we in juli met de Princess zouden varen i.p.v met de Queen ( hoezo inmiddels oud nieuws ?! ) Wat mij opviel is de regel met de vermelding dat we een uur later aankomen op de terugreis ( 10.30 uur ) vanwege het vaarschema van de Princess. Ik heb nog niet kunnen ontdekken of we nu ook later vertrekken vanuit Newcastle of dat de Princess een andere vaarroute neemt.

De princess doet er inderdaad een uurtje langer over op de terugweg.
Heenweg is zoals gewoonlijk, terugweg wel dezelfde tijd inschepen maar een uurtje later aankomst in IJmuiden (bron: de site van DFDS).

Ben wel benieuwd naar de eerste ervaringen van de schotlandgangers van deze site met de Princess!!
Of het is  Whisky of icon_pale en  Bonk, neemt niet weg dat als je er eenmaal bent je het ook meteen weer vergeten
bent  tongue3
skye
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 29 Mei 2007, 19:54 »

Wij kregen dit weekend ook een brief over de "nieuwe" boot. Heb ook nog niet echt naar de vaartijden gekeken, of het daar aan ligt dat hij er langer over doet.

skye

Wilma
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 30 Mei 2007, 06:41 »

wij hebben ook een brief gekregen, stond er niet bij, alleen dat de boot er langer over deed, en dat het buffet wat de Queen had, en wij zo lekker vonden, er niet meer was  crybaby2

Jan Wandelaar
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 30 Mei 2007, 19:12 »

De twee "nieuwe" boten zijn allebei twee zusterschepen van de oude Olauline.
Zullen dus bijna identiek zijn aan de oude Olau schepen.

Misschien iemand die de reizen met Olauline nog weet?
Ik ben een keer met ze meegeweest maar toen was ik nog heeeel jong... Wink
isapaardje
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 30 Mei 2007, 19:31 »

De technische gegevens van de King en de Princess:
http://www.dfdsseaways.nl/DSW/NL/OnBoard/an/Facts/

Hij (nee zij) is dus maar een jaartje ouder dan de King en vorig jaar verbouwd.
Maar ze vaart wel 1 knoop langzamer  tongue3

Ook langzamer dan de Queen (die overigens in 1981 is gebouwd en in 2000 voor het laatst verbouwd):
http://www.dfdsseaways.nl/DSW/NL/OnBoard/bn/Facts/
wil je nog met de Queen dan moet je van Newcastle naar Bergen varen; noorwegen dus.
OLAU-fan
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 16 Jul 2007, 01:39 »

De twee "nieuwe" boten zijn allebei twee zusterschepen van de oude Olauline.
Zullen dus bijna identiek zijn aan de oude Olau schepen.

Misschien iemand die de reizen met Olauline nog weet?
Ik ben een keer met ze meegeweest maar toen was ik nog heeeel jong... Wink
Dat herinner ik me nog. De huidige DFDS-ladies waren de prototypes voor de OLAU-twins. De OLAU-twins zijn echter veel luxer van binnen en hebben verticale boegdeuren i.p.v. de horizontale, zoals bij de King en Princess.

Met de OLAU ben ik mee geweest in 1989, 1992 en 1994; waarvan de laatste 2 jaren met de "twins". De OLAU-line is helaas opgeheven en de schepen varen sinds 2006 voor de Italiaanse SNAV.

De twins zie je hier:
http://www.faktaomfartyg.se/olau_hollandia_1989.htm
http://www.faktaomfartyg.se/olau_britannia_1990.htm
De links naar de DFDS-zusters staan ook vermeld.

Groet,

Robert
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen naar Schotland  |  Reizen naar Schotland met de boot  |  Topic: Princess of Norway
Ga naar: