Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
22 Mei 2012, 01:01

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Leven in Schotland  |  Emigreren naar Schotland  |  Topic: Verzekeringen
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Verzekeringen  (gelezen 3623 keer)
Marije/Frans
Gast
« Gepost op: 12 Apr 2007, 19:05 »

Hallo allemaal,

1 Mei verhuizen wij naar Edinburgh, Schotland.
We zitten nog met een vraagje over verzekeringen en we hopen dat iemand ons kan helpen!
Hoe zit het met aansprakelijkheidsverzekeringen, reisverzekeringen, overlijdingsrisico verzekeringen etc.
Kan je die bij een organisatie in Schotland afsluiten? En zo ja, weet iemand namen hiervan?
Frans heeft al een baan en Marije is op zoek naar werk in het basisonderwijs.
Onze Nederlandse verzekeringen stoppen namelijk allemaal ivm uitschrijving uit NL.

Hoop dat iemand ons verder kan helpen!

Groetjes,
Marije en Frans
McErnootje
Schotland fan

Je zit niet vast waar je zit tenzij je dit besluit

« Antwoord #1 Gepost op: 12 Apr 2007, 20:42 »

ik sluit me als zeer toekomstig emigrant hier wederom bij aan ....... need more input......
Andrea
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 12 Apr 2007, 23:29 »

Op www.confuse.com kun je allerlei verzekeringen met elkaar vergelijken. Verzekeringen zijn in principe voor 1 jaar, dus je kunt altijd na een jaar naar een andere ( goedkopere) verzekering gaan.
Een WA verzekering ken je hier niet, een overlijdensrisico verzekering is dat niet een levensverzekering ?

Mel
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 18 Apr 2007, 20:56 »

Hallo Marije

je kunt elke willekeurige verzekering hier afsluiten
zolang je maar een bankrekening en adres hebt
hier link om alle verzekeringen te vergelijken en de kosten

http://www.moneymarket.co.uk/

Mel
chris84
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 17 Dec 2007, 13:45 »

Een WA verzekering ken je hier niet
Ik ben op zoek naar een WA verzekering in Schotland, maar kan deze inderdaad niet vinden, zoals Andrea al vertelde.
Toch lijkt me wel prettig idee dat ik verzekerd ben tegen dergelijke claims, in het geval dat ik per ongeluk ernstige schade toebreng aan iemand... wie kan me helpen?
Mirjam
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 17 Dec 2007, 19:39 »

Liability insurance is hier wel verplicht voor bedrijven etc (zit in ons geval bijv. in onze B&B-iinboedelverzekering inbegrepen), maar is anderszins niet gebruikelijk hier. Misschien heb je iets aan deze link?
http://www.businesslink.gov.uk/bdotg/action/detail?r.l1=1073858799&r.l3=1074299774&type=RESOURCES&itemId=1074302037&r.l2=1074298750&r.s=sc

Mirjam
Dirk
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 17 Dec 2007, 21:07 »

bij sommige verzekeringen zit dit bij de gewone huis verzekering in te zamen met rechtsbijstand verzekering.

Mel
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 18 Dec 2007, 17:19 »

heb het hier nagevraagd bij Board voor Britse verzekeringen WA verzekering voor particulieren kennen ze hier niet, alleen voor bedrijven
De vezekering van de andere partij moet alles dekken
Ik heb een levensvezekering hier die mij dekt voor ongevallen die niet mijn schuld zijn en al mijn bezittingen zijn gedekt door mijn inboedel vezekering.

chris84
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 19 Dec 2007, 19:37 »

Bedankt voor de berichten. Ik blijf het merkwaardig vinden dat het voor particulieren niet echt bestaat, maar het is niet anders!
- Mirjam, bedankt voor de link. Het is inderdaad vanuit het perspectief van de werkgever geschreven
- Dirk, bedankt voor de tip dat dit bij sommige in een gewone huis verzekering zit.
- Mel, ook bedankt, ik zal een ook naar levensverzekeringen kijken.
Dirk
Schotland fan

« Antwoord #9 Gepost op: 19 Dec 2007, 20:46 »

Hoi Chris ik had het echter fout mijn vrouw (Mel) die na mij gepost had had het goed dus dat inbegrepen bij huis verzekeringen kan je vergeten.
Sorry voor het misverstand.
chris84
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: 20 Dec 2007, 15:16 »

Hoi Chris ik had het echter fout mijn vrouw (Mel) die na mij gepost had had het goed dus dat inbegrepen bij huis verzekeringen kan je vergeten.
Sorry voor het misverstand.

Ok geen probleem. Bedankt voor de update!
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Leven in Schotland  |  Emigreren naar Schotland  |  Topic: Verzekeringen
Ga naar: