Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
22 Mei 2012, 01:00

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Overige onderwerpen  |  Topic: Schotland in Oktober?
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Schotland in Oktober?  (gelezen 1138 keer)
Mour
Gast
« Gepost op: 20 Sep 2005, 19:07 »

Wij spelen met het idee om in de herfstvakantie (24-30 okt) naar schotland te gaan. Staat al erg lang op ons lijstje!
Kan iemand ons iets vertellen over de weersomstandigheden en temperatuur rond die tijd?
Alvast bedankt,

Ruben & Monique
Teije
Administrator
*

« Antwoord #1 Gepost op: 20 Sep 2005, 19:50 »

Hallo Ruben en Monique,

welkom op het forum en we hopen dat jullie er wat aan hebben.
Persoonlijk zijn we nog nooit zo laat in het jaar in Schotland geweest, maar we kunnen ons zo voorstellen dat het af en toe flink koud kan zijn. De eerste sneeuw valt dan al in de bergen hoewel het op zeenivo nooit echt veel vriest en soms veel aangenamer kan zijn dan bij ons tijdens het najaar en de wintermaanden.
Zoekend met google vonden we nog een wandelreisverslag uit 1996: http://www.cs.otago.ac.nz/staffpriv/hans/stories/wandelingen.html.
Een dikke jas meenemen lijkt me geen luxe!
Maar misschien hebben anderen meer ervaring met Schotland in die periode?
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 20 Sep 2005, 20:55 »

Naar welk gedeelte gaan jullie naar toe in Schotland? en leuk joh, wij zijn net geweest, en ja, het is afwachten, mijn neef werkt geregeld in Schotland, ook in de Herfst en het kan vriezen en dooien, geen peil op te trekken, maar dikke kleren mee is geen luxe denk ik en hopen op geweldig mooi weer!

Marien
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 20 Sep 2005, 21:09 »

Wij zijn een keer in december geweest! Het was koud, maar mooi weer! Tja, het blijft moeilijk te voorspellen wat voor weer het daar dan is. Gewoon maar een lekkere warme jas meenemen. Verwacht dat wij tegen die tijd hier in Nederland ook wel onze zomerjas kunnen inruilen. Gewoon vlak van tevoren het weer daar checken! ?

DE FOTO'S EN HET VERSLAG VAN ONZE VAKANTIE VAN 2008 STAAN ONLINE!!!
http://W
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 21 Sep 2005, 07:51 »

deze link gebruik ik regelmatig om te kijken wat voor weer het is in schotland:
http://www.met-office.gov.uk/weather/europe/uk/nwscotland.html
en deze ook bij zoeken kan je de naam van de omgeving intypen waar je verblijft, ik vind hem wel grappig:
www.bbc.co.uk/weather/5day.shtml?id=3086&links

hoop dat het lukt zo!

Merenwen
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 04 Dec 2005, 20:35 »

Hoi,
ik ben naar Schotland geweest oktober vorig jaar. We zaten zoals gewoonlijk in de Highlands. Het was geweldig, het weer was echt super, we hebben sneeuw gehad, afgewisseld met stralende dagen, mooie blauwe lucht en dan alles bedekt met sneeuw! Geweldig!

De kleuren die tijd van het jaar zijn onvoorstelbaar mooi! Schitterend gewoon, allerlei kleuren rood, oranje, bruin door elkaar. Ik ga zeker nog een keer rond die tijd. Ik heb toen in 1 week tijd de mooiste foto's gemaakt van Schotland van alle keren bij elkaar.

Ik besef ook wel dat we waarschijnlijk erg veel geluk gehad hebben met het weer, maar toch een echte aanrader om rond die tijd naar Schotland te gaan vind ik. ?Smiley
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Overige onderwerpen  |  Topic: Schotland in Oktober?
Ga naar: