Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
22 Mei 2012, 00:54

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: LPG in Schotland
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: LPG in Schotland  (gelezen 3902 keer)
Teije
Administrator
*

« Gepost op: 18 Sep 2005, 12:58 »

5 jaar geleden gingen we met onze eigen auto op gas naar Schotland en kregen van een ombouwstation een beduimeld briefje met zo'n 40 tankstations waar je autogas kon kopen en moesten we soms wel 100 kilometer omrijden om gas te krijgen. Toen was een koppelstuk ook nog nodig.
Dit jaar zijn we weer met de eigen auto op gas geweest en we hebben niet 1 keer benzine getankt! We hadden de ANWB-lpg-gids mee, maar er zijn zeker 3 tot 4x zoveel tankstations die nu autogas verkopen en een verloopnippel is ook niet meer nodig, de gewone Nederlandse bajonet-aansluiting wordt gebruikt. (Dit in tegenstelling tot wat de LPG-gids van de ANWB zegt!)

De prijzen vari?ren nogal, tussen de 32 en 50 pence per liter.

Wat we wel merkwaardig vonden dat in onze gastank (60 liter) in Nederland 50 liter kan maar in de hele UK nooit meer dan 43 liter bij een lege tank! We hebben geen idee waarom.
Marien
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 18 Sep 2005, 17:28 »

Het is maar net hoe ze druk dan hebben staan. Dus wanneer hij dan afslaat. Is hier in Nederland ook wel verschillend. Bij de ene tank krijg je meer als bij de andere!

DE FOTO'S EN HET VERSLAG VAN ONZE VAKANTIE VAN 2008 STAAN ONLINE!!!
http://W
Teije
Administrator
*

« Antwoord #2 Gepost op: 18 Sep 2005, 21:40 »

Eerlijk gezegd ben ik een beetje een neuroot in het bijhouden van cijfers en wil ik steeds graag weten hoeveel de auto kost, dus bewaar ik alle bonnetjes bij tankstations of schrijf ik op wanneer, hoeveel en voor hoeveel geld we tanken. Vanmiddag in Excel even uitgewerkt en dan blijkt dat we in Nederland bij een lege tank altijd tussen de 49 en 50 liter kunnen tanken en in de UK tussen de 40 en 43... En we hebben 20x getankt (schrijf je dat zo?) bij verschillende stations.

Ik dacht dat de gastank bepaald wanneer die vol is (80%), maar het lijkt haast alsof in de UK dan de pomp bepaalt dat 70% voldoende is.

Ach, al met al hebben we 752 liter gas getankt voor zo'n ?400 terwijl dat met benzine toch gauw 750 pond was geweest oftewel ?1125! Dat was weer snel verdiend!
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 19 Sep 2005, 07:33 »

jeetje wat scheelt dat zeg, dat hielt ons altijd tegen, kan je wel overal gas tanken, maar valt dus wel mee. Diesel hoef je daar niet te tanken, niet te betalen, daarentegen was de benzine in Schotland/Engeland goedkoper dan in Nederland, in de tijd dat wij er waren!

Ina
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 15 Feb 2006, 16:09 »

Eerlijk gezegd ben ik een beetje een neuroot in het bijhouden van cijfers en wil ik steeds graag weten hoeveel de auto kost, dus bewaar ik alle bonnetjes bij tankstations of schrijf ik op wanneer, hoeveel en voor hoeveel geld we tanken.

Ach.... of dat nou neurotisch is weet ik niet dontknow wij doen dat nl. ook! icon_biggrin

Yours Aye for Scotland
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: LPG in Schotland
Ga naar: