Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
22 Mei 2012, 00:55

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Overige onderwerpen  |  Topic: "Happiest place in Britain" ? Nummer 1 en 2 in Schotland !
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: "Happiest place in Britain" ? Nummer 1 en 2 in Schotland !  (gelezen 598 keer)
Roald
Schotland fan

« Gepost op: 04 Apr 2007, 22:20 »

De firma Anchor Butter (?) heeft onderzoek gedaan naar wat de Happiest Place in Britain is, en op nummer 1 is Aberdeen geëindigd, Glasgow op 2, en in de top 5 van Unhappiest is geen enkele Schotse plaats te vinden.

Zie ook http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/news.html?in_article_id=399969&in_page_id=1770 (lees vooral ook de reacties) en http://www.timesonline.co.uk/tol/news/uk/article606078.ece (onderste bericht).

Voor de Evening Express, een lokale krant in Aberdeen en het Grampian-gebied, is dat reden geweest in Union Street - de anderhalve kilometer lange ruggegraat van de stad - banners op te hangen om dit feit toch vooral maar niet te vergeten; zie foto met de Clock Tower - met Schotse vlag - op de achtergrond. Ook zijn er bij-aankoop-van-een-krant auto-stickers uitgedeeld met Smile, you're in Aberdeen, Britain's happiest place, waar veel animo voor was.

Alhoewel de meningen over zowel Aberdeen als Glasgow verdeeld zijn, een leuk bericht !

Live and let live
Ina
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 05 Apr 2007, 14:16 »

Grappig het was juist een Londenaar die (tijdens de afwas op de camping in Banchory) tegen mij zei; You don't have to go to Aberdeen, it's cold,grey and wet.
Nou nat was het niet toen wij er waren maar wel grijs en koud, een zeemeeuw pikte mijn broodje uit mijn hand voor ik er een hap van had kunnen nemen, en eerlijk gezegd viel de stad mij tegen. Volgend jaar komt Aberdeen in de herkansing bij ons.
Maar om te leven klinkt het wel goed, leuk opstekertje voor de Schotten!

Yours Aye for Scotland
Freebird
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 05 Apr 2007, 17:50 »

Dat van die meeuw kende ik; daarvoor had men ons gewaarscuwd toen we vorig jaar in St. Ives (ja, geen Schottië, ik weet het. Noem het een geologische dwaling...) en nu vliegt er een meeuw met een ontzettende koppijn rond want ik zag 'm aan komen lopen met zijn arrogante nek... kijken naar mijn broodje en ik zie die nek gewoon langer worden. Eerst bijna onmerkbaar -als een slang- toen steeds sneller. Die verrekte meeuw dacht dat 'ie er bina was toen het licht uitging en 'ie een soejang kreeg van me. Vloog verward weg, bijna tegen een palmboom aan en wist even niet waar 'ie aan toe was, hervond zijn vliegvaardigheid en vloog zwevend, zonder vleugelslag, verontwaardigd schreeuwend weg.

Ik ben zeer tolerant maar accepteer geen gedonder met mijn eten en al helemaal niet als ik het vast heb en al helemaal helemaal niet als het een meeuw is!

Toevallig...
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Overige onderwerpen  |  Topic: "Happiest place in Britain" ? Nummer 1 en 2 in Schotland !
Ga naar: