Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
22 Mei 2012, 01:24

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Reiservaringen in Schotland  |  Topic: Midges
Poll
Vraag: Midges / tips ?  (Poll gesloten: 29 Mei 2007, 17:30)
Midges - 1 (25%)
Tips - 3 (75%)
Totaal aantal stemmen: 2

Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Midges  (gelezen 3506 keer)
probe
Gast
« Gepost op: 15 Mei 2007, 17:30 »

Eindelijk besloten om een reis naar Schotland te maken.
We gaan 6 juni voor 14 dagen naar Schotland met eigen vervoer via Zeebrugge naar Rosyth. Vandaar 3 dagen in Callender, vervolgens een week in omgeving Fort William, en tenslotte nog 4 dagen in de omgeving van Pitlochry. Ik ben zeer benieuwd.
We horen veel verhalen over de Midges. Klopt het, en wat is er eventueel tegen toe doen ?
Heeft iemand nog andere tips ?
Teije
Administrator
*

« Antwoord #1 Gepost op: 15 Mei 2007, 17:44 »

Hoi Probe,

welkom op het forum. In dit topic vind je meer info. Lees maar wat rond in het forum, er staan al vrij veel berichten (bv. recentelijk http://www.schotlandforum.nl/index.php/topic,1069.msg9155/) met informatie. En natuurlijk de websites met reisverhalen van de diverse forumleden.

Wij gaan over 2 weken voor de 9e keer en zijn er nu tussen begin maart en eind september geweest maar hebben nog zelden last van ze gehad. Helaas is niet iedereen zo fortuinlijk.
isapaardje
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 15 Mei 2007, 21:27 »

Wij hadden de vorige keer (in juli) vooral op de camping enorm veel last van midges.
Camping lag aan een rustig stromend beekje. Dat speelt denk ik zeker mee, de vochtige omgeving.
Met volop regen, of veel wind heb je minder last van die steekbeestjes.
Petje op scheelt ook een hoop. Ze steken graag op je hoofd in de haren was onze ervaring.
jvw
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 16 Mei 2007, 11:47 »

Hoi Probe,
in deze periode valt het wel mee, komen vaak in juli tm september voor als de temperatuur hoog is (voor Schotse begrippen uiteraard). Ga morgen voor 2 dagen naar de omgeving van Fort William en daarna een week naar Ullapool. Zal je laten weten als ik terug ben of ik er last van gehad heb. Ga nu eerst mijn tas pakken.

Gr, Jos
Freebird
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 16 Mei 2007, 18:10 »

Prima jongens... gaan jullie ze maar vast goed voeren; dan heb ik er over twee weken en 2 dagen geen last van. Normaal prikken ze me helemaal lek. Nu heb ik het afgelopen jaar vitamine B geslikt en in mijn drinkwater neem ik zeer vaak een paar druppeltjes limoensap. Schijnt te helpen.

We zullen zien...

Eind juni kan ik jullie meer vertellen, tenzij ik zo opgezwollen ben door jeukbultjes dat ik niet met één toets per aanslag een boodschapje kan typen. In dat geval duurt het wat langer... tongue3
Ina
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 16 Mei 2007, 19:03 »

Voor de mensen die er echt heel erg last van hebben: Anti histamine

Yours Aye for Scotland
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 16 Mei 2007, 19:23 »

ik heb de skin body lotion ook besteld, en zal mijn ervaringen hier ook even melden hoor.

boerinneke
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 17 Mei 2007, 09:15 »

Hoi,

Wij zijn verleden jaar eind juli, begin augustus ook naar Schotland geweest. Ik had ook de vreselijkste verhalen gehoord en gelezen over die diertjes. Alles bij elkaar hebben wij er niet veel last van gehad.
Enkel wat in de omgeving van Ben Nevis. Na een wandeling en pootje baden kwamen ze wel op de natte benen af.
In Fort William wel enkele jonge trekkers gezien wiens gezicht een maanlandschap was geworden van de beten.
Volgens de Schotse gidsen ter plaatse is de body lotion van Avon (?)het beste middel. En roken...(maar daarom beginnen roken is misschien niet een goed idee)
Wij zelf hadden een product met een hoge concentratie Deet erin. En dat hielp blijkbaar ook.
Ook op het eiland Sky hebben er er weinig last van gehad. Het was natuurlijk wel een droge periode. Na een regenbui schijnen ze redelijk actief te zijn.

Freebird
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 17 Mei 2007, 11:01 »

Midges hebben ook een hekel aan wind; waarom niet een kleine ventilator meegenomen? Wij hadden er in ieder geval baat bij toen we met onze camper op Camping Loch Linnhe stonden vlak na een regenbuitje. Midges-galore! we hebben toch buiten kunnen zitten dankzij een ventilator en veel deet...
gerdamartijn
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 17 Mei 2007, 12:35 »

Ik heb gelezen op de Avon-site dat er ook nicotine in hun befaamde lotion zit.Misschien is dat het geheim. icon_scratch
Dan zou je een pakje shag kunnen weken in water,en dat water op je huid smeren.Ik ga dat hier uitproberen op de vliegen(als die op je been zitten word ik al gek van de kriebel Bonk)Het was al altijd een probaat anti luis middel voor planten ook,dus.......
Ina
Schotland fan

« Antwoord #10 Gepost op: 18 Mei 2007, 20:40 »

Ondanks, Shoo, Deet,  Avon(zowel de roze als de groene) en regelmatig een sigaretje............

Yours Aye for Scotland
Freebird
Schotland fan

« Antwoord #11 Gepost op: 19 Mei 2007, 19:15 »

Goh Ina! Je had je benen wel eens mogen scheren... Embarrassed  laughing7
gerdamartijn
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: 19 Mei 2007, 19:41 »

Als ik die bulten zie voel ik de machteloze jeuk Bonk En weet ik weer dat we in september gaan laughing8 en niet eerder sad1
Ina
Schotland fan

« Antwoord #13 Gepost op: 20 Mei 2007, 20:36 »

Goh Ina! Je had je benen wel eens mogen scheren... Embarrassed laughing7

Goh Freebird! Dat jij het verschil niet ziet tussen een mannenarm en een vrouwenbeen! Undecided

Yours Aye for Scotland
isapaardje
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: 27 Mei 2007, 14:10 »

Hoi Probe,
in deze periode valt het wel mee,

Kan ik inmiddels beamen  laughing7

De vorige keer in juli lekgestoken, nu geen midgie gezien.
En het was er wel weer voor (zonnig, niet altijd wind en veel langs het water en struiken gelopen).
Thom
Schotland fan

« Antwoord #15 Gepost op: 20 Nov 2007, 15:45 »

Kwam ik vandaag toch zomaar deze site www.midgeater.co.uk tegen. Met dit apparaat worden nu tests gedaan. Wie weet wordt er dan straks een afgeleide ontwikkeld die ook voor wandelaars/kampeerders bruikbaar wordt.
Haras
Schotland fan

« Antwoord #16 Gepost op: 20 Nov 2007, 17:15 »

Op sommige campings zijn we die dit jaar ook al tegengekomen. Ik kan niet zeggen dat het echt helpt tenzij je je stoeltje er misschien pal naast zet. Helaas ben ik bang dat we het nog steeds met de netjes en de Avon moeten doen.
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #17 Gepost op: 20 Nov 2007, 17:33 »

Zoiets stond ook in de tuin van een B&B waar we in 2005 zaten. De tuin zag evengoed soms nog zwart van de midges. Het apparaat trekt midges aan, dus net zoals met slakkenkorrels kun je hem misschien beter in de tuin van de buren zetten dan  tongue3 tongue3
T4
Schotland fan

The power of the Kilt

« Antwoord #18 Gepost op: 21 Nov 2007, 21:50 »

Zoiets stond ook in de tuin van een B&B waar we in 2005 zaten. De tuin zag evengoed soms nog zwart van de midges. Het apparaat trekt midges aan, dus net zoals met slakkenkorrels kun je hem misschien beter in de tuin van de buren zetten dan  tongue3 tongue3
Zo'n apparaat staat ook bij Breamoresquare en vangt 1 kilo! per week.
Dus het werkt echt!
Het apparaat geeftde geur van een scheet van een highlander stier Aye
En wel zo krachtig als 25 stieren notworthy
Het gekke is: Je ruikt het niet Nee!!!
Scotland-lovers
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: 21 Nov 2007, 23:41 »

Het alternatief: een camping-gaz blikje met gaslamp.

Een keer voor de tent op een tafeltje gezet: in no-time een dikke zwarte cirkel rond het tankje op de tafel. Ik wil niet beweren dat we alle midges van Sky een warm onthaal hebben gegeven die avond, maar  het ruimt wel lekker op. hello2

Als je dan ca. 2 meter van de lamp zit, hebben ze de voorkeur voor de lamp Aye
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Reiservaringen in Schotland  |  Topic: Midges
Ga naar: